Announcement

Collapse
No announcement yet.

hc_tk: Prosjekt SQ Audi A3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • hc_tk
    replied
    Originally posted by MT LydCenter View Post
    Dette så meget velgjort ut!!
    Som Pål sa, kunne nesten se originalt ut. Har vel en liten misstanke om at systemet kunne fortjent en diskant av noe høyere kvalitet. Ikke noe galt om Seas'n i den prisklassen, men det er tross alt en rimelig grom mellomtone du har valgt.

    mvh

    Glenn
    Takk Glenn og Per! Veldig hyggelig med positiv feedback!
    Jeg har tenkt på å bytte ut diskantene etter hvert som lommeboken tillater det. Det største problemet med seasen var at den låt litt skarpt sammen med seasmellomtonen pga lav deling, men den har roet seg vesentlig nå som jeg har fått inn en mellomtone. Vi får se hvordan det blir når alt har blitt spilt inn og jeg har fått justert litt her og der.

    Leave a comment:


  • Mr Golf 4
    replied
    Veldig nice hc_tk. Veldig nice.
    Per....

    Leave a comment:


  • Glenn Solie
    replied
    Dette så meget velgjort ut!!
    Som Pål sa, kunne nesten se originalt ut. Har vel en liten misstanke om at systemet kunne fortjent en diskant av noe høyere kvalitet. Ikke noe galt om Seas'n i den prisklassen, men det er tross alt en rimelig grom mellomtone du har valgt.

    mvh

    Glenn

    Leave a comment:


  • hc_tk
    replied
    Originally posted by InstallBay View Post
    VI har de i 8, 10, 12 og 15, så det går kanskje å kjøpe 10" grill og tilpasse denne noe? Vi har også vanlig 8" griller, slike som følger med i komponentsett. Disse kommer med de typiske plastringene som du presser gitteret fast i. Prisen er 249,- pr.par
    Hadde du giddet å måle de 8" ringene. Ytterkanten på elementet er 225,2mm

    Leave a comment:


  • Bilstereosenteret.no
    replied
    VI har de i 8, 10, 12 og 15, så det går kanskje å kjøpe 10" grill og tilpasse denne noe? Vi har også vanlig 8" griller, slike som følger med i komponentsett. Disse kommer med de typiske plastringene som du presser gitteret fast i. Prisen er 249,- pr.par

    Leave a comment:


  • hc_tk
    replied
    Originally posted by InstallBay View Post
    Ja, vi har sånne vaffelgriller i 8", som du kan trekke med sort grillstoff, men du har jo allrede handlet inn...
    jeg kjøpte et par sånne griller fra biltema, for å teste om jeg kunne modifisere en sånn, men de var alt for små. Jeg tror disse elementene kanskje er litt store til å være 8"..?

    Leave a comment:


  • Bilstereosenteret.no
    replied
    Ja, vi har sånne vaffelgriller i 8", som du kan trekke med sort grillstoff, men du har jo allrede handlet inn...

    Leave a comment:


  • hc_tk
    replied
    Originally posted by InstallBay View Post
    Det ble utrolig bra, en liten grill over midbassen så ser det jo ut som orginalt
    Takk! Det må nok en stor grill til for å passe på 8" men griller kommer snart. Håper jeg får dem før helgen, for da skal jeg ut på tur. Men det kommer helt ann på hvor kjappe posten er det..

    Leave a comment:


  • THolandsli
    replied
    Fikk delene til gitrene idag. Skal få gjort de ferdig på onsdag-torsdag. Så om du er heldig har du dem til helga. ;-)

    Leave a comment:


  • Bilstereosenteret.no
    replied
    Det ble utrolig bra, en liten grill over midbassen så ser det jo ut som orginalt

    Leave a comment:


  • hc_tk
    replied
    Nylonstrømper til kablene har ankommet.


    Og dørene er i bilen







    Jeg har ikke justert det noe enda. Bare skrudd litt på opp og ned på gainen for at elementene skal spille nogenlunde like høyt. Ellers må jeg si at det spiller utrolig fint, detaljert og med masse punch, bra bass og mye dynamikk!

    Leave a comment:


  • hc_tk
    replied
    Da har dørene endelig kommet inn i bilen og elementene er montert! koblet alt kjapt opp bare for å få lyd. Jeg har bare så vidt hørt på det uten å stille noe særlig inn på delefilteret og gain enda. Jeg hadde problemer med at to-kanalern kuttet når jeg spilte litt høyt, men skal finne ut av dette i morgen. Har ikke bilder enda, men det kommer i morgen!

    Leave a comment:


  • hc_tk
    replied
    Originally posted by InstallBay View Post
    Har fulgt med på prosjektet ditt på et annet fora, veldig moro at du ville legge det ut her også

    Så keep us updated underveis
    Måtte jo legge det ut her og. Vi får håpe dette forumet utvikler seg til noe litt bedre enn bare diskusjoner om 6x9" og annet piss.

    Leave a comment:


  • Bilstereosenteret.no
    replied
    Har fulgt med på prosjektet ditt på et annet fora, veldig moro at du ville legge det ut her også

    Så keep us updated underveis

    Leave a comment:


  • hc_tk
    replied
    Originally posted by THolandsli View Post
    Da var tegningner levert til skjæring! Delene skal være klare i begynnelsen på neste uke. Så da regner jeg med at du får gittrene til neste helg.
    SÅ utrolig bra! Gleder meg som en liten unge. Satser på å få dørene inn i løpet av helgen hvis de har herdet ferdig. Sikaflex var ikke bra nok, men har på noe guffe nå som sitter som F***!

    Leave a comment:

Working...
X