Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hva er det verste som kan skje hvis jeg møter opp på døra til en Uærlig selger?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Utrolig hvor fort ting begynner å rulle når man kontakter medier og sånt...

    Men kjempebra!
    2005 Ford Focus Titanium - Alpine IVA-W505R - Alpine Imprint PXA-H100 - MTX T8652 foran med aktiv deling - MTX T610S-22 subwoofer x2 - MTX TH904 4x150w rms forsterker - MTX TH1500D 1x1500w rms forsterker - 2 stk Alpine 5,8" LCD-skjermer i nakkestøtter - Stinger kabling -

    Comment


    • #32
      Originally posted by gooner87 View Post
      Nå har jeg endelig fått tilbake pengene
      Enda godt! grattis med hevet kjøp
      Mvh
      Asbjørn Aarø
      2000 Mitsubishi Galant 2.0 GLX + Kicker+ Kenwood + B2 +++

      Comment


      • #33
        Originally posted by J.T. View Post
        Utrolig hvor fort ting begynner å rulle når man kontakter medier og sånt...

        Men kjempebra!
        Rart det der, men bra at det finnes noen man snakke med hvis noe sånt skjer og som kan ta tak i det. Hadde ikke vært for tv2 hjelper deg hadde jeg nok aldri fått penga tilbake. Men bra er det. Skal snart dra og kjøpe ny pc. I butikken denne gangen selvfølgelig

        Originally posted by Assa91 View Post
        Enda godt! grattis med hevet kjøp
        Takk for det

        Comment


        • #34
          Update:

          Ble ringt opp av tv2 hjelper deg igår. Ble fortalt at dem skal lage en reportasje av saken. Skulle samle sammen så mange som mulig fra oslo området og dra opp til denne karen for å spørre han ut litt. Ble spurt om jeg ville det selv om jeg jeg har fått pengene tilbake fordi det var jo ikke en god kjøpe opplevelse.

          Sa ja til å bli med ut til selveste Alcaimport.

          Kanskje dere får se meg på tv

          Comment


          • #35
            haha fett. Lykke til.
            Mvh. Damir

            Comment


            • #36
              Det der blir BRA saker!
              Selvom du har fått igjen pengene dine, så har du jo fortsatt hatt en dårlig opplevelse med de
              2005 Ford Focus Titanium - Alpine IVA-W505R - Alpine Imprint PXA-H100 - MTX T8652 foran med aktiv deling - MTX T610S-22 subwoofer x2 - MTX TH904 4x150w rms forsterker - MTX TH1500D 1x1500w rms forsterker - 2 stk Alpine 5,8" LCD-skjermer i nakkestøtter - Stinger kabling -

              Comment


              • #37
                etter første linjene forstor jeg at dette måtte være ALCA import!

                Slet med fyren i 3 måneder etter å ha fått et par proson høyttalere til 1 krone + frakt..

                Jeg gav meg ikke, ringte til alle døgnets tider og fikk beskjed om å sende sms så skulle "kundesenteret" svare meg.
                Fikk svar etter vel 50 sms.. Da var de lei, men kunne dessverre ikke levere varen. (varene er likson på lager=

                Fikk flere ganger beskjed om resting osv før de en dag stod på posten..

                Det er farlig å begynne å spekulere i ting man ikke vet eller har greie på men hele opplegget virker rart og iscenesatt når man endelig får fatt på kødden, eller faren som også gjerne svarte tlf...

                Meld saken inn til forbrukerombudet.

                Har selv ringt QXL og klaget, da en inne hos dem sitter og sletter flesteparten av de negative kommentarene, og selv gjør dem positive.. Så dette selv da "plutselig" min var borte...

                Comment


                • #38
                  Originally posted by gooner87 View Post
                  Update:

                  Ble ringt opp av tv2 hjelper deg igår. Ble fortalt at dem skal lage en reportasje av saken. Skulle samle sammen så mange som mulig fra oslo området og dra opp til denne karen for å spørre han ut litt. Ble spurt om jeg ville det selv om jeg jeg har fått pengene tilbake fordi det var jo ikke en god kjøpe opplevelse.

