Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvilket hjemmestereo/hjemmekino utstyr har dere?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Det jeg har av HIFI nå er ganske smått, solgte mitt HIFI til faren så jeg bruker et ganske bra 2.1 system fra AE. Det heter AE Aego M. Utrolig bra lyd fra så små høyttalere, som hybel HIFI så anbefales det på det sterkeste.

    Men er det ikke noen av dere som bygger deres egne kasser o.l.? Spranget fra bilstereo til HIFI er vel ikke så stort?
    Mvh. Damir

    Comment


    • Legatia har bygd noen veldig fine høyttalere, tror det er bilde av dem lenger bak i tråden.
      Jeg har bygd sub kassa til kinosubben, men det er jo ikke noen sak egentlig

      Jeg har bygd noen inne høyttalere, men syntes det er mye mer morro å bygge bilstereo, så da kjøper jeg heller

      Comment


      • Originally posted by Dammed View Post
        Det jeg har av HIFI nå er ganske smått, solgte mitt HIFI til faren så jeg bruker et ganske bra 2.1 system fra AE. Det heter AE Aego M. Utrolig bra lyd fra så små høyttalere, som hybel HIFI så anbefales det på det sterkeste.

        Men er det ikke noen av dere som bygger deres egne kasser o.l.? Spranget fra bilstereo til HIFI er vel ikke så stort?
        Subb er ganske enkelt å lage hvis man greier å kutte litt MDF osv, fronthøyttalere blir som oftest litt vanskeligere pga. delefilteret.
        Lurer på å lage meg en sono-sub etterhvert, mange som skryter av de
        Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
        [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
        Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

        Comment


        • Drar litt liv i denne tråden jeg

          Dette er da stua mi hvor jeg utfører alle Ebay bestillingene, gror bilstereoforumet og spiller facebook.

          Elektronikk:
          Emotiva XDA-1
          Emotiva USP-1
          Emotiva XPA-2

          Høyttalere:
          Klipsch RF82

          Subber:
          Fence Audio FS21PA
          Yamaha YST-SW1500


          Hjernen til alt er en "selvbygget" stasjonær Pc. Bygde den ikke selv, men sa hva jeg ville ha også ble det gjordt :P

          Kabinett: Cooler Master CM 690 II Advanced
          Hovedkort: ASUS Crosshair IV Formula
          Prosessor: AMD Phenom II X6 1090T Black Edition
          Skjermkort: Sapphire Radeon HD 6850 1gb
          RAM Minne: Corsair Dominator 4x2gb
          Strømforsyning: Chieftec Nitro Series 950W
          Harddisker: 3x1TB Western Digital Scorpio Blue
          Vannkjøling: Antec Kuhler H2O 920 CPU Kjøler
          Operativsystem: 64-bit Windows 7
          ++

          Tastatur: Logitech K750
          Mus: Logitech M705

          Kabler:
          Emotiva X-Series RCA
          Emotiva X-Series XLR
          Emotiva X-Series HDMI
          Emotiva X-Series Toslink


          Og når det er på tide og være stille, så sitter jeg med hodetelefonene som er KICKER HP541TJ. TJ Lavin Edition.

          .
          Attached Files
          It aint loud until it feels like your front speakers is giving you a bitchslap!
          Sundown - Hertz - SPL Dynamics - Rockford Fosgate - Audison - Stinger - DC Power.

          Comment


          • Fornøyd med emotiva'ene?
            Kjøpt de nye fra USA?
            Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
            Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
            Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
            -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

            Comment


            • Har et par XPA-5 fra de, meget godt fornøyd Hadde XPA-3 før det, var fin den også men 5'ern har merkbart mer krefter.
              UMC-1 derimot var jeg ikke så godt fornøyd med, hele produktet føles hjemmesnekkra ut med haugevis av firmware-oppdateringer, som ikke løser problemet du har :| jaja.
              Emotiva er veldig kurrante å handle med fra statene og yter god service i ettertid. HDMI-switchen på UMC-1 døde etter lyn&torden, fikk nytt gratis tilsendt i posten.. bytta selv og alt var tipptopp!
              Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
              [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
              Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

              Comment


              • Tidligere kjøpte jeg en brukt UPA-5, den virket litt svak. Men for all del, det spilte bra det og.
                Kjøpte det fra USA ja, og er ganske fornøyd med lyd og kvalitet.

