Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tobbelobb's Mercedes 300CE

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    det tror jeg blir lekkert

    Comment


    • #32
      Satser på det

      Comment


      • #33
        Var i dag inne på transmedia.no for å letet etter høytalere til min bror. så la jeg merke til Rainbow ProfiLine CS210. Siden de er 4" og dermed hadde gått rett inn i orginalhulene i bilen min så jeg hadde sluppet å støpe nye dørsider og mye annet stress . Så mitt spm er om de kan konkurere med Seas lotus preformance? Er de i det heletatt sammenlignbare?
        Last edited by Tobbelobb; 17-08-2008, 12:43.

        Comment


        • #34
          jeg har MB Quart i min bil i tilsvarende prisklasse som Rainbow settet. Jeg er veldig fornøyd med det og det spiller "varmt", mangler litt midbass men det er ikke lett å få fra 4"
          Audi A4 2002 Mod, Alpine, Harman kardon, JL audio og MB quart

          Stor takk til Rune Burås på Spaceworld Hønefoss for god hjelp og gode priser=)
          Spaceworld Hønefoss, eneste Spaceworld i Norge med bilstereo

          Comment


          • #35
            Jeg tok meg en tur bort i bilen i sted og målte hullene. de er 113mm noe som betyr at jeg kan få inn noen 5 1/4 sett som hertz hsk130, men de fleste andre er 5 1/4 elementene akkurtat for store, focal sine er 116mm. og andre går helt opp mot 120mm.
            Jeg tror nok jeg kommer til å bytte ut lotus settet mot hertz hsk130. Hva tror dere om det? Vil det vere veldig stor foskjell? Jeg tror nemelig at jeg er villig til å ofre litt lydkvalitet mot å slippe å lage nye dørsider.
            Last edited by Tobbelobb; 17-08-2008, 12:45.

            Comment


            • #36
              Originally posted by Fryd1lund View Post
              jeg har MB Quart i min bil i tilsvarende prisklasse som Rainbow settet. Jeg er veldig fornøyd med det og det spiller "varmt", mangler litt midbass men det er ikke lett å få fra 4"
              Nei er klar over det. Det var egentlig derfor jeg kjøpte seas settet, for å få stor mellomtone, så det ikke skulle bli for dårlig midtbass.

              Comment


              • #37
                Ja da har kontaktlimet fra Installbay ankommet. Det var noe halt annet å jobbe med! Har brukt det til å trekker topplata i bagasjerommet med vinyl, selv om dette var forholdsvis enkelt med tanke på vinkler og slikt kunne jeg virkelig merke kvalitetsforskjellen på limene jeg har brukt.
                Var egentlig tenkt å gjøre mer i dag men varmen tok mg. Over 30 grader...
                Anyways slik ble det:

                Ang. høytalere kommer jeg nok til å bestille Hertz hsk 130 rett over helgen, med mindre noen har andre spennende alternativer.
                MAO Seas Lotus Preformance kit til salgs...
                Last edited by Tobbelobb; 17-08-2008, 12:48.

                Comment


                • #38
                  Ja da er Hertz HSK130 på vei i posten!

                  Comment


                  • #39
                    er det to stk 4501 du skal bruke på subben?

                    hva skal du ha til frontsett?
                    eller ser jeg veldig feil?

                    ser unektelig veldig bra ut!!!
                    96mod 306Style All Show - No Go prosjekt
                    Focal-DynaBel-Installbay-Pioneer
                    tusen takk til kompiser for all hjelp. og forum mennesker som er hyggelige å hjelper meg!

                    Comment


                    • #40
                      Så kjekt at du synes det ser bra ut! Jeg skal bruke en 4501 til subben, koble i 1ohm 1200w burde holde det. 1502 til frontsettet. Står i signaturen...
                      Last edited by Tobbelobb; 08-07-2008, 02:56.

                      Comment


                      • #41
                        selge lotusene?
                        ser problemet ditt men jeg må si at etter å fått spilt inn de jeg har og byttet ut kablinga og div småjusteringer på bilen så må jeg bare si at de overasker meg bare mere og mer.
                        Kan egentelig ikke få sagt hvor fornøyd jeg er med de.
                        Hadde noen toppmodeller av alpine før som låt dritbra men disse lotusene tar kaka.
                        Jeg gadd aldri å lytte til jazz og soul music før,hørte bare på "moderne"musikk.
                        Nå kan jeg lytte til det også med ett liv jeg aldri har hørt maken til.
                        De har også en utrolig midbass til 6,5" å være.

                        Håper du ikke får solgt dem

                        Comment


                        • #42
                          Har ikke solgt de enda. kansje jeg tar vare på de likevel da og gjør det til neste prosjekt.

                          Comment


                          • #43
                            Originally posted by Tobbelobb View Post
                            Har ikke solgt de enda. kansje jeg tar vare på de likevel da og gjør det til neste prosjekt.
                            kan være like greit,kanskje lettere å få en god pris for de når eltek har slutta med sin kampanjepris på 2990,,men best å beholde de

                            Comment


                            • #44
                              Jaha. i dag har det faktisk blitt gjort noe! Her kommer en liten oppsumering:

                              Jeg har trukket ferdig alle ledninger som skal gå i gulvet, også til neonlys som skal vere under setene. Alle setene, setebeltene,hattehylle og nesten alle matter og andre ferditrukkede detajer er blitt satt på plass.


                              Spilleren har blitt koblet opp.

                              ACC relè og neonlys er koblett opp i bagasjerommet. ser litt rotete ut på bildet men har blitt bedre etter at bildet ble tatt.

                              Godt vertøy er viktig! Dette må vere en av de bedre tengene jeg noensinne har brukt!!!

                              Tatt ut fremste delen av taket, smurt den inn med støpeplast for å få bedre feste til limen.


                              Jeg har også trukket øverste delen til venstre dør og lakka den nederste.



                              Tok ut og trakk om a-stolpene.
                              Før:

                              Etter:


                              Der er noen som påstår at jeg har for llite spor i dekka

                              Begynner å bli litt tryggere på trekkinga . Men nå er det tomt for vinyl så, Thats all folks!
                              Last edited by Tobbelobb; 25-07-2008, 13:17.

                              Comment


                              • #45
                                du har for lite spor i dekkene når du pungterer p.g.a kord :P

                                Comment

                                Working...
                                X