Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ground Zero 18 SPL

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    ingen effekt uten strøm, men du må jo forklare litt om prosjektet ditt.
    Er det til musikk eller dB konkurranse osv osv.

    Da er det enklere å finne ut hvor mange batterier som kreves o.l.
    Mvh
    J. Holm
    www.b2audio.com
    http://facebook.com/b2audio

    Comment


    • #32
      Originally posted by B2 Audio View Post
      Det som er interessant er at visse ler av B2, mens andre ler av den testen.
      Selv smiler jeg bare

      Men som sagt, rått element i de rette omgivelsene.
      Høøh? Hvem ler av B2? Har ikke sett noe til nå, og det er vel heller ingen grunn til å le av B2? Noe jeg ikke har fått med meg eller hehe
      Tidligere importør for Digital Designs,
      overtatt av www.dynaBel.no.

      Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

      Comment


      • #33
        Originally posted by Elutstyr.no View Post

        Javell, du ler av autohifi. Jeg ler av B2.
        Tror det var der jeg så den
        Mvh
        J. Holm
        www.b2audio.com
        http://facebook.com/b2audio

        Comment


        • #34
          Vel,Autohifi tester mye av utstyret i et testlaboratorium inne.Så jeg er 99% sikker på at denne bassen også er testet inne.Da er nok denne scoren på 121 db ved 30 hz,ikke så ille alikevel.De fleste vet og skjønner at denne bassen kan spille øredøvende høyt i en bil med rett kasse og nok effekt.Når jeg skal handle meg en bass,er det slettes ikke noe slagstriks å si at den og den bassen har klart å spille f.eks 170 db i en db-drag bil.Om jeg selv ønsker å benytte elementet til musikk bruk.Det kommer som sagt ann på hva trådstarter skal bruk den til.

          Ergo,så er nok ikke poenget med en slik test å avdekke hvor mange db de kan tyne ut av et slikt element i en bil.Men heller et sammendrag på hvordan dette elementet låter og fungerer.Kan si meg enig i at Autohifi har en tendens til å snakke veldig varmt og flott om Tyske produkter.

          Her er enda en test fra Autohifi,der man også ser at et frontsett er testet inne:

          Comment


          • #35
            godsettet mitt jo! hehe nei jeg tviler på at den er testa i noen bil..
            MVH, Øivind Sandvik
            sigpic
            www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
            www.sandviksbassogbongel.com

            Comment


            • #36
              Sendte en mail til ice i går. Fikk svar i dag.

              Nei, akkurat hvor stort testrommet er vet jeg ikke. Men hovedpoenget med å teste i et sånt rom er at alle bassene bli testet under eksakt samme forhold i steden for å bli testet i diverse biler med ulik frekvensrespons som vil påvirke måleresultatene. I en bil ville det selvfølgelig blitt målt et mye høyere dB tall.

              Max lydtrykkskalaen går til 40 poeng. GZPW18SPL fikk 36 poeng (anbefalt effekt 3000 – 10.000W) og er det høyeste til nå.

              Den ble målt til:

              30Hz 121dB
              50Hz 130dB
              70Hz 128dB
              90Hz 127dB

              Andre basser som er blitt testet på samme måte er feks:

              Kicker SoloX S18XD4 – 32 poeng (2000-5000W)
              Helix SPXL12 – 28 poeng (800-2000W)
              JL Audio 13W7-3 – 29 poeng (2000-3500W)
              Ground Zero GZPW15SPL – 31 poeng (4000-8000W)
              JBLW15GTi Mk2 – 27 poeng (1000-2500W)
              Ground Zero GZUW300SQ – 26 poeng (800-1500W)
              Emphaser E15 Neo Comp – 28 poeng (2000-5000W)
              Hifonics MXS-12D – 23 poeng (1500-2000W)

              Comment


              • #37
                Hvordan gjør dem det med kasser da? De bruker vel seriøst ikke samme kasse for hvert element? For da betyr ikke testen noe som helst. Og hvor mye effekt bruker dem?

