Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ground Zero GZNW12 Test mot andre storheter..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Hifonic View Post
    Latterlig test etter min mening.. For det første er ingen kasser egentlig passende for elementene. Noen er lukkede kasser og noen er bassreflekskasser. Så er det importørene som har bygd kassene til elementene sine. Og som alle finlendere vet, har folka hos audioimport, som importerer GZ i Finland, meget god peiling på å bygge kasser. Mens importøren av f.eks Soundstream er mer en hobbybutikk drevet av en kar uten større peiling. Sånn sett er det mer en test av importerene..

    Og så er noen subber billigste serien til et merke, mens andre er kanskje dyreste serien til et merke..

    Og de som tester skriver i testen at elementene vrenger ved volum 25 av 35, mens neste element ikke vrenger før volum 28 av 35. Og lydtrykk er målt med noe tåpelig måleinstrument..

    Nei uff..
    Så det betyr at RF-elementet ikke er bevist bra? TAKK hehe

    Syntes selv den testen var meget rar. Og hvis dem dømmer et av kriteriene til elementene ut ifra hvor mye volum de kan ha på spilleren før det vrenger, er dem jo bare tåpelige. Jeg har aldri klart å høre vrenging fra subb annet enn når jeg har brukt for liten forsterker. Kjørte jo 7 Kw RMS på 9515g elementet i bilen vår uten å høre et pip forvregning. Hører kun når spolen treffer bunnen i magneten om man hører noe. Men med liten forsterker derimot hører man det med en gang omtrent.

    I tillegg, kan man se under totalvurderingen hvor mye dårligere hertz var enn rockford fosgate. Bare det forteller meg at denne testen må være utført av folk uten peiling.

    Har hørt på selv de billige og dyre elementene til hz og rf, og kan ikke sammenlignes! RF spesielt, mister meget fort kontroll på membranen ved mye tilført effekt, og spiller ikke særlig pent heller.
    Tidligere importør for Digital Designs,
    overtatt av www.dynaBel.no.

    Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

    Comment

    Working...
    X