Announcement

Collapse
No announcement yet.

PikoFlex: Volkswagen Passat 3B | Hertz - Alpine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Da er det noe nye endringer inne i planene:

    1. Spiller: Pioneer DEH-P88RS
    2. Forsterker Front: Hertz HP 4
    3. Frontsett: Hertz HSK 165 (her kommer det antageligvis noen endringer til kommende sessong)
    4. Forsterker Sub: Ukjent enda
    5. Sub: Ukjent enda

    Alt av annlegg blir nå revet ut av bilen unntatt frontsettet. Blir noen endringer på diskantvinkling også.
    Til kommende sessong så skal også dette skje:

    1. Få inn rammeverk bak til forsterkere og div.
    2. Få inn ny kasse med ny sub
    3. Få inn lader
    4. Oppdatere kabler (strøm og signal og dist. blokker)
    5. Demping i bagarsje og bakluke.

    Så ting går litt i stå i vinter. Men på nyåret tenker jeg ting kommer i sving!
    Pioneer - Hertz - Zealum
    Prosjekt Volkswagen Passat 3B
    Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

    Comment


    • #47
      Hei igjenn folkens!

      Da er det på tide å bringe denne tråden til live igjenn.

      Det som har skjedd er ikke stort. Men har fått gått igjennom spillern og stillt inn alt MYE bedre enn hva det var tidligere. Dette med god hjelp fra Tony som har geleida meg igjennom og lært meg en HEL del og lyd i det siste. Så nå begynner det å låte meget bra etter hva det jeg synes.

      Det som fortsatt står igjenn er det som ikke ble gjort tidligere. Det står en HX300 i porta kasse bak i bilen. Denne blir antageligvis byttet ut med noe annet. Planen er å bygge en Båndbasskasse med port opp hatthylla grunnet at med setene opp så SLITER jeg med å få bassen inn i bilen. Rimelig godt bygd den passaten.

      Så planene er som følger:

      -Skaffe 2 stk 10" eller 12" (har et par kandidater)
      -Skaffe en forsterker som skal drive disse.
      -Legge opp 1 sett til med høytallerkabler slik at jeg kan kjøre aktiv deling.
      -Legge opp signalkabler bra.
      -Bytte strømkabel og sette på en ny sikring på denne.
      -Ordne med falskvegg bak i bilen og ordne med oppkobling av alt.

      En 3D skisse av dette kommer opp i løpet av de neste dagene der jeg illustrerer hvordan dette skal bli koblet opp.
      Har fått en del tilbakemeldinger ang hvordan alt blir koblet opp og tror jeg har kommet fram til en meget god løsning for min del.

      Det jeg kunne trengt meg litt hjelp til er å få ordnet med mål til en Båndbasskasse når jeg har bestemt meg for hvilke elementer jeg skal ha. Dette er grunnet at min erfaring med båndbasskasser er lik 0. Og jeg har ikke tid til å sette meg inn i det om jeg skal få sammen dette før kommende treff (er forferdelig treg).

      Håper på tilbakemeldinger på dette og skal ta en hel MASSE bilder framover.

      Mvh.
      Aleksander
      Pioneer - Hertz - Zealum
      Prosjekt Volkswagen Passat 3B
      Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

      Comment


      • #48
        Update 11.05.09:

        Da er det handla inn litt kabelstrømpe og fått funne i krympestrømpene som jeg hadde liggende så da blir det litt ordning på kabling også. Skal begynne med demontering bak nå!

        MEN, er det noen som vet hvordan jeg får ut de helvettes baksetene på den forbanna sammenbygde tyske kjærra jeg kjører som er forøvrig en Volkswagen passat 99 om dere ikke har lest topicen

        Mvh.
        Aleksander
        Pioneer - Hertz - Zealum
        Prosjekt Volkswagen Passat 3B
        Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

        Comment


        • #49
          Originally posted by PikoFlex View Post

          Det står en HX300 i porta kasse bak i bilen. Denne blir antageligvis byttet ut med noe annet. Planen er å bygge en Båndbasskasse med port opp hatthylla grunnet at med setene opp så SLITER jeg med å få bassen inn i bilen.
          Hvis du ikke vet det er gamle HX300 en de beste kandidatene til båndpass!

