Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ting i hverdagen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tror nok det er heller måten han beskriver kjøring sin på. Når han kan ligge bred en en rundkjøring med forhjulsdreven bil så sier det meg at han liker å herje litt. Pluss når han også nevner at han spinner ofte så sier det meg også 2 ting. 1. Han er hard på gassen 2. sikkert dårlig dekk.

    Jeg som har kjørt en del sliter stort sett ikke med å spinne men for all del, jeg skal la godtroen gå for denne gang. Det kan være skikkelig glatt men å ligge bred i en rundkjøren 4 runder, blir en tanke drøyt,
    Tor Martin Ølberg
    - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
    Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

    Comment


    • Originally posted by Dammed View Post
      Riktig, så fordi noen ødelegger en drivknute så er de en fare på veien? Gud bedre, er det mulig å være mer trangsynt?
      Hva med å lese litt andre innlegg som er postet siden karen fikk lappen i forrige måned? Kan hjelpe deg litt på vei:

      Originally posted by Kemn View Post
      Hei... Opplevede noe i dag som kan være ganske farlig ute på veien...
      Nemmlig at bilen plutselig får et tulltak å styrer hardt til høyre av seg selv..

      Først kjentes det ut som et hjul som var løst.. Men alt sitter som det skal...
      Da bilen får disse tulltakene å jeg holder imot for å holde den rett fremm er det nesten som bilen hopper fremover...
      Da lurer jeg på om noen vet hva dette kan være? noen ventiler i servosystemet?
      Originally posted by Nils View Post
      Jeg har vært borti at det kan være de ytre drivknutene som kiler seg. Og da kan du oppleve sånn tvangsstyring selv om du har hatt bilen på EU er det ikke dermed sagt at de har kontrollert foringene godt nok. Disse bilene drar å blir sporete og blir over og understyrte pga slakk i stabstags foringene ute på bærearmene forran og foringene i bakstilling. Har ikke vært borti at servostyringen har laget slike problemer. Ennå
      Originally posted by Kemn View Post
      Kan vel nevne piggfritt da.. Is og asfalt i byen... Mange ganger jeg spinner i kryssene og BANG så treffer jeg asfalt.. Er ikke så bra det :P
      og så:

      Originally posted by Kemn View Post
      Tysk "kvalitet"
      Drivknuten min ligger i småbiter på veien i byen et sted..

      Litt spinning på is ut av et kryss.. Der smalt det
      pluss litt:

      Originally posted by Kemn View Post
      Kan legge ved at jeg lå brei i en rundkjøring 4 runder uten stopp..
      Da med framhjulstrekker uten å bruke brekk [/I]
      Spør du meg så er man ikke spesielt trangsynt om man er glad man bor langt borte fra sånne ferskinger, er ikke mye voksent over dette desverre...

      Mulig jeg er litt subjektiv når det kommer til slikt, da jeg selv fikk en 18 åring med noen uker ferskt sertifikat front mot front da han kom på stive hjul over i mitt kjørefelt, med dette til resultat:



      Der røyk et par år av ungdommen midt i 20-årene opp i sykehusopphold, rullestol og ett år på krykker pga en drittunge på 18 år med nytt sertifikat og null respekt for trafikk og fysikkens lover.
      [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

      Comment


      • Er ikke den som kjører raskest på veien.. Tar det faktisk GANSKE med ro.. Ofte jeg som blir forbikjørt..
        Spinning blir det såklart når det er is på veien å man kjører piggfritt... Er ikke mye gass som skal til da..

        Og det med rundkjøringa var kun den dagen det var et helt spesielt føre (før di hadde vært og brøyta)..
        Var ikke mye fart jeg hadde når jeg kjørte rund.. Hadde god kontroll på egen bil og avstand til andre biler ( som ikke var der) [men om di hadde vært der]....
        ~Mentalt etterpåklok nybegynner

        Comment


        • Blir for mye sutring her, og for mye synsing.
          Kan godt være att "Kemn" kjører som ett svin eller som normale folk.

          Så move on
          ¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
          Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen

          Comment


          • Kemn, sist jeg var i Mosjøen på vinterstid (ca 3-4år siden), så ble det strødd godt i gatene på holke føre.
            Så det med piggfritt og spinning må du litt lengre med. For da hadde det nok vært strødd med biler på tværra i runde kjøringer osv.
            Se 2-3gang på bildet som Haakon O postet. Og tenk, "slik vil jeg ikke ende opp".
            Man kan ende opp og bli drapsmann på ganske kort tid pga leking og "morro" på veiene. Finnes vell banekjøring du kan joine og få kjørt fra deg?
            Runar E. Olsen ~ Moderator
            Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
            http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

            Comment


            • Det går heelt fint å leke seg litt på isen om man er alene og ingen fare for andre.. men blandt folk, skjønner jeg haakon O meget godt... derfor det endte slik.