                Jeg har ikke hatt noen problemer med verken XDA-1 eller USP-1, dette er jo et rent stereo oppsett, så kan hende det er noe annerledes på surround.

                Hadde jeg brukt anlegget mer enn det jeg gjør, så hadde allerede XPR-2 og XSP-1 vert i hus.

                Så om du lurer i og handle Emotiva, så er det bare og sette i gang. Er ikke mangen som har noe negativt og si om det merket.
                It aint loud until it feels like your front speakers is giving you a bitchslap!
                Sundown - Hertz - SPL Dynamics - Rockford Fosgate - Audison - Stinger - DC Power.

                Comment


                • Har veldig lyst på en Emotiva XPA-5, for å få litt mer pulver enn det er i den gamle Marantz-recieveren min fra 2003 :P
                  Men, har liksom kommet noe i veien hver gang jeg har prøvd.. hehe Men, er vel sånn det skal være når man bygger hus sier dem.. :P
                  Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
                  Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
                  Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
                  -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

                  Comment


                  • Eneste er at de kan være sensitive for støy, pga. høy gain på de.
                    For de aller aller fleste hjelper det å bytte RCA-kabler, eller bare å skille signal og strøm godt.
                    Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                    [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                    Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

                    Comment


                    • Tenkte jeg snart skulle lage en prosjekttråd på det nye hjemmeanlegget mitt. Stort råere lyd tror jeg ikke man kan få

                      Comment


                      • Aah, det er den Music Angel'n folk snakker så varmt om.. rørlyd skal visst være kanon har jeg hørt
                        Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                        [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                        Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

                        Comment


                        • Har hørt Music Angel KT88 og kan ikke utsette mye på lyden.

                          Driver to stoore gulvståene høyttalere, kan spille utrolig høyt når den forsterkeren driver dem uten et fnugg av forvrengning.

                          Til prisen vil jeg si at den virker utrolig bra. Blir dog ganske varm, og rørene må byttes innimellom.
                          Math Problem: A smalltown girl boards a train leaving South Detroit at midnight. If she doesn't stop believing, how long is her Journey?

                          Comment


                          • ..så du innlegget på forrige side?
                            Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                            [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                            Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

                            Comment


                            • "Hjemmekino" bestående av følgende komponenter.
                              Front: Cerwin Vega AT-100
                              Center: Cerwin Vega XLS-6C
                              Bak: Dynavoice M-65
                              Forsterker: Vincent SV-388
                              Spiller: PS3 250gB
                              TV: LG 50" HD Ready

                              Rommet skal totalrenoveres med nye veggplater, skjultanlegg og nytt gulv. Mulig det blir ett lag med gips for ekstra lydisolasjon.
                              Rommet er 8m2, og har til nå vært ett rotrom etter vi flyttet hit. Alt ble satt innpå der for ett par dager siden, kun for å få det unna kjellerstua som er "fruens prosjekt". Da fant jeg ut at jeg like greit kan kople det opp å bruke det Eneste problemet er at 10amp kursen ikke holder i startøyeblikket til forsterkeren, så må være nøye med at TV'n er koplet fra, og alle lys i kjelleren er slått av. Gammelt hus, så foreløpig er det kun 1 stk 10 amp på stikk/lys kurs i kjeller. Blir å kjøre inn med 2 stk 16 amp kurser når vi pusser opp rommet! På stereo/musikk fungerer AT-100 "helt greit" på 8m2 :P

                              Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1376694064.891954.jpg
Views:	2
Size:	162.0 KB
ID:	297660
                              VW/Audi ende-tusi-ast!

                              Comment


                              • Oi, se der ja.
                                Her er det ikke mye å skryte av.
                                Stua : Samsung 42" plasma , LG hjemmekinosystem (kjøpt på elkjøp for 6 år sia til 4990,-)
                                Soverommet : Samsung 32" lcd , Denon PMA-1560 og 2x CV VS12

                                Comment

                                Working...
                                X