                  Sa ja til å bli med ut til selveste Alcaimport.

                  Kanskje dere får se meg på tv


                  Ta med høygaffler og fakkler da.. håhå

                  Comment


                  • #39
                    Originally posted by gooner87 View Post
                    Update:

                    Ble ringt opp av tv2 hjelper deg igår. Ble fortalt at dem skal lage en reportasje av saken. Skulle samle sammen så mange som mulig fra oslo området og dra opp til denne karen for å spørre han ut litt. Ble spurt om jeg ville det selv om jeg jeg har fått pengene tilbake fordi det var jo ikke en god kjøpe opplevelse.

                    Sa ja til å bli med ut til selveste Alcaimport.

                    Kanskje dere får se meg på tv
                    Rått! det programmet skal iallefall jeg se
                    Mvh
                    Asbjørn Aarø
                    2000 Mitsubishi Galant 2.0 GLX + Kicker+ Kenwood + B2 +++

                    Comment


                    • #40
                      Og forresten så har qxl karakteren min også forduftet blir aldri kjøpt noe av meg på qxl noen gang igjen! er bra stygt når "trygge norge" har fullt av korrupte og uprofessjonelle firmaer som virker som om de får gjøre nesten så de vil.. Neh! Takke seg til ebay og paypal er et faktum at ting som jeg bestiller fra hong kong, usa, you name it kommer kjappere frem i postkassa enn hva ting som du bestiller på større sider i norge gjør x) Har faktisk aldri venta på ei vare i over 2 uker. Bestilte selv en stor 2-din som gikk 8 dager før den lå på døra! Skulle bestille et headsett til moderen på komplett.no og det gikk hele 2 uker før jeg kunne plukke det opp fra postkassa :S
                      Mvh
                      Asbjørn Aarø
                      2000 Mitsubishi Galant 2.0 GLX + Kicker+ Kenwood + B2 +++

                      Comment


                      • #41
                        Postvesenet i norge er noe morsomme greier, dog synes jeg de har tatt seg veldig bra opp i det siste.
                        Bestilte en pakke fra dynabel på mandags morgen - Tirsdag kunne jeg hente den på posten.
                        Sikkert veldig flaks akkurat den gangen der, får vel ikke skryte for mye heller.
                        Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                        [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                        Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

                        Comment


                        • #42
                          Dette er status:

                          1. Alcaimport er en variant av Ponzi Pyramide.

                          - Økt leveringstid og sinte kunder er typisk.
                          (Tross svindelen så vil noen få levert varer, dette er grunnen til at han kan holde på så lenge. Det blir et sjansespill og folk liker å gamble av natur. Når kunder slutter å kjøpe/selger drar på ferie, kolapser pyramiden og de siste leddene taper alt)

                          2. Alcaimport er anmeldt til:

                          TV2 Hjelper deg
                          Økokrim
                          Politiet

                          3. QXL forsvarer virksomheten, tross faresignalene:

                          Sitat:

                          Hei

                          Vi er klar over at det kan virke sånn, og vi er i dialog med selger for å ordne opp i de problemene noen kjøpere har opplevd med denne selgeren. Alle saker blir løst til slutt, så vi har tro på at problemene slutter så snart vi får løst de sakene vi jobber med nå. Det er nok ikke et forsøk på svindel, heller det at han har tatt seg litt vann over hodet og fått mer arbeid enn han kunne ta hånd om.

                          Vi ønsker deg en fin dag, og god sommer!

