Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mercedes M-Klasse: Langtids prosjekt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kjipt å høre. Jeg har lest tråden fra start til hit og liker mange av løsningene dine. Håper du rister det av deg og kommer enda sterkere tilbake

    Comment


    • Er dessverre noe jeg aldri klarer å riste av meg, men jeg skal bygge i neste bil. Eneste er at jeg blir mer avhengig av hjelp.
      [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
      Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

      Comment


      • Kan du ikke legge maks effort i de delene av bygget som du får til å jobbe på selv, og få hjelp på det som er tricky?
        Regner med du kanskje har sett videoene/ byggene til Robolop? https://m.youtube.com/results?q=robolop&sm=3
        Han har jo skapt helt sykt bra bygg til tross for store fysiske hemninger. For en mann!
        never enough!

        Comment


        • Blir hus med garasje til høsten/jul, så da får jeg nok til noe blir lettere når man har en grei plass å holde på
          [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
          Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

          Comment


          • Du må ha masse god bedring! Og lykke til med nytt prosjekt når den tid kommer. Har du noe planer om hvordan bil? Og skal du bruke samme utstyr som du har idag, eller blir det noe nytt?

            Comment


            • Kossen bil det blir e tatt ut av hendene mine, men eg regne med det blir en Caravelle eller V-klasse. Ikke spennede biler, men det var egentlig ikke denne heller

              Utstyrsmessig ser jeg for meg original spiller, og husker ikke i farta om jeg fortsatt kan bruke Moscon'ien. Jeg skal finne ut hva original sjef anlegg i bilen er, og hvilke størrelse og antall det er på de. Planen er å bruke originale plasseringer om det ikke blir kompromiss med lyd, så ett nytt frontsett må jeg kanskje ha, men er glad i DLS'ene mine Forsterkere og subber er det eneste jeg er 100% sikker på at jeg tar over, de 3 Pioneer'ene og Elemental Designs subben er for sjeldne Sub plassering blir original plassering, med modifikasjoner for å få plass til 12 tommer og 28l
              [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
              Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

              Comment


              • Da kommer det endelig en oppdatering med bilder fra denne kanten, og ennå mer imponerende, det har vært fremgang





                Før første treff i Alta ble det bygget en ny kasse til Elemental Design E12A.22 som jeg bruker, dette er en sub som ble kjøpt av en kompis av meg på begynnelsen av 2000 tallet. Broren min stjal/lånte den fra kompisen min en gang på slutten av 2000 tallet, og i fjor klarte jeg å "stjele" den tilbake fra broren min. Broren min hadde satt den i en ferdigbygget kasse på ca 1 cu ft og tunet til 32-35 hz, siden jeg trenger plass i blilen min til en rekke ting ble denne kassen byttet ut med en lukket kasse på 1 cu ft.



                Dessverre hadde jeg ikke noe hjelp til å få ordnet sub og forsterker inn i bilen, så det ble bare tid til panikk instilling en gang rundt midnatt dagen før konkuransen.



                Slik ble bilen seende ut på konkuranse dagen, og som dere ser er kassen "festet" med anti skli matte Jeg fikk også en del trekk på at forsterkerne ikke er terminert ordentlig på høytalersiden, og de mente jeg burde gjøre noe for å få litt show faktor/skjule ledninger. Om noen har noen gode ideer om hvordan dette skal løses er jeg åpen for innspill.



                Fremdøren har vært ferdig i flere år nå, så der er det egentlig ikke noe imponerende å se. Tja, kanskje det at bilen for en gangs skyld er ren, noe som ikke er lett med unger



                Planen var at jeg skulle stille inn litt på treffet mens jeg ventet på dømming, men...



                Disse bilene stod rett på den andre siden av meg, så det ble ikke noe av disse planene.



                Uansett ble det en første plass i Skilled, noe jeg må si meg fornøyd med da jeg egentlig deltok for å kvalisere meg til NM Fikk trekk for dårlig lydbilde og at mellombass/bass delen ikke var ordentlig delt. Men alt i alt må jeg se meg fornøyd med resultatet

                Innspill eller lyst å lytte på bilen en gang du er i Alta, bare si i fra så ordner vi dette. Trenger innspill både på lyd og installasjon.
                Last edited by Defus; 23-06-2016, 11:50.
                [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
                Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

                Comment




                • Dette er premien for 2. plass i Skilled Unlimited i NM, og for å være ærlig forventet jeg ikke å komme så høyt. Lydbildet var ikke perfekt, men 5 minutter etter at jeg hadde parkert bilen klarte jeg å få det så perfekt som det kunne bli når man stresser.

                  Selve treffet var en opplevelse som ga meg mersmak, og jeg vurderer allerede hvordan jeg skal klare å få første plass til neste år.

                  Første tanke er at jeg må forsøke å hente ut de siste poengene som er mulig å få på installasjon, samt å få bilen til å øke showfaktoren.

                  Liste jeg ser for meg er:
                  - Lakkere forsterkerne grå, og lakkere inn Pioneer logo i en annen grånyanse så det blir en ghost effekt.
                  - bygge en vegg mellom bagasjerom og seterygg, men med plexiglass så forsterkerne og logoen blir visst.
                  - Få kuttet på rammen som holder spilleren på plass, slik at jeg får lagt pynte rammen på og festet spilleren for siste gang.
                  - Ordne opp i kabel rotet under baksetene.

                  En del av meg som fortsatt er 18 år sier at jeg burde ha noen lys bak i bilen i tillegg, tanker om dette? eller tanker om prosjektet generelt?
                  [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
                  Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

                  Comment

                  Working...
                  X