Announcement

Collapse
No announcement yet.

Din værste jobb dag

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Din værste jobb dag

    Da er det bare og fyre løs og fortelle om sin værste jobb dag !

    Jeg får vel åpne ballet selv..
    Året var 2007 og kulda hadde kommet til Maura.. Snøproduksjon sessongen var igang og jeg var gira som bare det.
    Så. Etter skole, medda og litt tidsfordriv starta arbeids "dagen" min 21.00. Det var litt fuktighet i lufta og litt lavt duggpunkt samt minusgradene var ikke så veldig mange. Typ -3 ca.
    Vel.
    Det var endel og gjøra denna natta, da det blåste endel. Dette førte til at det la seg mye is på gitteret til viftene, som må bankes løs når det oppstår. Og når først isen oppstår kommer den hyppig..
    Utover morras sia starta man og bli rimerlig trøtt og sliten. Såpass trøtt at man ikke så forskjell på cola og kaffe.. Så. rundt kl halv 12 lørdag skulle jeg ta min sisste sjekk av kanoner før noen andre kom og tok over vakta.
    Starta atv´n og dura oppover, trøtt og sliten. Så. Etter sjekk av den øverste kanoen bar turen ned til den nest øverste. Og jada. Da hadde man glemt trykket på den øverste alt. Så skulle jeg væra smart og kjapp og ta en snarvei. Og såklart. Den atv´n satt seg jo såklart FAST. Den satt seg også fast rett under der hvor den øverste kanonen la "snø" det var veldig blaut snø blitt.
    Så, da tok man henda og prøvde og grava den løs. Etter ca 10 minutter var jeg tvers igjennom kliss blaut og økt min egen vekt med trolig 5 kg. Jeg orka ikke mer og tok turen ned for og hente hjelp. Gåturen ned ble rimerlig kald og lang. (ca en 500 meter)
    Vel kom kollegaen min meg i møte med et bredt smil og en rimerlig høy latter. Han gadd ikke og hjelpe til så da måtte man ta spaden og gå oppover. Tok endel tid og gå oppover. ble jo så inmari varmt. og i stigning er de 500 meterne laaange. Så, vel oppe ved atv´n og en helvettes jobb forran seg.. 3 kvarter gikk uten resultat.. Da gikk jeg ned igjen og be kollegan min om og få den løs, siden han bare lo av meg når jeg prøvde og få den løs.
    Han rusla oppover og jeg gikk inn for og få ta meg tvers igjennom blaute klær. Vell oppe 2. etasje med et varmt pledd, kald kropp og en kopp kaffe satte jeg meg til. Jeg rakk og ta en suup ta den kaffe koppen før jeg så han vinka tilmeg oppi der.Så da var det på med de blaute klæra og gå opp igjen. Tok oss 2 ca en 20 minutter så var den løs. eller. Vi måtte løfte den ut :P

    Blei litt langt..
    Det er værtfall min værste jobb dag, sålangt. Har aldri vært så utmatta og jævlig etter jobb før :P
    Vart sjuk blei jeg og. hehe
    VW Corrado - Prosjekt bil
    Mitsubushi Lancer - Bruksbil
    It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
    I´m BANKRUPT - A G60 owner
Working...
X