Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvilket hjemmestereo/hjemmekino utstyr har dere?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Originally posted by neptyr View Post
    RF-82 er noen kosehøytalere

    Har selv RF-82, RC-62 og JmLab Megane som bakhøytalere.

    Men det jeg har merket, er at du bør ha litt mer pulver enn en Surroundreciver, jeg syns 2x100watts Electrocompaniet saken min yter litt lite til dem.

    Så jeg ser etter modellen over, tror den skulle være knall kombo.

    Også må du være nøye med plassering, det hornet er litt bitchy på hvor du sitter.
    Yter 6x130w ampen min, og det virker som de koser seg med den effekten der. Spiller med en enorm dynamikk og ikke teng til noen ulyder. Eneste som er dumt med den, den har ikke HDMI Har ettermontert en 10C automat i skapet på leiligheten, og ALT av elektisk utstyr i stuan må AV før ampen slåes på, hvis ikke går sikringa med en gang. Ja, plassering er viktig..Resten av høyttalerne blir kjøpt inn når jeg kjøper hus. Får ikke til å få skikkelig surround her jeg bor uansett nå, så det blir bare dumt. Fikk Demo på Klipsch LaScala II, med noen av de største ampene til Marantz, og Electrocompaniet EMP-1 /S hos Ton-Art når jeg henta mine RF-82. Tenger vell ikke si mer om den demoen. Skjelden jeg sitter i et rom og får totalt ståhud og kjenner jeg fryser nedover ryggen når jeg hører Yello..Så nå er alle 12 Yello cd'ene bestillt
    Last edited by Tommen; 11-01-2008, 18:32.
    VW/Audi ende-tusi-ast!

    Comment


    • #77
      Tommen : Hva synes du om Klipsch a ? Har selv ikke hørt dem, men hører mange sier de kan være litt kvasse i diskantene pga horn ?

      Comment


      • #78
        Originally posted by Danna View Post
        Tommen : Hva synes du om Klipsch a ? Har selv ikke hørt dem, men hører mange sier de kan være litt kvasse i diskantene pga horn ?
        Vell..Når jeg henta mine RF-82 sa de dette til meg: Etter 200timer med spilling på helt greit volum, så blir det en helt annen høyttaler enn når du først kobler de opp for første gang. Hører allerede at det begynner å låte virkelig bra nå. Jeg er storfornøyd med de så langt, og tror neppe jeg blir mindre fornøyd med tiden. Og etter min mening så skriker ikke diskantene på de..De spiller høyt og klart, men en behagelig bass og enorm dynamikk. Jeg anbefaler klipsch på det sterkeste. Mulig jeg går opp til RF-83 når huset faller på plass, spørs hvordan RF-82 oppfører seg i et litt større rom enn nå.
        VW/Audi ende-tusi-ast!

        Comment


        • #79
          Originally posted by Danna View Post
          Tommen : Hva synes du om Klipsch a ? Har selv ikke hørt dem, men hører mange sier de kan være litt kvasse i diskantene pga horn ?
          Hornet er bra, men etter det jeg hørte så passet de ikke meg.

          Hvilket rom fikk du høre RF-82 på Tommen? Demorommet til Tonart i 1. etasje er dessverre helt håpløst. Regner med du får bedre resultat hjemme enn det rommet.
          Alpine
          Audison
          Hertz
          Soundstream

          Comment


          • #80
            Originally posted by Tommen View Post
            Har ettermontert en 10C automat i skapet på leiligheten, og ALT av elektisk utstyr i stuan må AV før ampen slåes på, hvis ikke går sikringa med en gang.
            Skjultanlegg? Om det er åpent så kan du jo montere 13A istedet
            Alpine
            Audison
            Hertz
            Soundstream

            Comment


            • #81
              Originally posted by spade View Post
              Hornet er bra, men etter det jeg hørte så passet de ikke meg.

              Hvilket rom fikk du høre RF-82 på Tommen? Demorommet til Tonart i 1. etasje er dessverre helt håpløst. Regner med du får bedre resultat hjemme enn det rommet.
              Hørte RF-82 for første gang hos en kamerat som nettopp kjøpte seg de, og det tok meg 5 min før jeg bestemte meg. Fikk ikke demo på RF-82, kun Klipsch LaScala II og de fikk jeg demo på det borteste rommet i kjelleren dere. Her hjemme låter RF-82 helt fantastik til prisen, ikke funnet ut noe å klage på enda..Litt støy enest, men det skylder jo ikke høyttalerne. Ikke så mye støy, men nok til at øret kan oppfatte det, og da er det for mle støy (iallefall for meg)..
              VW/Audi ende-tusi-ast!

              Comment


              • #82
                Originally posted by spade View Post
                Skjultanlegg? Om det er åpent så kan du jo montere 13A istedet
                Her er det skjultanlegg ja..Men skal forhåpentligvis kjøpe hus iløpet av året her, så da blir det total resturering av kjelleren i huset..
                VW/Audi ende-tusi-ast!

