Announcement

Collapse
No announcement yet.

DLS Ultimate A6 remote problem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • DLS Ultimate A6 remote problem

    Hei.

    Kjøpte nylig en DLS Ultimate A6 brukt, og det viste seg nå nylig at ikke remote inngangen fungerer (altså den som slår av og på forsterkeren, ikke fjernstyring av level og fase). Resultatet er da at forsterkeren alltid er på og tapper batteriet.

    Alt er koblet slik det står i manualen, bortsett fra at jeg ikke har ekstern vifte.



    Planen min for å løse problemet var da å sette inn ett relé på den positive kabelen fra batteriet og koble remote på den, men da mistenker jeg at forsterkeren fortsatt vil være på og bare tappe strøm fra kondensatoren i steden, antar dette ikke er optimalt siden jeg har hørt at kondensatoren bør være oppladet når en skrur på forsterkeren.

    Jeg tenkte da videre at jeg kunne koblet om til "standard" metoden for kondensatorer og satt reléet etter kondensatoren, eventuelt satt det på jordingskabelen til forsterkeren.

    Er det noen som vet hva som er å foretrekke her? Og eventuelt hvor stort relé som trengst når jeg kjører en enkel 12" på rundt 400w RMS?
    Volvo V70 (2004)
    Alpine CDA-117ri, DLS RS6, DLS 225, DLS MW112, DLS Ultimate A6
Working...
X