Announcement

Collapse
No announcement yet.

Idiotiske ting folk har sagt til deg om bilstereo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Defus
    replied
    Vet at det var noen som brukte det som høytalerledning, men til strøm, fantastisk

    Glass for å holde på varmen var også ganske out there

    Leave a comment:


  • Mrtical
    replied
    Hehehehe, lampettledning / skjøyteledning er klassiker.

    Leave a comment:


  • ymer34
    replied
    Har vært borti en kar som hadde forsterkeren sin under førersetet og attpåtil isolert forsterkeren med glava på toppen for at den skulle holde på varmen og deretter ble lyden bedre....annen gjenganger er bruk av lampett ledning som hovedstrømskabel for der er det jo allerede jordleding inkl....

    Sent from my H3088 using Tapatalk now Free

    Leave a comment:


  • Mrtical
    replied
    Hehe, mange gode her ja. *ler godt*
    Fikk høre fra en skarp en her om dagen etter han fikk se lib'n og bf'n, at " ja det spiller nok greit(hadde aldri noen demo), men han hadde nå 2 12" magnat i vakuum kasse som trykker helt vilt, å med 2 x 12 så spilte det garantert bedre.
    Lurte også fælt på hvorfor jeg hadde så tykke strømkabler.
    Han hadde 8gauge, skjøyta siste meter med høyttalerkabel fra biltema, å det funka helt knall.

    Hehe, lo godt da

    Leave a comment:


  • Defus
    replied
    Ser at i USA er det mange som barekobler opp en av talespolene på subbene, fordi subber skal ikke spille stemmer uansett

    Leave a comment:


  • svane91
    replied
    fant den her http://www.youtube.com/watch?v=dIsRl9yEoFI.
    er ikke noe rart at det er så mange myter om det.

    Leave a comment:


  • kalosturbo
    replied
    Originally posted by Defus View Post
    Fantastisk ! Hadde ikke hørt den før
    Synd jeg ikke har skrevet ned utspillene, kryr av idioter i Drammen er jeg redd

    Hatt russejenter som skulle ha forsterkervæske til anlegget i russebilen. Artig versjon av "blinklysoljen"

    Leave a comment:


  • Defus
    replied
    Originally posted by kalosturbo View Post
    Og en annen som sammenlignet en basskasse med en bakpotte, fordi "jo flere høl du lager i'rem med drillen, jo mere bråker'e"
    Fantastisk ! Hadde ikke hørt den før

    Leave a comment:


  • J.T.
    replied
    Originally posted by kimafro View Post
    Er vel en slik tråd her inne fra før av. Heter myter og missforståelser om jeg ikke tar helt feil

    Mvh kim
    Originally posted by Defus View Post
    Hm, mye mulig, men da kan en moderator flytte denne inn i den tråden, så får de også noe å gjøre
    Flytta den til humor i stedet, da den ikke hører helt hjemme i "Myter og misforståelser"
    Last edited by J.T.; 12-10-2013, 11:32.

    Leave a comment:


  • kalosturbo
    replied
    Og en annen som sammenlignet en basskasse med en bakpotte, fordi "jo flere høl du lager i'rem med drillen, jo mere bråker'e"

    Leave a comment:


  • kalosturbo
    replied
    Var en fortvila stakkar innom jobben for et par-tre år siden, så syntes han hadde en håpløs bil (Audi A2) å bygge anlegg i. Var visst aluminiumskarosseri i den, så det var ingen steder i bilen han kunne jorde forsterkeren, fordi aluminium ledet bisst ikke strøm (tror han støttet det opp med at det var fordi aluminium ikke var magnetisk)

    Leave a comment:


  • Julepils
    replied
    TOYOTA FOR LIFE BABY! http://www.youtube.com/watch?v=zaFXsMvvBz0 IT CANNOT BE DONE!


    Jeg har vel helst sett mye rart tenker jeg. Det var to kamerater som er litt "eksperter" som hadde montert stereo i bimmeren til han ene. Jeg stusset over hvor dårlig lyden var, men la ikke noen tanker i det. Så gikk jeg over anlegget en dag etter han spurte om noe råd/hjelp. Hehe, tror du faen ikke høyttalerene var koblet til spilleren istedenfor forsterkeren. De hadde koblet opp forsterker og hele sulamitten, til pynt. c^^,)

    Leave a comment:


  • Tony
    replied
    Husker en gang jeg var innom en Toyota-forhandler (Gud forby) og titta litt. Nevnte dette at jeg drev med bilstereo og selgeren sporenstreks poengterte ut at det var diskanter også i bakdørene, så god lyd skulle det ikke stå på! Det var null problem. Da også i nærheten av huet så jeg fikk det nesten rett i øret.

    Det var den dagen han lærte det var "litt" mer til begrepet bilstereo enn som så

    Leave a comment:


  • Defus
    replied
    Originally posted by kimafro View Post
    Er vel en slik tråd her inne fra før av. Heter myter og missforståelser om jeg ikke tar helt feil

    Mvh kim
    Hm, mye mulig, men da kan en moderator flytte denne inn i den tråden, så får de også noe å gjøre

    Kom forsåvidt på hvordan jeg fikk kjøpt min første subwoofer.

    En kompis av meg hadde en MTX to kanaler og en MTX 10 tommer i en fabrikk kasse, som alle var perfekt for hverandre. Men forsterkeren var bare på 250 watt brokoblet, og subben stod det ikke på hvor mange watt den var. Jeg kunne få dette for en billig penge, for han hadde funnet en no name 12 tommer hvor det stod 500 watt på dustcappen, og en forsterker som lovde 600 watt på et merke ett eller annet sted. Siden forsterkeren ga 600 watt måtte den jo være dobbelt så god, i hvert fall, som den MTX forsterkeren.

    Trur aldri han ble helt fornøyd med den 12 tommeren, den var visst også for treg

    Leave a comment:


  • kimafro
    replied
    Er vel en slik tråd her inne fra før av. Heter myter og missforståelser om jeg ikke tar helt feil

    Mvh kim

    Leave a comment:

Working...
X