Announcement

Collapse
No announcement yet.

HDMI Kabler fra Supra testet i Lyd og bilde

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Originally posted by DDaudio.no View Post
    Det stemmer det. Eksempelet ditt med en høyere fortjeneste på en kabel til 1500 enn en TV til 16000,- kan faktisk være helt riktig. Vi har solgt flatskjermer for sikkert 150 laken, og dem er det nesten ikke fortjeneste på. Ca 10% på det meste, så kommer jo differansen på momsen av inngående og utgående fakturaer som skal betales i tillegg. Så om en selger får solgt en HDMI kabel til 2 laken er det sikkert full jubel hehe.

    Siste ment som en gimmick for å sette ting litt i perspektiv vel å merke

    EDIT: For å ta et eksempel på ting det selges lite av; en kamerat av min bror jobbet på en mopedforretning for noen år siden, hvor dem solgte slanger til dekkene for 60kr pr stk. Disse fikk dem inn for 5 kr stk. Da har man en avanse på 1200%
    Hehe, vet det... Sier ikke at elektronikkbransjen er alene om å gjøre det slik, det er bare sånn det er med noen produkter. Sikker på at det er tilsvarende avanse på andre ting som støvsugerposer og liknende. Ikke at det er noe galt i å tjene penger, som jeg har sagt før, det er bare måten noen gjør det på, som jeg er uenig i. Det å LYVE, f.eks. :P

    Comment


    • #32
      Det er jo absolutt ikke nytt innen aftermarket bildeler at dem som tester er totalt inkompetent når det kommer til kunnskap om fagfeltet sitt.

      Det sier seg selv at en som overhodet ikke interesserer seg for anatomi eller nevrokirurgi ikke har noe som hjernekirurg å gjøre
      Så hvorfor skal folk som ikke er interessert nok til å sette seg inn i faget sitt få tjene gode penger på å late som om de har peiling og/eller brenner for noe de ikke kan gjøre med så ekstravagante uttalelser/feilutsagn at folk som er genuint interesserte ikke gidder å kjøpe et magasin som skal være rettet mot dem?

      fint å få lettet på trykket
      beklager o.t
      Celestion_Jbl_Pioneer_Orion_Phoenix Gold_Tang Band_Stinger

      Comment


      • #33
        Originally posted by Miniboom View Post
        Sikker på at det er tilsvarende avanse på andre ting som støvsugerposer og liknende.
        Nå husker jeg ikke helt korrekt innkjøpspris på støvsugerposer, men vi i Jernia tjener ikke hardcore mye på det :P
        VW Corrado - Prosjekt bil
        Mitsubushi Lancer - Bruksbil
        It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
        I´m BANKRUPT - A G60 owner

        Comment


        • #34
          Bare en tanke jeg får av å lese dette, virker som alle er enige i om at hvis avstanden økes så kan en billigere kabel gi tap. Ok.. men kvaliten vil ikke oppleves som bedre med en dyr kabel hvis avstanden er på "normale" 0.5-1 meter

          Jeg er nok enig om at det er umulig å se og høre forskjell på en digital kabel, men hvis en kabel er bedre når avstanden er lenger.. ja da er det vel bedre om avstanden er under meteren også??

          En tanke er vel at det blir mer og mer normalt og ha fremvisere og at HDMI kabler selges mer og mer i avstander på over 10meter

          Skriver ikke dette for å gi noen argumenter for kabelen eller testen, men jeg er ikke overbevist over argumentene i mot heller.

          Selv sitter jeg på HDMI kabel fra Supra og jeg kommer ikke til å bytte med en billig en for å teste om det er forskjeller, men når det ligger 2 kabler i en eske.. du trenger en.. tar DU den som ser, føles og er billigst da? bare fordi det ikke spiller noen rolle? vel det gjorde ikke jeg!
          sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
          IceAudio - Bilringen AS - inakustik

          Comment


          • #35
            Originally posted by username
            TN nett, blå leder skal på N og sort leder skal på L. N betyr Neutral(nøytral) og L betyr Line(fase).

            Du får 400V(avviket er 380-420V) inn i huset ved TN nett, men det blir 230V på apparatene som kobles til, om det gjøres riktig(at det er L og N som er koblet til, og ikke noen av de andre 5 lederne i TN nett) Men dette er det jo elektrikeren som skal sørge for at er gjort riktig, og bør ikke ha noe betydning for forbrukeren som kobler til sine elektriske apparater i veggen. Ser ikke helt hvorfor VG har poengtert dette.

            TN-nett består forøvrig av 5 ledere, men man bruker jo ikke alle disse i et vanlig bolighus, og det er svært få som faktisk har TN nett hjemme. Det er L1(sort) L2 (hvit) L3 (brun) N (blå) og PE (gul med grønn stripe)
            Man bruker som oftest bare L1 og N, her har L1 400V(sånn ca.) og N (teoretisk sett 0V, men er ofte litt spenning her og gitt ) Når man gjør så det blir kontakt mellom L1(400V) og N(0V), altså kobler til et elektrisk apparat mellom de to lederne at det blir 230V. Potensialet mellom 0V og 400V.(er nominell spenning og ikke toppverdier, som mange tror )
            Plusspoeng for elektroteknikken!

            Menne... gitt at L1 og N er byttet om... jeg skjønner ærlig talt ikke at noen skal kunne høre det.

            Comment

            Working...
            X