          Mvh
          Dag Johansen
          "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

          Comment


          • #50
            Jeg har kanskje noe lurt til deg da Aleksander, så du kan jo ta kontakt på msn hvis du vil høre.

            Comment


            • #51
              Originally posted by dBcompaniet View Post
              Jeg har kanskje noe lurt til deg da Aleksander, så du kan jo ta kontakt på msn hvis du vil høre.
              Det skal jeg nok gjøre!

              Originally posted by Dag Johansen View Post
              Hvis du ikke vet det er gamle HX300 en de beste kandidatene til båndpass!

              Mvh
              Dag Johansen
              Skal se litt på det der, takk for tilbakemeldingen Dag!
              Pioneer - Hertz - Zealum
              Prosjekt Volkswagen Passat 3B
              Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

              Comment


              • #52
                Oppdatering:

                Da har jeg tatt litt bilder av et par enkle utfordringer.

                Her har jeg funnet et ordginalt feste som jeg har tenkt å få modifisert på en eller annen måte så jeg får festa mikkmakket som skal bak i bilen på:


                Hatthylla har irriterendes tjukt metall så jeg må få skjert meg igjennom der for å få plass til bassrefleksrør da senere. Få finne en fiffig løsning på dette også:


                For å klage litt på passat så har de laga en helvettes irriterendes "vinkel" i bagarsjen som kutter ned en god del plass. Må bare få ut frustrasjonen. Pga. denne så får jeg ikke gjort helt nøyaktig det jeg vil. Men jaja, får gjøre det beste ut av det:


                Ps. store bilder for de som vil se litt nermere på ting.

                Mvh.
                Aleksander
                Last edited by PikoFlex; 11-05-2009, 20:20. Reason: STORE BILDER
                Pioneer - Hertz - Zealum
                Prosjekt Volkswagen Passat 3B
                Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

                Comment


                • #53
                  Oppdatering 15.05:

                  Da kommer det noe moro snart i posten.

                  Det er en HX380 som skal i en båndbasskasse bak, ideen med 2 elementer er ute og 1 er inn.
                  Fikk også taki meg et par SWS 8 som jeg kanskje skal gjøre noe morsomt med. Men vi får se hva som skjer.

                  Tanken er nå å få skaffet en forsterker ETTER VERT. For å få aktiv deling.

                  Mvh.
                  Aleksander
                  Pioneer - Hertz - Zealum
                  Prosjekt Volkswagen Passat 3B
                  Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

                  Comment


                  • #54
                    Her var det LITE respons ang. mine planer gitt!

                    Det er dårlig da folkens.

                    Mvh.
                    Aleksander
                    Pioneer - Hertz - Zealum
                    Prosjekt Volkswagen Passat 3B
                    Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

                    Comment


                    • #55
                      Du får ikke åpna litt mer i hatthylla da? Lage om hatthylla og plassere elementet rett under? Har et par ideer til deg på den der.

                      Og NÅR kommer de 8" elementene i døra?
                      Mvh Tony
                      - The only road to take is perfection itself

                      Comment


                      • #56
                        Originally posted by Typhon View Post
                        Du får ikke åpna litt mer i hatthylla da? Lage om hatthylla og plassere elementet rett under? Har et par ideer til deg på den der.

                        Og NÅR kommer de 8" elementene i døra?
                        Joda skal få åpna litt mere der, skal få fjerna litt av den metall strukturen som er der. Og merker jeg at evt. det blir litt svakt (skal uansett ikke fjerne mye) så sveier jeg ikke støtte. Men blir antageligvis slik at jeg får opp en bassrefleks da i alle fall.! De 8" kommer vel kanskje inn der en vakker dag ja, vi får se

                        mvh.
                        Aleksander
                        Pioneer - Hertz - Zealum
                        Prosjekt Volkswagen Passat 3B
                        Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

                        Comment


                        • #57
                          Hei igjenn folkens!

