Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sub i bilen - DD9515, Mosconi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Sub i bilen - DD9515, Mosconi?

    Hei der, tenkte det var på tide å få noe bass i bilen snart så da lurer jeg på litt diverse.

    Jeg lurte på en av digital designs sine DD9515 (link)
    på en Mosconi Gladen Zero 1 (link) forsterker.

    Er dette gode valg?

    Noen forslag til batterier jeg kan bruke og hvor mange jeg trenger? (odyssy, stinger, optima, annet?)

    og enda et spørsmål er om jeg blir nødt til å oppgradere dynamoen i bilen? (org er på 90 amp hehe, men finner ingen som har en større enn 100 amp til min motor)
    mail
    skype
    pm

  • #2
    bare kjøre på ett odyssey pc 2150 funker
    Ole Petter Holelien
    Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
    Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
    Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

    Comment


    • #3
      Eg brukte en 90amp dynamo i 2 år. Konkurrerte aktivt i EMMA me ingen problem. Brukte et odysey pc2250
      http://www.youtube.com/user/lappis22
      Husk EN ting nå da dere ! Hvis du står i dritt til halsen, så ikke heng med hodet

      Comment


      • #4
        høres bra ut
        Da blir det ingen dynamo i denne bilen (i alle fall ikke med en gang)

        Noen som har forslag til kasse?
        Hvem kan bygge?
        Mye er vanlig å betale sånn ca?

        Og et siste spørsmål, hva er den laveste høyden en basskasse til et slikt element kan ha?
        bagasjerommet mitt har relativt lav takhøyde
        Last edited by Lopas1; 21-06-2012, 23:43.
        mail
        skype
        pm

        Comment


        • #5
          Hvis noen anbefaler 1 x PC2150 til en slik forsterker så er det helt sikkert bra, men hadde likevel sett på den effekten som de utroligvis klarer å få ut av en klasse A/B og da hadde jeg gått for mere strøm.

          Genial effektivitet på det produktet.
          Last edited by B2 Audio; 22-06-2012, 13:10.
          Mvh
          J. Holm
          www.b2audio.com
          http://facebook.com/b2audio

          Comment


          • #6
            Originally posted by Lopas1 View Post
            Hei der, tenkte det var på tide å få noe bass i bilen snart så da lurer jeg på litt diverse.

            Jeg lurte på en av digital designs sine DD9515 (link)
            på en Mosconi Gladen Zero 1 (link) forsterker.

            Er dette gode valg?

            Noen forslag til batterier jeg kan bruke og hvor mange jeg trenger? (odyssy, stinger, optima, annet?)

            og enda et spørsmål er om jeg blir nødt til å oppgradere dynamoen i bilen? (org er på 90 amp hehe, men finner ingen som har en større enn 100 amp til min motor)
            Dette er kjempevalg av produkter! Zero1 er helt drøy! Den låter bedre enn mange dyyyre hjemme-highend forsterkere og i tillegg har den effekt så det holder og litt til!
            For best kulig sammenkobling med DD9515, bør den kobles med en spole på hver kanal og kjøres i Hyperdrive mode. Det gir en vanvittig kontroll og mer enn nok effekt! Dempingsfaktoren på Zero1 oppgis til "over 6000"..

            Jeg har begge deler på lager..
            [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
            [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
            [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

            Comment


            • #7
              Joakim, trodde ikke du ville oppgi speks som ikke har den største betydningen hvis de kun er nevnt enkeltstående.
              Men da har vi lært noe nytt i dag.
              Mvh
              J. Holm
              www.b2audio.com
              http://facebook.com/b2audio

              Comment


              • #8
                Originally posted by B2 Audio View Post
                Joakim, trodde ikke du ville oppgi speks som ikke har den største betydningen hvis de kun er nevnt enkeltstående.
                Men da har vi lært noe nytt i dag.
                Hehe, regner med du sikter til dempingsfaktoren..

                Den er oppgitt til over 6000 ved 4ohms impedanse, så da er det jo ett enkelt regnestykke.. Kanskje ikke så viktig informasjon, men allikevel...
                Det sier noe om kontrollkapasiteten uansett.

                Resten av specsa står greit på www.mosconi.org
                [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
                [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
                [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

                Comment


                • #9
                  Og så er det jo dem som sier at Dempingsfaktor er like nytting for marketingsavdelingen som maks antall watt / PMPO er for kundene.

                  Uansett er det et habilt oppsett som kunden ønsker seg.
                  Mvh
                  J. Holm
                  www.b2audio.com
                  http://facebook.com/b2audio

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Joakim View Post
                    Dette er kjempevalg av produkter! Zero1 er helt drøy! Den låter bedre enn mange dyyyre hjemme-highend forsterkere og i tillegg har den effekt så det holder og litt til!
                    For best kulig sammenkobling med DD9515, bør den kobles med en spole på hver kanal og kjøres i Hyperdrive mode. Det gir en vanvittig kontroll og mer enn nok effekt! Dempingsfaktoren på Zero1 oppgis til "over 6000"..

                    Jeg har begge deler på lager..
                    mye skal du ha for en av hver da?
                    mail
                    skype
                    pm

                    Comment

                    Working...
                    X