Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mercedes M-Klasse: Langtids prosjekt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ah, glemte å si at det der er en 12 tommers Elemental Designs 12A

    Specifications


    Qts: .41
    Qes: .45
    Qms: 4.71
    Fs: 27.30Hz
    Re: 3.61
    Vas: 47.7L
    Mms: 209.0g
    Bl: 17.49T*m
    SPL: 85.14dB
    Sd: 465cm²
    Xmax: 25.4mm
    Voice Coil: 75.0mm

    Magnet Width: 7.200"
    Cutout Diameter: 11.125"
    Mounting Depth: 6.625"
    Weight: 32lb
    Total Height: 6.900"
    Displacement: .09 ft³
    Outside Diameter: 12.500"

    Noen som klarer å gi meg ett brukbart lukket og portet kasse forslag basert på disse specsene? Blir sagt på div forum at 1 cuft skal være optimal lukket, men jeg vet ikke helt.

    Jeg kjører med original høyttalere i bakdøren på spiller, pga litt dynamostøy som jeg må finne ut av

    Blir ikke for langt unna, men etter jul og reparasjonen av girkassen (nå fungere bilen perfekt mekanisk! now watch it fall appart) har jeg ikke råd til å ta meg noen slike turer akkurat nå Håper dem/dere får det til, og at jeg kan komme på det neste
    [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
    Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

    Comment


    • Originally posted by Defus View Post
      Blir ikke for langt unna, men etter jul og reparasjonen av girkassen (nå fungere bilen perfekt mekanisk! now watch it fall appart) har jeg ikke råd til å ta meg noen slike turer akkurat nå Håper dem/dere får det til, og at jeg kan komme på det neste
      Hehe, du demonstrerer en lysende optimisme her. Skjønner at dette er en livsstil, det å ha en bil som er "litt under forventet" pålitelig. Hvorfor gjøre det lett når man kan gjøre det vanskelig?
      - nå skal jeg være forsiktig her, jeg kjører tross alt det jeg har begynt å kalle for disco-traktoren. Den minner litt om en anleggsmaskin (anlegg som i "flytte et lass med stein", ikke stereoanlegg) forkledd som en varebil.

      Nei du, jeg er ikke så dreven med winISD. Kan du ikke bare bygge kassa ti liter for stor og prøve? Hvis du ikke er fornøyd kan du fylle den igjen litt for å redusere nettovolumet.
      never enough!

      Comment


      • Jeg håper å få plass til portet kasse uten å ødelegge bruken av bagasjerommet for mye for denne subben kan spille høyt også

        Jeg har en sinnsykdom som gjør at jeg blir glad i bilene jeg har
        [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
        Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

        Comment


        • Originally posted by Defus View Post
          men etter jul og reparasjonen av girkassen (nå fungere bilen perfekt mekanisk! now watch it fall appart
          Så lenge gikk det, nå har jeg fått en kjøleveske feil. Lampen tentes fordi det var lavt nivå, og nå driver lampen og tennes hele tiden etter litt kjøring. Så potensiell lekkasje, og elektrisk feil.
          [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
          Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

          Comment


          • ouch....føler med deg, hjelper det å sparke hardt i et av dekkene?

            mvh
            Harald
            The facts expressed here belong to everybody, the opinions to me. The distinction is yours to draw...

            Comment


            • Hør hør. Litt dekksparking har jeg hørt at hjelper. Det og hytting med neven...
              Men du sier jo du er glad i bilen, et forhold handler både om å gi og ta gjør det ikke?
              never enough!

              Comment


              • Men som i alle forhold føler jeg at bilen bare tar..

                Fredag hoppet en slange av servopumpen, ogdag gikk bilen i nødmodus...

