Announcement

Collapse
No announcement yet.

morel eller focal

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • morel eller focal

    hm klarer ikke å bestemme meg på merke type frontsett jeg skal ha og åssen modell
    noen som kan komme med noe godt og vondt om disse merkene?
    hvis ikke andre merker er et alternativ.
    Morel. RE audio. US Amps, Cerwin Vega.

  • #2
    LYTT! Lytt og hør selv, ingen kan komme her å si hva akkurat DU skal ha!
    Mvh Tony
    - The only road to take is perfection itself

    Comment


    • #3
      stemmer stemmer men når muligheten for å høre på det er lite så hehe:P

      noen her som har morel eller focal som jeg kunne ha tatt en sang med ? LydDate :P

      er ute etter at det skal spille høyt men også bra.
      så da vet dere hva jeg ser etter.
      Morel. RE audio. US Amps, Cerwin Vega.

      Comment


      • #4
        jeg har focal, og du kan godt få høre på det
        www.eirikaspaas.com

        Comment


        • #5
          må iallefall få høre det på i akershus området.
          mulighet for møttested? eller hva med en kveld der folk kan vise fram anlegget sitt ? i akershus.
          Morel. RE audio. US Amps, Cerwin Vega.

          Comment


          • #6
            nå har det seg slik at jeg har ikke bil før 12 da, men da kan du få høre.. sted finner vi nok
            www.eirikaspaas.com

            Comment


            • #7
              Har akkurat rivi ut alt i bagasjen for ombygging, men alt skal være klart til den 23 juni og da kan du få høre på Audio Development frontsett. Så da har du flere valg når det gjelder frontsett så sant det ikke haster da.

              Tore
              1998 Mitsubishi Galant V6 2.5 24V
              Pioneer, AD, Audison, Soundstream

              Comment


              • #8
                Blir snart lyd i mine morel elate, bor i akershus, men i litt feil ende da...
                66 Chevrolet El Camino

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Michael View Post
                  Blir snart lyd i mine morel elate, bor i akershus, men i litt feil ende da...
                  Mmmm... Elate

                  Skulle gjerne hatt opp frontsettet mitt og så trådstarter kunne hørt.
                  Mvh Tony
                  - The only road to take is perfection itself

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by titus41 View Post
                    hm klarer ikke å bestemme meg på merke type frontsett jeg skal ha og åssen modell
                    noen som kan komme med noe godt og vondt om disse merkene?
                    hvis ikke andre merker er et alternativ.
                    Problemet her er at desse to fabrikantene har to helt ulike lydfilosofier, og dermed ulike lydsignaturer. Personlig syntes jeg Morel blir kjedelig i lengden. Ikke forstå meg slik at det er dårlig, men mine preferanser heller mer i annen rettning. Morel er mer mørk og romantisk i klangen, noe som kanskje kan forklares i en forholdsvis høy 3. harmonisk forvregning, og gjerne plastmembran. Dette har vist seg flere ganger ved uavhengige målinger. Fordelen med dette er at man får en svært harmonisk og behagelig lyd, som mange foretrekker. Focal er mer direkte og "rett i trynet". Elementene er vanskeligere å få til å fungere ordentlig, da feil matching kan bli katastrofalt. Samtidig vil Focal gi en større grad av dynamisk kontrast og nøytral gjengivelse etter mine erfaringer.

                    Men hvorfor binde seg til kun disse to merkene? Det finnes svært habile kandidater fra bl.a Helix, Hertz og kanskje Pioneer PRS komponentsett ligger innenfor ditt budsjett.

                    mvh

                    Glenn
                    Glenn Solie

                    Frittstående konsulent

                    Comment


                    • #11
                      MT LydCenter, du har tilfeldigvis ikke noen tanker om hvordan Hertz låter? bare generelt slik som du sa om disse to merkene.
                      [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
                      Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

                      Comment


                      • #12
                        hvorfor morel ell focal er fordi jeg alltid har sikkla på de hehe
                        men har også tenkt på RE xxx frontsettet. men hørt at delefilteret er så forbanna stort at ja.. hehe

                        jeg er mest ute etter høy musikk spilling.

                        men skulle gjerne ha likt å hørt på dette
                        så gi en pling ell pm for de som har noe å vise fram hvis det ikke kan bli arrangert en lyd kveld for alle bilstereoforum folka sikkert mange som har mye ider og komme til andre også
                        Morel. RE audio. US Amps, Cerwin Vega.

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Defus View Post
                          MT LydCenter, du har tilfeldigvis ikke noen tanker om hvordan Hertz låter? bare generelt slik som du sa om disse to merkene.
                          Jeg er vel en av de i Norge som kjenner Hertz best, så jeg har en god formening om dette.

                          Klangmessig er Hertz på mange måter en mellomting mellom Focal og Morel, men nærmere Focal. Det betyr ikke at Hertz har noe mindre dynamisk kontrast enn Focal, men kanskje en noe varmere klangbalanse, om man ser bort i fra ESK settene. ESK settene er ikke direkte harde i lyden, men det benyttes her en metalldome, samt at filtrene ikke gir mulighet for å dempe diskant (gjelder ikke ESK 163S). Dette kan dog løses, og da har man noen svært gode høyttalere til prisen.
                          Ellers kan jeg si at Hertz generelt låter svært dynamisk og oppløst, med svært bra tonalbalanse til prisen.
                          F.eks er HSK 165 et av de beste kjøpene på markedet, sammen med ES bassene.

                          mvh

                          Glenn
                          Glenn Solie

                          Frittstående konsulent

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by titus41 View Post
                            men har også tenkt på RE xxx frontsettet. men hørt at delefilteret er så forbanna stort at ja.. hehe
                            RE XXX komposettet hadde jeg personlig ikke villet hatt om det så ble kastet etter meg. Bass/mellomtonen er spennende som en liten subwoofer og kanskje nedre midbass, men bortsett fra det, fullstendig uinteressant syntes jeg.

                            mvh

                            Glenn
                            Glenn Solie

                            Frittstående konsulent

                            Comment


                            • #15
                              Takker for at du tok tid til å svare MT LydCenter
                              [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
                              Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

                              Comment

                              Working...
                              X