                          Over 1 år siden jeg har posta noe i denne tråden. Tenkte jeg skulle oppdatere litt med situasjonen her.

                          I det siste så har det faktisk skjedd en del med bilen men ikke et pøkk med bilstereoen.

                          Gjort:
                          -Justerbart senkesett
                          -Sportsinteriør
                          -Bytte av diverse slitedeler osv

                          Framover kommer det faktisk til å skje en del stereomessig faktisk. Det første som vil skje er bytte av diskanter, hørt masse bra om en viss Peerless diskant som jeg kommer til å bestille etter vært her nå. Kommer også til å gå til annskaffelse av en 2-kanaler etter vært, men det er ikke noe som helst stress. Så når diskantene blir bestillt blir det vel en hel rekke testing/demontering osv.

                          Det jeg sliter med i bilen lydmessig er faktisk midbassen. Den er rett og slett daff, men når jeg bytta interiør så fant jeg ut av det ganske enkelt. Dere kan tenke dere at døra mi innvendig er som en stor flat sveitsisk ost. Hull og "lekarsjer" over alt. Så skal gå til pers å tette dette og gjøre noen småendringer her og der. Så tenker jeg at jeg får litt fastere mellomtone som jeg ønsker meg.

                          Utenom den skuffende mellomtonen har jeg utviklet et hat for diskantene mine, da jeg aldri har helt klart å fått de til å funke som jeg vil. Selv med eksperthjelp av en utrolig tolmodig kar fra Drammen. Så derfor bestemte jeg meg for at jeg skal bytte. Så dette skal bli en kjærkommen oppgradering i Passaten.

                          Vil fortsatt bruke HX380'n som jeg har liggende til bass. Er såppas fornøyd med den at jeg vil ikke bytte med det første.

                          Kjører fortsatt den samme gammle Hertz HP4 forsterkern og Pioneer P88RS. Disse kommer jeg til å bruke framover også. Skal ikke kjøre aktiv deling enda. Men det blir vel en gang det også sikkert.

                          Utover dette er det vel ikke noe annet som er verdt å nevne som skal skje. Bilder vil komme når jeg har kommet igang med diskantbytte osv osv. Men intill videre får dere klare dere med en latterlig kjedelig tekstoppdatering.

                          Håper alle har en god sommer.

                          Mvh.
                          Aleksander
                          Pioneer - Hertz - Zealum
                          Prosjekt Volkswagen Passat 3B
                          Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

                          Comment


                          • #58
                            Høres bra ut, de Peerless-diskantene er knallbra ja så kjør på med dem du! Det med midbassen er også fint, å få tetta litt (og ekstra demp?) vil nok hjelpe.
                            ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                            Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                            Comment


                            • #59
                              Originally posted by TakeTheTime View Post
                              Høres bra ut, de Peerless-diskantene er knallbra ja så kjør på med dem du! Det med midbassen er også fint, å få tetta litt (og ekstra demp?) vil nok hjelpe.
                              Blir nok en hel dag der jeg går amok med ekstra demping, kanskje litt sikaflex her å der for å tette litt ekstra. Har en hel del lekarjser rundt bafflene til midbassene. Så her er det en del jeg kan gjøre for å få det bedre.

                              Så håper jeg får bedre resultater etter litt jobbing!

                              Mvh.
                              Aleksander
                              Pioneer - Hertz - Zealum
                              Prosjekt Volkswagen Passat 3B
                              Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

                              Comment


                              • #60
                                Det blir det helt sikkert, jeg har også tetta skikkelig og dempa som en gal mange lag og det hjelper veldig!
                                ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                                Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                                Comment

                                Working...
                                X