                Comment


                • #83
                  Ang HDMI på PS3 og LCD tv'n min, så fikk jeg ikke dette til å funke på dvd? Er man strengt tatt nødt til å bruke HD filmer for å få dette til å funke? Og de nye PS3 spillene er vell i HD?
                  VW/Audi ende-tusi-ast!

                  Comment


                  • #84
                    Originally posted by Tommen View Post
                    Ang HDMI på PS3 og LCD tv'n min, så fikk jeg ikke dette til å funke på dvd? Er man strengt tatt nødt til å bruke HD filmer for å få dette til å funke? Og de nye PS3 spillene er vell i HD?
                    Du skal få bilde med en vanlig DVD på PS3 via HDMI. PS3 er en helt grei dvd-spiller, mens den skal være meget bra på Blueray.
                    Last edited by spade; 12-01-2008, 11:25.
                    Alpine
                    Audison
                    Hertz
                    Soundstream

                    Comment


                    • #85
                      Originally posted by spade View Post
                      Bilde av frontrekka bestående av Audio Pro Blue Diamond fronthøyttalere, black vector senter, Panasonic 42" plasma, SVS PB12 plus/2 sub og Harman Kardon AVR 340 receiver.
                      Er du fornøyd med SVS suben din? Har en på hånda til 8900,- som har skiftet til 12.3 elementene, og den er strøken uten noen form for skader. Tror du den er verdt prisen? 2 år gammel. Kvittering og alt følger med..Eneste aberet med det er at jeg må kjøre til Kløfta for å hente den
                      VW/Audi ende-tusi-ast!

                      Comment


                      • #86
                        Originally posted by Tommy View Post
                        Pioneer PDP-436XDE plasma
                        Pioneer VSX-AX2AS-S forsterker
                        Pioneer DVR-545H DVD spiller/recorder
                        Pioneer PD 207 cd spiller
                        Pioneer S-W160S-K aktiv sub
                        Infinity Alpha front,senter og bak høyttalere
                        Høyttaler, phono, og HDMI kabler fra Monstercable
                        Da er litt av dette byttet ut, å oppsettet er nå følgende :

                        Pioneer PDP-LX608D plasma (den gamle 43" henger nå på soverommet)
                        Pioneer VSX-LX60 reciever
                        Pioneer DVR-LX60 DVD/Recorder
                        Pioneer PD 207 cd spiller
                        Pioneer S-W160S-K aktiv sub
                        Infinity Alpha front, senter og bakhøyttalere.
                        Høyttaler, phono, og HDMI kabler fra Monstercable.
                        Tommy
                        2002 LOTUS ELISE S2
                        2006 BMW 118d M-SPORT
                        1999 YAMAHA YZFR6

                        Comment


                        • #87
                          Jeg må inrømme tiden i det siste har gått mer på innestereo enn bilstereo....

                          Høyttalere: -Selvbygg.

                          Cd-spiller: MHZS CD88E, og en eldre Onkyo med plass til 6 cd'er.

                          Forsterker: Music Angel KT88, og en eldre ITT HIFI8033 (låter til å være transistor overraskende bra).

                          Vinyl: Luxman PD 375 (sånn vakuumsak), og en foreløpig ufunksjonibel ITT HIFI8010B (mangler reim).


                          Så, for de bildekåte:










                          -Litt rot og billige møbler er obligatorisk på studenthybler
                          Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

                          Comment


                          • #88
                            her er opsettet mitt omtrent slik det ser ut idag.. eneste forskjellen er vell att det nå har kommet en cerwin senter og ett par cerwin bakhøytalere.. de al1000 spiller meget tøft med de vega bassene

                            Cerwin Vega! Pioneer

                            Comment


                            • #89
                              Mitt anlegg er:
                              Skjerm: Pioneer PDP-LX6090
                              Høyttalere front: Martin Logan Vista
                              Høyttalere bak: dynaBel inwall
                              Receiver: Pioneer SC-LC90
                              Bluray: Playstation 3
                              DVD: Pioneer DV-lx50
                              Kabler: Mundorf/kimber
                              Mediasenter: Squezeebox duet
                              Mvh
                              Nils Solli & Tore Jønsberg
                              Eltek www.dynabel.no
                              Din leverandør av bilstereo

                              Comment


                              • #90
                                Jeg hadde et helt greit oppsett. Som nå det bare er igjen effektforsterekeren og DVD spilleren av...
                                Har ikke noe bilde av det men. Det var CW CLS 215, Nad C 372 brobokla med Nad C 272. Nad T 515 dvd spiller.
                                Tara labs kabler. Prism omni 2 til høyt. og Spectrum 2a RCA kabler.

                                Det som er igjen er til salgs. (Ett par av RCA kablene er også til salgs)
                                VW Corrado - Prosjekt bil
                                Mitsubushi Lancer - Bruksbil
                                It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
                                I´m BANKRUPT - A G60 owner

                                Comment

                                Working...
                                X