              Å genexxa, er ikke sikkert det hadde blitt strødd da? om det netopp hadde blitt det, kan det være tynn is, altså grusen ikke fester seg, da funker`n ikke ..

              Enig med at banekjøring er best, men så frem til at det ikke går, kan man til nød ut å tulle litt når ingen andre er rundt.. da er det kun seg selv og matrielle ting som kan gå i stykker.
              Mvh Even S. Jensen
              Tlf 41091189
              Digital Designs, nothing is even close!

              Comment


              • Originally posted by GENEXXA View Post
                Kemn, sist jeg var i Mosjøen på vinterstid (ca 3-4år siden), så ble det strødd godt i gatene på holke føre.
                Så det med piggfritt og spinning må du litt lengre med.
                må vel være noe av det dummeste jeg har lest her inne på lenge.

                Comment


                • Originally posted by pgoutlaw View Post
                  må vel være noe av det dummeste jeg har lest her inne på lenge.
                  Ja, den var ganske tynn!
                  Om den har noe tykkelse i det heletatt...
                  VW Corrado - Prosjekt bil
                  Mitsubushi Lancer - Bruksbil
                  It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
                  I´m BANKRUPT - A G60 owner

                  Comment


                  • Håkon, han beskriver situasjonene på en litt feil måte ja, men fordi han har et problem med at bilen drar mot høyre og at han spinner i det han kjører i gang så blir man ikke en drapsmaskin på veien. Han fikk jo lappen for 30 dager siden, så at han spinner litt i det han kjører i gang er ikke akkurat veldig overraskende. Men ja legge bred som jeg så han skrev tidligere med FWD bil er ikke det tryggeste.

                    Du trenger ikke akkurat være glad tenker jeg, på Stord er det nok av idioter slik som på alle andre steder.

                    Selv så har jeg lagt bred flere ganger på veien, ufrivillig og frivillig. Og en ting er sikkert dem gangene det skjedde ufrivillig, så er jeg glad for at jeg har lekt litt med bilen og klarte å rette den opp. Og selvsagt så var det kun frivillig i tider som nå rundt 04:00 når ingen er på veien og hvor det er oversiktlig.
                    Mvh. Damir

                    Comment


                    • Originally posted by Dammed View Post
                      Og selvsagt så var det kun frivillig i tider som rundt 04:00 når ingen er på veien og hvor det er oversiktlig.
                      Jeg vet, da kan du "eie" veien ganske bra, men har blitt litt forsiktigere med det nå
                      allikevel, siden politiet følger litt med her i området. Spesiellt i helgene selvfølgelig...
                      ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                      Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                      Comment


                      • Veldig skinnhellige folk var.
                        Ikke fortell meg at en gjeng med bilglade guttunger ikke har drevet å kjørt dust når dem var 18-19.
                        Og det er vel flere av oss som fremdeles gjør det til tider.

                        Ja, det kan være farlig, men et par runder rundt rundkjøringa breit på speilisen, hallo, får da være grenser å man skal krisemaksimere ting.
                        Mvh
                        Rolf Try Nygård

                        Comment


                        • Neptyr: agreed

                          Noen bilder jeg har tatt i det siste:










                          Celestion_Jbl_Pioneer_Orion_Phoenix Gold_Tang Band_Stinger

                          Comment


                          • Bra bilder Omegatdi. Må begynne å fikle litt mer med mitt eget SLR kamera.
                            Mvh. Damir

                            Comment


                            • Det burde du om du setter pris på gode bilder, er ganske lett når man bare skjønner hva alt på kameraet gjør.

                              Les "Boken om digital fotografering" bind 1 av Scott Kelby, der lærer du alt du trenger på en lettlest måte og med gode forklaringer og eksempel.
                              Det er en av de beste innføringene man kan få på foto

                              Har våte drømmer om å utvide objektivutvalget etterhvert, men fy som det koster
                              Celestion_Jbl_Pioneer_Orion_Phoenix Gold_Tang Band_Stinger

                              Comment


                              • SEr jo hvem som skal få ta bilder av kjerra når den er ferdig iallfall
                                ¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
                                Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen

                                Comment

                                Working...
                                X