Announcement

Collapse
No announcement yet.

PikoFlex: Volkswagen Passat 3B | Hertz - Alpine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Da er det bestillt nye diskanter, gleder meg som en unge til de kommer i posten.

    Får vel plage Typhon når de kommer mtp. plassering osv... hehe!

    Mvh.
    Aleksander
    Pioneer - Hertz - Zealum
    Prosjekt Volkswagen Passat 3B
    Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

    Comment


    • #62
      Da er diskanter annkommet. Det gikk forferdelig fort :O Takk til Dynabel for den. Så skal hente de ut i neste uke tenker jeg å begynne med tilpassing osv.

      Storgleder meg. Justerte litt i passaten i dag for å se om jeg fikk lyden noe mer, kontrollert om jeg kan si. Gikk tildels bra. Hadde for en eller annen grunn satt delefrekvensen til frontsettet litt høyt så det hørtes litt spakt ut nesten. Så justerte det litt ned å da ble alt mye bedre. Men høres ut som noen rasper gullerøtter når kirkeorgel f.eks spiller. Men kvinnestemmer får jeg frysninger av i biln, men mannestemmer blir litt for spake.

      Men får vel orden på dette med tid vil jeg tro.

      Mvh,
      Aleksander
      Pioneer - Hertz - Zealum
      Prosjekt Volkswagen Passat 3B
      Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

      Comment


      • #63
        Hører du på mye kirkeorgel i bilen? Jeg plukka opp et par nye Vifa diskanter hos Dynabel her om dagen, da var det visst bare en igjen etter meg haha...
        ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
        Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

        Comment


        • #64
          Originally posted by TakeTheTime View Post
          Hører du på mye kirkeorgel i bilen? Jeg plukka opp et par nye Vifa diskanter hos Dynabel her om dagen, da var det visst bare en igjen etter meg haha...
          Hehe!

          Nei ikke akkurat så veldig mye, men tester en del med en Nasca cd jeg har, å der er det med en del slik. Og forsåvidt andre test cd`r jeg bruker.

          Får henta ut diskanter om fredagen, gleder meg!
          Pioneer - Hertz - Zealum
          Prosjekt Volkswagen Passat 3B
          Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

          Comment


          • #65
            Da er diskantene i hus... at de koster så lite som de gjør fatter jeg ikke....

            Gleder meg til å få teste de i løpet av kort tid nå!

            Mvh.
            Aleksander
            Pioneer - Hertz - Zealum
            Prosjekt Volkswagen Passat 3B
            Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

            Comment


            • #66
              Vifa? Jeg fatter det ikke selv, det er en latterlig pris! Som Joakim sa til meg, de kan fint sammenlignes med ODR-diskantene som koster en formue mer.
              ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
              Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

              Comment


              • #67
                Originally posted by TakeTheTime View Post
                Vifa? Jeg fatter det ikke selv, det er en latterlig pris! Som Joakim sa til meg, de kan fint sammenlignes med ODR-diskantene som koster en formue mer.
                Er vel sikkert noe av det samme, ble Peerless V-Line diskanter... ser vel akkurat likedan ut som dine!

                Usikker på om de er akkurat like da...

                Mvh.
                Aleksander
                Pioneer - Hertz - Zealum
                Prosjekt Volkswagen Passat 3B
                Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

                Comment


                • #68
                  Hei folkens,

                  Her har det ikke skjedd stort i det siste.

                  Kan ta en liten oppdatering på hva som skjer med passaten. Den ble senka for en god stund siden. Type justerbart senkesett såden. Så etter en lang stund begynte jeg å merke en del slakke i forstillinga og vibrering under nedbremsing. Samt at bilen fjusker noe jævlig etter en stund. Dette er et vanlig problem på 1.6 motorn tydeligvis. Så husverten og jeg skal kjøre diagnose på den for å finne ut av feilen.

                  Den står nå på verksted for å få byttet en god del deler slik at den er kjørbar til våren.

