Hei.
Har et Ground Zero GZPW10SPL element som har 2X1.6ohm spoler, denne tenkte jeg å koble på en Rockford Fosgate Power T10001BD Forsterker.
Problem mitt er det at forsterkeren ikke "takler" mindre en 1Ohm og hvis jeg paralell kobler elemete får jeg 0.8Ohm.
Alternativet mitt er jo å koble i serie, da har jeg 3.2Ohm, men da yter forsterkeren så lite.
Hva skal jeg gjøre?
Morten
Har et Ground Zero GZPW10SPL element som har 2X1.6ohm spoler, denne tenkte jeg å koble på en Rockford Fosgate Power T10001BD Forsterker.
Problem mitt er det at forsterkeren ikke "takler" mindre en 1Ohm og hvis jeg paralell kobler elemete får jeg 0.8Ohm.
Alternativet mitt er jo å koble i serie, da har jeg 3.2Ohm, men da yter forsterkeren så lite.
Hva skal jeg gjøre?
Morten
det kan også hende du får en grei boxraise når du begynner å spille, dvs at motstanden øker en del i elementet når du spiller så kan godt hende du er over 1 ohm under spilling. men det er ikke værre enn å prøve... vil det ikke gå vil jeg tro det værste som kan skje er at ampen går i protect. går det ikke får du bare seriekoble 
Comment