Announcement

Collapse
No announcement yet.

DD2515 og Gladen XL 275c2 eller 250c2?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • DD2515 og Gladen XL 275c2 eller 250c2?

    hei, skal ha meg en DD2515 sub. har ikke bestemt for forsterker enda.. blir 275c2'n for kraftig? visst ikke går jeg for den såklart..

    Mosconi as 200.2 kan jo og være et alternativ om 275c2'n er for kraftig

  • #2
    275c2 blir bra
    FI SP4
    LIB
    Hagalien's projekt: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=18182
    DD4LIFE

    Comment


    • #3
      Originally posted by Hagalien View Post
      275c2 blir bra
      takk for svar da går jeg nok for den

      Comment


      • #4
        Gladen XL 275c2 er knallgod, blir bra det
        Pioneer DEX-P99RS - Gladen SQL 165 Dual - Mosconi Gladen Zero 3 - SPL Dynamics SPL-460D - SPL Dynamics D-10S

        Comment


        • #5
          Har ikke hørt noen av dem, så skal ikke komme med noen inspill på det, men du gainer jo forsterkeren etter hvor mye futt du vil gi elementet, så en forsterker er aldri for kraftig hvis ikke du vil at den skal være det
          mail
          skype
          pm

          Comment


          • #6
            Originally posted by Lopas1 View Post
            Har ikke hørt noen av dem, så skal ikke komme med noen inspill på det, men du gainer jo forsterkeren etter hvor mye futt du vil gi elementet, så en forsterker er aldri for kraftig hvis ikke du vil at den skal være det
            Åja det visste jeg ikke.. men man lærer jo så lenge man lever

            Comment


            • #7
              har du multimeter så kan du jo måle utgangseffekten av forsterkern , så du ikke gainer mer en det subben/høytalerne tåler.
              // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
              //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
              Mvh
              Rune Kvaal

              Comment


              • #8
                Originally posted by jkjersem View Post
                Åja det visste jeg ikke.. men man lærer jo så lenge man lever
                Nå er vel gain-kontrollen ment for å samstemme utgangsspenningen på spiller med inngangene på forsterker.

                Gain er ikke en volumknapp i den forstand.

                Lopas1 må gjerne utdybe det han skrev, fikk det litt til å se ut som at gain er en volumknapp/ potensmeter for watt ut av forsterkeren.

                Originally posted by HLS View Post
                har du multimeter så kan du jo måle utgangseffekten av forsterkern , så du ikke gainer mer en det subben/høytalerne tåler.
                Hvis ikke jeg har misforstått, er det slik at man bruker gain slik at kurvene til spenningen er sinusformede, man skal altså ikke stille så høyt at man får rippler.

                Men, det er et annet aspekt også, og det er hvis man har flere forsterkere i bilen, og disse skal gjerne spille ved samme nivå.
                Math Problem: A smalltown girl boards a train leaving South Detroit at midnight. If she doesn't stop believing, how long is her Journey?

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Jørgen View Post
                  Hvis ikke jeg har misforstått, er det slik at man bruker gain slik at kurvene til spenningen er sinusformede, man skal altså ikke stille så høyt at man får rippler.

                  Men, det er et annet aspekt også, og det er hvis man har flere forsterkere i bilen, og disse skal gjerne spille ved samme nivå.
                  Selve tråden omhandler at trådstarter er usikker på om denne forsterkerenl yter mer enn det elementene hans tåler. Derfor mente HLS at det ikke alltid er nødvendig å skvise ut alt av effekt fra forsterkeren som den kan klare, men heller stille gainen litt lavere for å være sikker
                  ?

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Question mark View Post
                    Selve tråden omhandler at trådstarter er usikker på om denne forsterkerenl yter mer enn det elementene hans tåler. Derfor mente HLS at det ikke alltid er nødvendig å skvise ut alt av effekt fra forsterkeren som den kan klare, men heller stille gainen litt lavere for å være sikker
                    Hva er for mye effekt? Er det dumt å kjøre 2kW på en "1kW" sub?
                    Math Problem: A smalltown girl boards a train leaving South Detroit at midnight. If she doesn't stop believing, how long is her Journey?

                    Comment

                    Working...
                    X