                  Det som blir byttet er:
                  -Stabilisatorstag framme
                  -Traversforinger
                  -Endeledd høyre fram
                  -Hjullager høyre fram
                  -Venstre lykt framme (dette gjør jeg da selv)
                  -Senkesett skal i vognkort.
                  -Bremser hele veien rundt (gjør dette selv, klosser og skiver)

                  Gjort:
                  -Skiftet olje og oljefilter
                  -Luftfilter
                  -Coupefilter
                  -Plugger og Pluggledninger
                  -Temperaturføler

                  Annleggsmessig så er ALT solgt unntatt frontsett som fortsatt er et Hertz HSK 165 sett som det fortsatt ikke er byttet diskant på. Noe som jeg vurderer å få gjort. Om ikke blir det bare stående slik det er da jeg er relativt fornøyd med det i alle fall.

                  Det som skal skje med stereobiten er:
                  -Forsterker (type 4 eller 5/6 kanaler)
                  -Sub skal inn type 1 stk 10" eller 12"
                  -Kabler skal bli skjult bedre og alt av utstyr i bilen skal festes.
                  -Spiller skal også inn, noe jeg har liggende. (En random spiller som matcher interiøret i passaten med aux og sd + USB noe som er kjekt.

                  Så er det en eller annen forhandler som ser detta så er det bare å komme med et forslag på sub,forsterker og evt. et 6.5" coax sett til en rimelig pris da det blir bare for å høre litt musikk på og få litt trøkk i kjærra.

                  Bilder kommer med senk, er også satt i Trendline sportsinteriør i passaten så det er litt penere, alt er nå svart forutenom tak og diverse stolper som jeg kunne tenkt meg å gjøre noe med.

                  Mvh,
                  Pikoflex
                  Pioneer - Hertz - Zealum
                  Prosjekt Volkswagen Passat 3B
                  Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

                  Comment


                  • #69
                    Passaten er fortsatt syk, men driver med diverse innkjøp av deler for å få den i orden. Nermere bestemt en G28 føler. Har også bestillt en del stickers fra statene og ser etter litt mer stereo i bilen. Trenger hovedsaklig forsterkere men sub er også ettertraktet.

                    Er det noen som har en P88RS II de vil selge billig så er det bare å si ifra. Eller noe lignende!

                    Mvh,
                    Piko
                    Pioneer - Hertz - Zealum
                    Prosjekt Volkswagen Passat 3B
                    Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

                    Comment


                    • #70
                      Update:

                      Da er ny forsterker handlet og kommer i posten iløpet av noen dager håper jeg.

                      Det ble faktisk en DLS A7 fra et forummedlem her.

                      Så lista blir:

                      Frontsett: Hertz HSK165
                      Forsterker: DLS Ultimate A7
                      Subwoofer: Hertz HX250D 10"
                      Spiller: Ukjent enda.

                      Passaten er forresten delvis frisk nå og ny list har kommet til bakdøra mi. Så dette blir flott. Snakker også med noen ang. foliering av taket for å få dette svart. Så vi får se hvordan bilen blir nå framover.

                      Mvh,
                      piko.
                      Pioneer - Hertz - Zealum
                      Prosjekt Volkswagen Passat 3B
                      Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

                      Comment


                      • #71
                        Da har det skjedd litt her:

                        Fikk forsterker i posten for noen dager siden som var MEGET godt pakket inn og forsterkern var som forevist. Helt topp handel må jeg si. Forsterkern trenger litt oppussing, rengjøring og evt. gå over med noen form for metallrens. Men dette viste jeg om. Den er satt inn til testing i passaten i en porta kasse for å se hva jeg kan få ut av den og til nå er jeg meget fornøyd. Men det skal bli bygd kasse i hjulbrønnen etter vært. Blir en enkel plate i bunn og en vanlig kasse festet i den som 10" skal sitte i.



                        Driver å spankulerer på et oppsett bak i passaten og har laga en kjapp 3D modell av dette for å vise hva jeg tenker på. Det blir trevirke som blir brukt som rammeverk, ikke metall. Blir skrudd fast der det er lagt inn mulighet for lastestropper bak i passatn:



                        Fikk også noen morsome merker i posten her om dagen som skal på passaten, ja jeg er en av de klistremerkehorene som dere kan se på stanceworks:



                        Mvh,
                        Piko
                        Pioneer - Hertz - Zealum
                        Prosjekt Volkswagen Passat 3B
                        Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

                        Comment

                        Working...
                        X