Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mercedes M-Klasse: Langtids prosjekt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Tja, fikk dårlige nyheter. Innsugsmanifoilen var ødelagt, og det koster meg 18000 pluss å fikse en abs sensor kommer det på 22000.. Dyrt å ha bil...
    [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
    Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

    Comment


    • #17
      22 000 for å fikse en abs sensor? Det må jo være en spøk. Innsuget var sprukket da eller?

      EDIT : Våkna akkurat å skjønte først nå hvor dum jeg var,22 000 til sammen selfølgelig :P

      Comment


      • #18
        Har du kjøpt bilen hos forhandler, så har du ofte 3mnd bruktbilgaranti. Jeg ville forhørt meg om de er villige til å dekke dette.

        Må du dekke dette selv, så ville jeg sjekke huggerier i sverige og tyskland etter deler. Bare tull å kjøpe ny manifold. Kan hende du kan finne en hos MB Høgg på vestlandet også. De er spesialisert på MB.
        Mvh
        Pål Andréas Bryng
        Bilstereosenteret.no
        Vi forhandler bl.a.:
        Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
        Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


        Følg oss på Facebook
        Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

        Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

        Comment


        • #19
          Nei bilen er kjøpt privat, og da den var på naf kjøps kontroll ble ingen av disse problemene funnet. *bannes*

          Takk for nye gode forslag Pål! Jeg skal lete rundt, tror bare delen kostet 11000 i prisforslaget.
          [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
          Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

          Comment


          • #20
            Ja, da har jeg ordnet verksted til bilen min, ble dyrt men får den i det minste raskt på veien igjen. (Av forskjellige grunner kan jeg ikke være uten bil for lenge.)

            Men jeg må si at jeg har mistet all tiltro til kjøpstesten fra Naf nå. Bilen hadde vært på Naf test for en måned siden, og de hadde ikke funnet noe galt med innsug stod det i rapporten. Så jeg synes at det var litt rart at Mercedes sa dette hadde vært en slitasje skade, for det var jo noe som Naf burde ha oppdaget? Jeg synes ihvertfall det og tok turen til Naf.

            På Naf ble jeg møtt av en fra verkstedet som så på papirene jeg hadde fra Naf og papirene jeg hadde fra Mercedes. Fyren tok bilen med inn på verkstedet, og jeg fulgte etter fordi jeg er slik. Der så jeg at mannen løfter på panseret, for å så lyse litt rundt. Jeg mener herregud, ta nå i det minste vekk plast dekselet som dekker hele motoren.

            Det jeg fikk vite av mannen etter dette, var at de bare undersøker DET DE KAN SE. Siden delen som var slitt var på en plass det er vanskelig å se (utsagn Mercedes fyr.), har de bare lyst litt rundt i motor rommet å sett at alt var ok. (Forhåpentligvis var dekselet av den gangen.)

            Så når Naf testen sa at innsugsmanifold var sjekket og funnet i orden, mener de at de har lyst med en lommelykt på det de kan se å funnet DETTE til å være i orden.

            *Forbannet over masse penger som forsvinner til gale formål og prosjektet kommer til å ta lengre tid*
            Last edited by Defus; 17-03-2009, 20:35.
            [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
            Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

            Comment


            • #21
              Ta kontakt med forsikringsselskapet ditt. Har du full kasko så har du antagelig fri rettshjelp. Denne trer ikke i kraft før det har oppstått en tvist.

              Så ta en telefon til NAF sentralt og legg frem saken din for en av deres saksbehandlere/jurister. Få navn og adresse til den du skal sende din klage til. Så skriver du et vellformulert brev til vedkommende, der du legger frem saken på saklig og ryddig måte, der du krever dine merutgifter dekket som følge av ufagmessig utført kontroll av bilen og at du kjøpte bilen på bakgrunn av NAF-testen. Gjerne med referanse til telefonsamtalen. Vedlegg av kvitteringer/dokumenter fra verksted og naf.

              NAF går selv ut og reklamerer med at du bør ikke kjøpe bil før den har vært på test hos dem. Men hva skal man med en sånn rapport om de ikke engang løfter på lokket? På dagens moderne biler kan de jo nesten la vær å lukke opp panseret, for du ser jo ikke annet enn påfyllingen til olje, spylervæske, servoolje osv.
              Mvh
              Pål Andréas Bryng
              Bilstereosenteret.no
              Vi forhandler bl.a.:
              Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
              Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


              Følg oss på Facebook
              Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

              Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

              Comment


              • #22
                Takk for ett nytt og fantastisk godt svar!

