Announcement

Collapse
No announcement yet.

PikoFlex: Volkswagen Passat 3B | Hertz - Alpine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Du har handla en HP4
    Mvh
    Rolf Try Nygård

    Comment


    • #32
      Originally posted by neptyr View Post
      Du har handla en HP4
      Oh noes!

      Du er synsk!









      (Eller så hva det pga. at jeg fortalte deg i går:P)
      Pioneer - Hertz - Zealum
      Prosjekt Volkswagen Passat 3B
      Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

      Comment


      • #33
        Passat 2000mod

        Hei.

        Ser veldig bra ut det anlegget du får her.

        Men litt halveis offtopic. Har akkurat kjøpt meg Passat Higlhine STV 2000mod, denne hadde til min store skuffelse bare høytalere foran. Jeg var vel noe naiv gitt.

        Tror det er litt dårlig kontakt mellom ledning og høytaler i førerdøra når fader mellom høyre og venstre er stilt i nøytral så kommer det mye mer lyd ut fra høyre høytaler, så det jeg lurer på da er:

        - Er det mulig å fjerne bare høytaler dekslet eller må jeg av med hele dørpanelet?For meg så kan det virke som høytalerdekslet sitter integrert i panelet. Rett meg hvis jeg tar feil.

        - Og ellers lurer jeg på om det om det er kurrant å legge opp ledning fra spilleren til bakdørene, skal ha høytalere der etterhvert.

        På forhånd takk for hjelpa.

        Som dere sikkert skjønner, jeg er rimelig fresh på detta.


        Mvh.
        Martin

        Comment


        • #34
          Veldig rart om en highline ikke har høyttalere i bakdørene. Det tror jeg ikke vi har vært borti før.

          For å justere høyre/venstre så bruker du balansen. Foran/bak er fader Så sjekk at både balansen og fader står i modtstilling.

          Om det ikke er høyttalere i bakdørene så er det litt jobb å legge opp kabler. Da denne bilen har spesielle kontakter mellom dør og karosseri. Normalt er det mange ledige plasser i disse kontaktene, så du kan borre hull tvers igjennom hele kontakta og trekke kabler der.

          Tar du deg en tur opp til Tønsberg så kan jeg vise deg hvordan jeg har gjort denne kabeltrekkingen på min bil.
          Mvh
          Pål Andréas Bryng
          Bilstereosenteret.no
          Vi forhandler bl.a.:
          Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
          Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


          Følg oss på Facebook
          Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

          Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

          Comment


          • #35
            Originally posted by InstallBay View Post
            Veldig rart om en highline ikke har høyttalere i bakdørene. Det tror jeg ikke vi har vært borti før.

            For å justere høyre/venstre så bruker du balansen. Foran/bak er fader Så sjekk at både balansen og fader står i modtstilling.

            Om det ikke er høyttalere i bakdørene så er det litt jobb å legge opp kabler. Da denne bilen har spesielle kontakter mellom dør og karosseri. Normalt er det mange ledige plasser i disse kontaktene, så du kan borre hull tvers igjennom hele kontakta og trekke kabler der.

            Tar du deg en tur opp til Tønsberg så kan jeg vise deg hvordan jeg har gjort denne kabeltrekkingen på min bil.


            Bekjente av meg som jobber i VW/Audi butikk sa at dette faktisk var tilleggsutstyr selv på higline modellene. Dette gjelder kjørecomputer og, så bilen min har ikke det heller

            Men det med å stille inn balansen har jeg gjort. Både balansen og fader er satt midtstilling. Men dårlig kontakt er det nok til å gjøre at blir lavere volum på den sida?

            Takk for svar.

            Comment


            • #36
              Normalt gjør ikke dette noe med volumet. Men heller at du hører det spraker i høyttalerne. Men alt er jo mulig.

              Prøv å jukke litt på ledningene og se om noe skjer
              Mvh
              Pål Andréas Bryng
              Bilstereosenteret.no
              Vi forhandler bl.a.:
              Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
              Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


              Følg oss på Facebook
              Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

              Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

              Comment


              • #37
                Du må av med dørtrekkene ja, siden gitteret er plastsveiset til dørtrekket. Husk at du må ha adaptere for høyttalerene bak, og evt foran hvis du skal bytte der også... Det er heller ikke sikkert at den originale spilleren din har utgang for høyttalere bak... Sjekk det først...

                Comment


                • #38
                  Også kan vi lage egen tråd om dette =)
                  Mvh
                  Rolf Try Nygård

                  Comment


                  • #39
                    Originally posted by neptyr View Post
                    Også kan vi lage egen tråd om dette =)
                    Ja beklager var ikke meninga å bytte emne i tråden her.

                    Comment


                    • #40
                      Wtf happend herer:P Så ikke denn før nå gitt!
                      Tror alt ble godt forklart over
                      Pioneer - Hertz - Zealum
                      Prosjekt Volkswagen Passat 3B
                      Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

                      Comment


                      • #41
                        En liten oppdatering:

                        Da har vi hatt en liten demo sammen med Typh0n på forumet her. Fikk et lass med gode tips og fikk litt hjelp med instillinger og justering av annlegget. Var en god del feil som jeg hadde gjort og slik jeg fikk vite så var det godt rom for forbedring. Meget fornøyd med det egentlig. Planer framover da er som følger:

                        1. skaffe ny spiller (Ble en P88RS)
                        2. skaffe monoblokk
                        3. legge opp kabler og div (skal kjøre aktiv deling)

                        Så det er planene til nå!

                        Noen tanker rundt dette eller?
                        Last edited by PikoFlex; 22-10-2008, 12:33.
                        Pioneer - Hertz - Zealum
                        Prosjekt Volkswagen Passat 3B
                        Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

                        Comment


                        • #42
                          tankene er nam nam!! hx sub du skal bruke da?

                          Comment


                          • #43
                            Jeg tror jeg går for HX300. Blir vel gammel modellen til å begynne med. Så blir vel den solgt så kjøper jeg nytypen tenker jeg.
                            Den blir plassert i en lukka kasse i hjulbrønnen. Det som blir litt irriterende er hvordan jeg skal feste alt. Må prøve å få laga meg et eller anna brakett til det. Kassa i hjulbrønnen vet jeg hvordan jeg skal feste. Men så må jeg feste de 2 forsterkerne greit også. Så tror jeg skal se om jeg får laga en ramme av noe slag.

                            Noen forslag ang festing?
                            Pioneer - Hertz - Zealum
                            Prosjekt Volkswagen Passat 3B
                            Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

                            Comment


                            • #44
                              Stikk innom en tur så skal vi se om vi kommer opp med noen tips til deg
                              Håvard S
                              Daglig Leder
                              PlanetHifi
                              Trondheim

                              www.planetHIFI.no

                              Hertz, Fusion, Pioneer, Kenwood, MTX, Connection, Audison, dynaBel, Seas Lotus,
                              Alpine, AudioPulse, Genesis, Peerless, Installbay, Meguiar's, Defa


                              BMW 750 Prosjekt tråd

                              Comment


                              • #45
                                Originally posted by PlanetHifi View Post
                                Stikk innom en tur så skal vi se om vi kommer opp med noen tips til deg
                                Skal innom en tur i dag, må høre hvordan det låter i bmw`n. Snakkes!
                                Pioneer - Hertz - Zealum
                                Prosjekt Volkswagen Passat 3B
                                Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

                                Comment

                                Working...
                                X