Announcement

Collapse
No announcement yet.

Problemer med pioneer spiller

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Julepils
    replied
    Jeg kan ikke forstå at problemet kan komme av dårlig jording eller kontakter eller jording/strøm/signalkabler blabla til spilleren. Har prøvd altmulig merkelig.

    Du skiftet bare spiller så var problemet borte?

    Jeg kommer nok til å gjøre det samme. Har latt meg friste litt av Clarion NZ503, men mulig det blir en annen. Litt "redd" for Pioneer som er kjent for å ha en del "utfordringer". Tror kanskje problemet ligger i selve spilleren hos meg, men vet ikke om jeg "gidder" å levere den inn.

    Leave a comment:


  • Nils
    replied
    Originally posted by HLS View Post
    men på biler med can-bus så må man bruke isoovergang som er laget for de.
    Nå har det seg slik at det finnes flere bus'er enn canbus, og i tilfellet her så var det hastighets signalet, denne sitter i isokontakten, dette er og en bus, denne kan også være samme ledning som brukes til å lese av feil lageret på motorstyreenhet, abs og styreenhet til automat kasse, så feilkobling kan føre til en del rare feil canbus i vag er to tvinnede ledere, denne bus'n er en enleder, så når man bare skal sette inn en CD spiller må man være sikker på koblingene.

    Leave a comment:


  • HLS
    replied
    men på biler med can-bus så må man bruke isoovergang som er laget for de.

    Leave a comment:


  • HLS
    replied
    men på biler med can-bus så må man bruke isoovergang som er laget for de.

    Leave a comment:


  • Defus
    replied
    O

    Hm, kanskje spilleren er problemet på alle mine feil også

    Tror jeg hadde noe lignende feil da jeg var 18 og lot en butikk ta seg av koblingen av spilleren.
    Last edited by Defus; 25-09-2013, 19:24.

    Leave a comment:


  • Nils
    replied
    Originally posted by HLS View Post
    vet av den regelen siden jeg er bilmekanikker.. men har de koblet på diagnoseutstyret for å sjekke hva lampa lyser for? for er de spillern så er det jo ingen feil på selve bilen som tilsier at du ikke kan få den godkjent pga spillern.
    selvfølgelig litt vanskelig problemstilling å godkjenne bil med feilen opp, mn mn
    lykke til!
    De fleste gangene jeg har vært borti, så har man ikke kommet inn på styreenhetene fordi signalet på bus'n blir fucket opp pga denne feilkoblingen

    Leave a comment:


  • HLS
    replied
    vet av den regelen siden jeg er bilmekanikker.. men har de koblet på diagnoseutstyret for å sjekke hva lampa lyser for? for er de spillern så er det jo ingen feil på selve bilen som tilsier at du ikke kan få den godkjent pga spillern.
    selvfølgelig litt vanskelig problemstilling å godkjenne bil med feilen opp, mn mn
    lykke til!

    Leave a comment:


  • Nils
    replied
    Originally posted by HLS View Post
    du tuller nå? bil du har?
    Det er faktisk slik at hvis motorlampe lyser så er det feil på EU kontroll å feilen må fikses, tror dette er en golf 4 mener jeg svarte på dette i en annen tråd, hvis man kobler spiller feil, eller ledningene i bilens isokontakt ikke stemmer helt over ens med spillers isokontakt kan man oppleve slike feil, har vært borti mange slike tilfeller, for på en del biler så har man diverse bus ledninger der, å det lager litt krøll på div styreenheter hvis det kobles noe til disse som ikke er bus signal

    Leave a comment:


  • HLS
    replied
    Originally posted by mathias:P View Post

    de sa at spillern måtte ut får at bilen skulle eu gokjennes. dette konkluderte de me at var fordi motorlampe lyser når spiller er i.

    fordi min bil er tydligvis laget slik at når jeg øker farten øker bilen volumet for å konmpansere med veistøy...får også "error 19" hele tiden...
    du tuller nå? bil du har?

    Leave a comment:


  • HLS
    replied
    Originally posted by Julepils View Post
    Har du funnet utav noe lurt? Jeg har det samme, men smeller i høyttalerene også hos meg though.
    dessverre.. er i bilen til fruen, og hun sier at den har forsvunnet.. noe jeg ikke tror helt på.. men ikke intressert meg noe mer!

    Leave a comment:


  • Julepils
    replied
    Originally posted by HLS View Post
    tar opp igjen denne tråden (låner tråden)

    har en smell lyd i en pioneer dvd spiller (husker ikke akk modellnr)

    men det smeller mellom volum 0 - 1 1 - 0... og bytte av sang, å når man slår av og på..
    smeller bare i sub forsterkeren.. ikke i dør høytalerne.

    noen som har hatt dette problemet tidligere?

    har lagt opp ekstra jording osv til spiller.. ingen ting er løst..
    noen ideer?
    Har du funnet utav noe lurt? Jeg har det samme, men smeller i høyttalerene også hos meg though.

    Leave a comment:


  • mathias:P
    replied
    Originally posted by HLS View Post
    tar opp igjen denne tråden (låner tråden)

    har en smell lyd i en pioneer dvd spiller (husker ikke akk modellnr)

    men det smeller mellom volum 0 - 1 1 - 0... og bytte av sang, å når man slår av og på..
    smeller bare i sub forsterkeren.. ikke i dør høytalerne.

    noen som har hatt dette problemet tidligere?

    har lagt opp ekstra jording osv til spiller.. ingen ting er løst..
    noen ideer?

    har en Pioneer 6500dab. har lignende problem. når jeg forandrer på eq'en kan de finne på å smelle noe jævlig.... vet ikke hva problemet er å har susing i kun 1 diskant. det smeller ikke når jeg bytter sang men på volum 1-0 og 0-1 kommer de en smelle lyd samt susing helt opp til volum 4.. ganske irriterende. i går var bilen på meca får en liten eu godkjenning. de sa at spillern måtte ut får at bilen skulle eu gokjennes. dette konkluderte de me at var fordi motorlampe lyser når spiller er i. fordi min bil er tydligvis laget slik at når jeg øker farten øker bilen volumet for å konmpansere med veistøy...får også "error 19" hele tiden...

    Leave a comment:


  • HLS
    replied
    tar opp igjen denne tråden (låner tråden)

    har en smell lyd i en pioneer dvd spiller (husker ikke akk modellnr)

    men det smeller mellom volum 0 - 1 1 - 0... og bytte av sang, å når man slår av og på..
    smeller bare i sub forsterkeren.. ikke i dør høytalerne.

    noen som har hatt dette problemet tidligere?

    har lagt opp ekstra jording osv til spiller.. ingen ting er løst..
    noen ideer?

    Leave a comment:


  • Reimers
    replied
    hehe helt støyfritt med meg etter jeg fant ut det der

    Leave a comment:


  • Julepils
    replied
    Originally posted by Reimers View Post
    fant ut av problemet. signal kabelen på subforsterkeren hadde falt ut å lå å hadde kontakt.
    har ikke sub for tiden så derfor jeg ikke tenkte over det.
    så nå fungerer alt knall
    Misunnelig over hvor lett noen kan ha det!

    Leave a comment:

Working...
X