                Men til helga skal jeg ordne DSP i bilen!
                [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
                Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

                Comment


                • Den trenger bare litt mere kjærlighet

                  mvh kim

                  Comment


                  • Det den trenger er mer lyd, vedder på at det er fordi sikringen til stereoen ikke er koblet til
                    [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
                    Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

                    Comment


                    • Husk å kose litt med bilen også. Bilen din er bare gretten p.g.a for mye fokus på lyd, og ikke nok oppmerksomhet.
                      mvh
                      harald
                      The facts expressed here belong to everybody, the opinions to me. The distinction is yours to draw...

                      Comment


                      • http://www.ebay.com/itm/141395998082...witem=&vxp=mtr

                        Bestilte dette for å blidgjøre bilen litt, siden den fungerer som den skal nå (Det er vel ommentrent nå den begynner å gi meg feil) Så om det ikke er kattesand jeg har besilt, så håper jeg at de varer lenge nok til at jeg kan bytte de ut litt og litt av gangen mot kvalitetspærer etter hvert som de ryker

                        Ikke noe har hendt lydmessig med bilen ennå, da det har vært alt for kaldt er mildvær nå, men vet ikke om det holder
                        [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
                        Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

                        Comment


                        • Da har det endelig vært litt mildvær, og jeg har fått arbeidet litt med bilen. Mosconi er installert under setene, midlertidig så ingen bilder av den.



                          Her er et bildet av subwooferen igjen, og kassen er ikke helt perfekt for denne subwooferen. Den peaker litt på gal plass, men men, er bare en midlertidig kasse dette også.

                          Jeg fant også ut at jeg skulle bytte interiør lysene med LED, for det kom pærer i posten og ikke kattesand.



                          Her er første bildet etter at første pære er installert, og selv om lyset ser ganske blått ut, er det et bra lys fra disse pærene.



                          Her er et dagslys bilde av begge lysene.



                          Også ett dagsly bilde.

                          Grunnen til at de siste lysene er tatt i dagslys er ford jeg ble irritert på forrige eier. Da noen krasjet inn i ræva på denne bilen, må han ha funnet det billigste verkstedet i Norge, eller kanksje gjort det selv. For alle pæreholderne i taket var ødelagte, og den som stod helt bak i bilen over lasterommet var helt ødelagt. Jeg skjønner ikke hvordan den i det hele tatt lyste, for den ene pinnen var brukket, og pæra datt ut da jeg tok bort glasset som var over den.

                          Dessuten, bilen drypper olje på bakken, en slags gul/grønn veske. Verkstedet klarte ikke å finne ut hvor den kom fra, for det kommer motorolje fra et sted bak på motoren, og det gjør at hele motorrommet er dekket av olje og sand. Kjenner at lysten til å bytte bil er svært stor nå.
                          [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
                          Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

                          Comment


                          • Ja, også bare for å gjøre det hele komplett, jeg har dynamostøy og en høy susing.

                            Jeg regnet med at dynamostøyen kom fra et dårlig jordingspunkt, og gjorde jordingen bak bedre. Den var for så vidt helt elendig, ennå mer som et firma gjorde for meg. Etter at jordingen ble fikset, forsvant ikke dynamostøyen helt, men det ble mye bedre. Uten at jeg har gjort noe mer, så antar jeg at feilen ligger på spilleren, men vi får se når jeg hiver meg i arbeid igjen.

                            Angående susingen. Den kommer bare fra firekanaleren, og da bare fra tweeterne. Jeg får feilsøke det senere, men jeg forsøkte å løfte forsterkeren opp fra de andre i tilfelle den tok inn noe fra de andre forsterkerne, men det var ikke der det kom fra.
                            [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
                            Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

                            Comment


                            • Bilen fra helvette. Hehe. Rart du ikke skal få litt fred nå. Du må ikke gi opp iallefall

                              Mvh kim

                              Comment


                              • Nei, du må ikke gi opp. Det gir oss med små mindre problemer/utfordringer trøst å lese om andre sine.. utfordringer i hverdagen *popcorn*
                                Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                                [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                                Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

                                Comment

                                Working...
                                X