Announcement

Collapse
No announcement yet.

AA Mayhem eller Fi BTL ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• DD-Henrik
    replied
    Originally posted by bass91 View Post
    Enig der

men lurte på om noen vet hvor stor kasse jeg bør ha til DD subben?
    har en opel calibra så er litt begrenset med plass hehe. tenkte å bygge kassen så den dekker 100% av bagasjerommet og det vil tilsvare ca 200liter. nok?
    200 liter holder ja

Du kan faktisk kjøre helt ned i 138 liter, men da blir det ikke fin lyd ved en normal tuning. 180-200 liter er helt topp det Og garanterer deg at du ikke kommer til å orke å utnytte subben skikkelig når du kjører til vanlig. For dette spiller ekstremt høyt!

Leave a comment:

• GENEXXA
    replied
    Sist jeg så i en Calibra, er bagasjerommet ikke av den største kalibern.
    Lukket kasse kan være løsningen om du ikke har plass.

Leave a comment:

• bass91
    replied
    Originally posted by sicarlse View Post
    tror ikke du kommer til å angre på det kjøpet! dessuten er det jo en vannvittig pris til å ikke være brukt ei gang
    Enig der

men lurte på om noen vet hvor stor kasse jeg bør ha til DD subben?
    har en opel calibra så er litt begrenset med plass hehe. tenkte å bygge kassen så den dekker 100% av bagasjerommet og det vil tilsvare ca 200liter. nok?

Leave a comment:

• sicarlse
    replied
    tror ikke du kommer til å angre på det kjøpet! dessuten er det jo en vannvittig pris til å ikke være brukt ei gang

Leave a comment:

• bass91
    replied
    Originally posted by berniebp87 View Post
    Den komboen tror jeg vil funke kjempebra! og forsterkeren din yter nok litt mer enn 2500watt, mesteparten ligger vel på 3000-3300rms
    ja tror de kommer til å funke bra sammen . ja følgte med papirer når jeg kjøpte den at ved høyere spenning gir den opp mot 3100w, men dette er da med skikkelig strøm. Ikke strøm fra de 2 maxima batteriene mine

Leave a comment:

• berniebp87
    replied
    Originally posted by bass91 View Post
    Hmm tror nok jeg går for DD9518. men har et spørsmål.
    Den har jo dual 1 ohm spoler?, 1500w RMS og 6000w peak. Har en RF 2500-1BD som da gir 2500w @ 1ohm, må jeg ha en forsterker til den andre spolen også siden det er dual 1 ?
    Den komboen tror jeg vil funke kjempebra! og forsterkeren din yter nok litt mer enn 2500watt, mesteparten ligger vel på 3000-3300rms

Leave a comment:

• Haakon O
    replied
    Originally posted by DDaudio.no
    Doble 2 Ohm spoler
    Paralellkoble spolene for en samlet impedanse på 1ohm, og koble det opp på RF ampen din, passer finfint det

Leave a comment:

• bass91
    replied
    Hmm tror nok jeg går for DD9518. men har et spørsmål.
    Den har jo dual 1 ohm spoler?, 1500w RMS og 6000w peak. Har en RF 2500-1BD som da gir 2500w @ 1ohm, må jeg ha en forsterker til den andre spolen også siden det er dual 1 ?

Leave a comment:

• Haakon O
    replied
    Forresten så er disse interessante til ditt bruk om du ikke er fast bestemt på å kjøpe nytt?

http://bilstereoforumet.no/showthrea...=soundsplinter

Leave a comment:

• DD-Henrik
    replied
    Originally posted by kimmen View Post
    hehe, ikke snakk om å skamrose sine egne produkter vertfall...hehehehehe
    Vel, alt stemmer jo, så da fortjener dem jo rosen

Originally posted by Haakon O View Post
    Ikke egne produkter lenger Kimmen, Dynabel som leverer DD i norge pr idag Men tror jeg hadde gått for denne selv, hadde jeg hatt en større bil enn en Lupo hadde jeg kjøpt den selv Bare positive erfaringer med Digital Designs fra min side.
    Legg ned baksetene Neida, men det hadde nok kunnet spille i stykker en så liten bil som lupo Må være gode å bygge anlegg i dem tenker jeg

Leave a comment:

• Haakon O
    replied
    Ikke egne produkter lenger Kimmen, Dynabel som leverer DD i norge pr idag Men tror jeg hadde gått for denne selv, hadde jeg hatt en større bil enn en Lupo hadde jeg kjøpt den selv Bare positive erfaringer med Digital Designs fra min side.

Leave a comment:

• pgoutlaw
    replied
    Originally posted by DDaudio.no View Post
    Her har du en ekstrem pris på en DD9518 sub. En ekstrem sub som veier 30kg og koster normalt 12000 kroner. Denne subben er blandt det råeste man finner på markedet, og tåler 4-5000W RMS kontinuerlig i riktig kasse. Med komposittkon takler dem 10KW RMS, men det har du nok ikke råd til

Jeg garanterer at du ikke vil finne noe som spiller bedre til prisen

Med mindre noen er "dumme" og selger en like rå sub til enda lavere pris

http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=8909

hehe, ikke snakk om å skamrose sine egne produkter vertfall...hehehehehe

Leave a comment:

• berniebp87
    replied
    Originally posted by DDaudio.no View Post
    Her har du en ekstrem pris på en DD9518 sub. En ekstrem sub som veier 30kg og koster normalt 12000 kroner. Denne subben er blandt det råeste man finner på markedet, og tåler 4-5000W RMS kontinuerlig i riktig kasse. Med komposittkon takler dem 10KW RMS, men det har du nok ikke råd til

Ville gått for denne siden den er såpass nedsatt pris og er en helt rå subb! Men tror ikke du blir skuffet om du tar noen andre av de merkene som har blitt nevnt her, veldig gode subber alle sammen.

Leave a comment:

• DD-Henrik
    replied

Leave a comment:

• bass91
    replied
    Takker for svar og bilder fra toby
    har lest litt om de forskjellige merkene, men klarer ikke bestemme meg for hva jeg vil ha.
    vil ha en sub som tåler litt juling men ikke til en overdrevet pris :P. jeg vet det er dyrt med 18" men skal jeg investere så mye penger på det vil jeg være sikker på at jeg kjøper noe bra

takk for haeds-up genexxa, merka det nå :P

Leave a comment:

Working...
X