                Jeg skal prøve å gjøre dette. Jeg har full kasko, så da burde jeg ha fri rettshjelp. Eneste problemet er at jeg skal bytte forsikringsselskap den 1.April, så jeg må ringe å finne ut hvilket selskap jeg skal bruke Et lite problem, men oppklart med en telefonsamtale i mårra.
                [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
                Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

                Comment


                • #23
                  Jeg har nettopp tatt bilen ut på en lang tur, og det gjorde meg bare mer sikker på at bilen var den rette for meg. Det er greit at bilen er litt for myk for å kjøre ute i naturen, hvor det forresten ikke er lov å kjøre

                  Bilen er genial å kjøre langtur med, fjæringen er myk og direkte deilig. Jeg merket raskt at jeg kjørte veldig avslappet, og mindre (skal vi si) engaskjert ( ) Kjørestilen ble mykere, og min bedre halvdel bemerket også at det var veldig behagelig.

                  Det merkes at bilen er høy, og at den ikke liker svinger så godt som andre biler. Men med den rette kjørestilen, glemmer man dette snart. Det eneste artige jeg fant ut, var at anti-skrens programmet kanskje kunne ha vært litt bedre. Jeg fant en stor ledig parkeringsplass (når jeg var alene og ingen var i nærheten.) Og da fant jeg ut at bilen holder slenger, hvis man ikke gjør noe med gassen.

                  Dette syntes jeg var så rart at jeg måtte nesten prøve en gang til, og fant ut akkurat det samme. Anti-Skrensen gjør at du holder slengen, helt til du rører på rattet. Den grep ganske resolutt inn da jeg styrte i mot slengen, og da fungerte den mer som jeg trodde at den skulle fungere i utgangspunktet.

                  Etter dette gjorde jeg også ett forsøk med alt koblet ut, og da lærte jeg en god del andre ting. Det virker som om når man trykker inn gasse, så slipper den mer bak enn den slipper framme. En annen nyttig lærepenge å huske på. Hvorfor finnes det ikke plasser hvor man kan få testet bilen sin i trygge omgivelser, slik at man lærer hvordan bilen reagerer når tingene går galt.

                  Nå var det ganske bra føre da jeg kjørte opp, men nå ser det ut som om jeg får nord norsk vinterføre på hjemover turen. Kanskje jeg lærer noen nye ting da.
                  [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
                  Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

                  Comment


                  • #24
                    det er jo naf glattkjørings baner rundt om kring i norge, til å lære å kjøre på glatta
                    VW Golf 4
                    Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
                    Simen Sormbråten

                    Comment


                    • #25
                      yawn.(ti tegn)
                      sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
                      IceAudio - Bilringen AS - inakustik

                      Comment


                      • #26
                        Her kan du skrive blog
                        Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

                        Comment


                        • #27
                          Tar hintene jeg skal slutte med mindless skriving. Neste gang jeg skriver blir det noe om bilstereo.
                          [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
                          Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

                          Comment


                          • #28
                            Har selv dårlig erfaring med disse naf testene. Kjøpte bilen min på bakgrunn av en helt feilfri naf test. Noe jeg ikke kommer til å gjøre flere ganger for å si det sånn. To mnd etter naftesten måtte jeg ha to nye dempere, bærekule, eksosanlegg og en del rustsveising. På rapporten sto det minimalt med rust på understell, men når jeg selv kom under bile og fikk se hvordan det så ut fikk jeg sjokk. Kunn stikke skrujern tvers gjennom gulvet pluss at det var et stort hull i innersjermen bak. To mnd deretter sto dempertårnet gjennom bakruta på bilen pga rust. Så jeg føler med deg her. Lag en klagesak mot dem, det gjorde desverre ikke jeg. Og lykke til.
                            Hvor i Troms holder du til forresten?
                            sigpic

                            Comment


                            • #29
                              Du har jo hatt utrulig med uflaks da, er nesten glad jeg ikke hadde værre problemer. Vet ikke helt hvor jeg skal dra å få bilen sett over ved neste kjøp, men skal ihvertfall få noen andre enn Naf til å gjøre det.

                              Når 1 april kommer har jeg byttet forsikringsselskap, og da skal jeg høre om fri rettshjelp og slikt.

                              Jeg sitter i tromsø akkurat nå, så blir vel solide 2 timer unna finnsnes
                              [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
                              Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

                              Comment


                              • #30
                                Jeg skal gå holde meg til bil/bilstereo prat.

                                Solfilm blir lagt på bilen neste helg, 12 juni tror jeg det var.
                                Verksteder tar jo sommerferie i denne tiden, så alarmen burde være i bilen så snart jeg får ordnet verkstedplass.
                                Bilstereoen skal jeg få en butikk i tromsø til å ta seg av, for jeg har ikke helse til å gjøre dette selv.
                                [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
                                Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

                                Comment

                                Working...
                                X