                          Med vennlig hilsen
                          Kristian
                          4. Alcaimport har kollapset:

                          Det er ikke lengere mulighet for å fortsette "salget"
                          (Bruker er utestengt på QXL)

                          5. Norek-varene har ikke garanti fra Norek.

                          Alcaimport er ansvarlig for garanti. (norek har kun 1-2 år garanti mot forhandlere, dette ligger i kjøpsloven)
                          Dere som har fått varer fra Norek bør kontakte dem og høre om de har en løsning for dere.

                          6. Hva kan du gjøre?

                          -Det beste du kan gjøre er å klage eller anmelde forholdet. Da øker du sjansen for å få tilbake pengene dine og sjansen er større for at Alcaimport blir straffet for svindel.
                          -Til de som har fått levert varer, kontakt produsent av ditt produkt og sørg for at du har en form for garanti på produktet ditt skulle du være uheldig.
                          -Se punkt 8

                          7. QXL sin rolle i saken.

                          Den er uklar, QXL har et strengt regelverk de vil beskytte seg bak. QXL vil ta enhver anmeldelse til første rettsinstans. Å avklare ansvar på dems vegne vil ta meget lang tid. Desto flere som anmelder jo sterkere sak.

                          8. TV2 Hjelper deg lager sak i skrivende øyeblikk.

                          Sitat:

                          From: Heidi.Hegvik@mastifftv.no
                          Subject: SV: Nettbutikken Alcaimport skaper klagestorm
                          Date: Tue, 5 Oct 2010 07:20:56 +0000
                          Hei!

                          Har du også handlet hos Alcaimport uten å få varene dine?


                          Vi har fått utrolig mange henvendelser om Alcaimport, og jeg prøver nå å få litt oversikt.
                          Har du i tilfele mulighet til å sende meg kvittering for betaling (kopi av nettbank-side el. L.)?

                          Jeg trenger så mye skriftlig dokumentasjon som mulig dersom jeg skal lage en tv-reportasje på dette.
                          Kunne du tenke deg å være med på en slik reportasje? Kjempefint om du sender meg mobilnummeret ditt, så vi kan ta en prat.

                          Vennlig hilsen

                          Heidi Hegvik
                          Reporter
                          TV 2 hjelper deg

                          Mobil: 970 61 456
                          Send Heidi din historie og inkludér dine kvitteringer. Hun er spesielt intressert i å komme i kontakt med personer som har opplevd å få sin negative karakter slettet.

                          Comment


                          • #43
                            Du må være en bruker på avforum, sukk!

                            Kan du VENNLIGST utdype hvordan du fastsetter punkt 1 som en faktaopplysning?

                            Og dette med garanti kan du fortsatt ta med importør, hvis selger går konkurs så hjelper de deg i 99% av tilfellene. Lest at i hvertfall en person fikk brukt pakkseddelen fra Norek som 'bevis' for at varen var kjøpt her til lands.

                            Må nesten bare spørre, hva har du kjøpt av Alcaimport 'Fattern' ? Og har du fått varen din eller pengene tilbake?
                            Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                            [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                            Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

                            Comment


                            • #44
                              Originally posted by ugn View Post
                              Du må være en bruker på avforum, sukk!

                              Kan du VENNLIGST utdype hvordan du fastsetter punkt 1 som en faktaopplysning?

                              Og dette med garanti kan du fortsatt ta med importør, hvis selger går konkurs så hjelper de deg i 99% av tilfellene. Lest at i hvertfall en person fikk brukt pakkseddelen fra Norek som 'bevis' for at varen var kjøpt her til lands.

                              Må nesten bare spørre, hva har du kjøpt av Alcaimport 'Fattern' ? Og har du fått varen din eller pengene tilbake?
                              Stemmer det, og du vil etterhvert se at jeg har rett.

                              Mvh. en som har mye mellom øra og som skjønner hva som skjer med Alcaimport.

                              Comment


                              • #45
                                Det var tv opptak med tv2 igår men jeg fikk ikke blitt med pga. jobbsituasjon. Noen her som var med? Fikk dere snakket med Brækkan?

                                Comment

                                Working...
                                X