Announcement

Collapse
No announcement yet.

båndpass kasse til emphaser g5 x-treme

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • båndpass kasse til emphaser g5 x-treme

    Hei nå har jeg en lukket kasse til denne subben..
    men siden jeg har en liten caddy 2 så virker det som det ikke er nok luft i coupen til og spille høyt, da jeg sitter alene i bilen spiller den helt ok men så fort en til setter seg inn spiller den helt j..... dårlig, så da har jeg kommet frem til att det må bli best med en bånpasskasse og bare legge porten inn i coupen og kryse fingrene på att det vill spille bedre da

    så nå har jeg sitti og regna og regna og tegna og tegna men blir liksom ikke klok, jo mere jeg leser om det hvor dummere blir jeg,,, om noen har tid og lyst til og regne ut og laste opp feks ett pdf her med riktig mål osv hadde jeg blitt verdens lykkeligste :P heh

    http://www.emphaser.com/pdf/EX10_12_15T_G5_manual.pdf er litt info om elementet har 10" btw.

    skilleveggen har sann ca 30grader helling så hadde vært fint om evt dere hadde laget tegninger med det

  • #2
    hvis du alikevell skal kutte hull i skilleveggen til port??, så kan du like godt bruke portet kasse og få mer lyd samtidig Du setter da port og element gjennom veggen. 35l kasse på baksiden.

    Comment


    • #3
      Hvor stor er den kassa du har nå? Og hvilken forsterker bruker du? Portet kasse kan også være løsningen istedenfor båndpass


      mvh kim

      Comment


      • #4
        har kuttet hull til elementet i skilleveggen, kassa jeg bruker nå er ca 28l.

        tror du det vill spille bedre med og bare legge en port igjenom også siden det ikke spiller noe særlig med 1 pasasjer nå i lukket kasse,
        bruker en crunch gtx 3000d minns jeg og huske den hete
        Last edited by primal_rino; 04-08-2012, 21:38.

        Comment


        • #5
          du kan ikke "bare" legge til en port. Først må du finne ut om elementet egner seg for porta eller båndpasskasse. Deretter må du finne ut hvilke tuning du ønsker på kasssa, dette varierer etter specs på elementet og om du er ute etter best mulig sq eller spl.

          Comment


          • #6
            Hvordan vet man hvilken type kasse elementene "liker" seg i egentlig?

            Comment


            • #7
              Enten lese på produsentens hjemmeside, ellers så kan man simulere det i feks winisd om man har parameterene på elementet.

              I linken som ble postet står begge deler

              Comment


              • #8
                hadde jo ikke tenkt og bare kaste inn en port, men har prøvd meg på det winisd men skjønner ikke en dritt. så er det ikke bare bare og prøve med en port i og med att jeg må lage hull i skilleveggen.
                så hadde det vert litt enklere om noen kanskje hadde tide og lyst til og hjulpet meg med noen tegninger ;P

                på siden står det jo att det elementet trives i alle slags kasser, men i bilen min så blir bassen "kvelt" så fort det sitter flere enn meg i bilen..

                Comment


                • #9
                  Du kan sikkert prøve med en kasse på 40-45 liter. blir det ikke bra så setter du bare i en port.


                  Mvh kim

                  Comment


                  • #10
                    det står i linken han la ut. derfor jeg skrev 35 liter og port. Står godt beskrevet

                    4" port, 21cm lang for "spl" eller 25cm lang for "low bass"

                    Usikker på om noen kassetype spiller bedre om dere er 2 i bilen. Mulig elementet får mer trykk før du får det problemet i ny større kasse med port.

                    Hadde selv en 8" bass i ny caddy, og spillte bedre med vinduet litt på gløtt ved høyt volum

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by golfnos View Post
                      det står i linken han la ut. derfor jeg skrev 35 liter og port. Står godt beskrevet

                      4" port, 21cm lang for "spl" eller 25cm lang for "low bass"

                      Usikker på om noen kassetype spiller bedre om dere er 2 i bilen. Mulig elementet får mer trykk før du får det problemet i ny større kasse med port.

                      Hadde selv en 8" bass i ny caddy, og spillte bedre med vinduet litt på gløtt ved høyt volum
                      det som er da er att det jeg forstår av bassBox da er att kassa bill bli tuna til 29hrtz tror jeg det var med 23cm port, noe sann midt i mellom mens de fleste tingen jeg finner på nett er att de tuner kassa til og ligge på rundt 40hertz.
                      blir så forvirra;P
                      Men i morgen braker det løs i garasjen så får vi bare se hvordan det blir, i værste fall så får jeg bare dra på skroten og kjøpe en ny skillevegg :P

                      Comment

                      Working...
                      X