                Hvis dem bruker samme effekt på alle elementer, så betyr jo testen heller ingenting.

                For at den testingen skal kunne virke reell må det hvertfall brukes den effekten elementet er oppgitt med. Minimum så mye effekt, men selv dette blir feil, for en DD9515g tåler langt mer enn 1500W RMS, og en GZ tåler ikke 10 000W RMS kontinuerlig.

                I tillegg MÅ det hvertfall brukes kasser bygget ut fra produsentens anbefalinger. Men dette blir jo også feil. Kommer jo ann på peakfrekvensen i selve testrommet. Dem må tune etter det for å kunne oppnå maks lydtrykk i de fleste tilfeller, og da blir det plutselig ikke lenger kasse fra produsentens anbefalinger. Og da blir jo faktisk hele testen verdiløs.

                Og selv ikke Alan dante hadde hatt tid til å bygge en tilnærmet "perfekt" kasse for hvert element i slike tester, så da får man heller ikke målt potensialet på hver og en av subbene.

                Noe som betyr at Emphaser E15 Neo comp fint kunne slått GZ, for man kan ikke bygge perfekte kasser. Emphaseren ville man kanskje hatt flaks med og klart å bygge en kasse som får ut mer av potensialet av den enn til GZ. Og selvfølgelig motsatt.

                Skal man bruke slike salgstriks, mener jeg at å henvise til DB Drag score er mer reelt enn å henvise til slike labtester. Skal det henvises til slike tester, MÅ det hvertfall dokumenteres hvilke kasser dem brukte, tuning, effekt, størrelse på rom, hvilken frekvens, hvilken peakfrekvens selve rommet har, måleavstand osv osv osv.

                Ikke noe negativt siktet til deg, elustyr, men til bladet sånn sett

                EDIT: btw, dette var mitt 2000-ende inlegg
                Last edited by DD-Henrik; 11-02-2010, 13:00.
                Tidligere importør for Digital Designs,
                overtatt av www.dynaBel.no.

                Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                Comment


                • #38
                  Autohifi er meget seriøse, og mange ikke tyske merker kommer også godt ut.

                  Poengsummen blir beregnet ut fra et gjennomsnitt av resultatene fra 30 til 90Hz. Å peake kassen vil gi en isolert sett høy måling men ikke et bra gjennomsnitt. Lydkvalitet blir også vurdert og en boomy kasse vil ikke score bra mht. sq egenskaper.

                  Det er produsent/levarandør som stiller med kassene på elementene de vil ha testet.

                  Det er selvfølgelig ikke samme kasse som blir brukt. Og tilført effekt tar hensyn til mekanisk og termisk belastning.

                  Comment


                  • #39
                    Har planlagt og ha et rimelig bra anlegg i en russebil ingen db konkuranse altså Hvor mange kroner vi har tenkt og bruke på det er usikkert, men 30 000.- og kanskje enda litt mer. Det skal som sagt sitte i en caravelle.

                    Comment


                    • #40
                      Originally posted by JonnyEE View Post
                      Har planlagt og ha et rimelig bra anlegg i en russebil ingen db konkuranse altså Hvor mange kroner vi har tenkt og bruke på det er usikkert, men 30 000.- og kanskje enda litt mer. Det skal som sagt sitte i en caravelle.
                      Send meg en mail, så skal jeg sette opp et tilbud til dere

                      Comment


                      • #41
                        Originally posted by DD-Henrik View Post
                        EDIT: btw, dette var mitt 2000-ende inlegg

                        flott det henrik. diplom er på vei til deg i posten. gratulerer så meget.

                        Comment


                        • #42
                          hehe

                          Comment


                          • #43
                            Originally posted by kimmen View Post
                            flott det henrik. diplom er på vei til deg i posten. gratulerer så meget.
                            Takk skal du ha kimmen. Så hyggelig du er som henger deg opp i en så liten sak og klarer å vinkle det negativt Diplom er på vei til deg i posten også
                            Tidligere importør for Digital Designs,
                            overtatt av www.dynaBel.no.

                            Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                            Comment

                            Working...
                            X