Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tufte's automobile

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tufte
    replied
    Originally posted by thomasekeli View Post
    Forbikjørt Tufte? Hmm.. Trodde du også hadde sånn racerbil fra VW?
    sånn fartsmessig, så er det mer enn legobil jeg har da

    Leave a comment:


  • thomasekeli
    replied
    Forbikjørt Tufte? Hmm.. Trodde du også hadde sånn racerbil fra VW?

    Leave a comment:


  • Tufte
    replied
    Heisann var det du som tutet ja. kunne ikke skjønne hvem det var. he he.

    Leave a comment:


  • bjaa
    replied
    Hey!

    Kjørte forbi deg på E6 mot Gøteborg på fredagen, tuta på deg, ikke at jeg regner med du skjønte noe men, hehe. Kjørte en mørkegrå BMW E90 , var ikke vanskelig å kjenne igjen bilen din på veien.

    Leave a comment:


  • Tufte
    replied
    Originally posted by Soundboy View Post
    hei...
    vil det skje noe endringer med bilen før EM eller?
    Hei du. vil ikke skje så veldig store endringer nei. bare litt småjusteringer og finpuss i løpet av sommeren

    Leave a comment:


  • Soundboy
    replied
    hei...
    vil det skje noe endringer med bilen før EM eller?

    Leave a comment:


  • langgard
    replied
    hel mk4 gti delebil er trikset

    Leave a comment:


  • biffen071278
    replied
    er det jeg mener å. å trimme en sugemotor koster mere enn det smaker når det er så enkelt å bygge om til 1.8t som det er med golf IV.

    Leave a comment:


  • Tommen
    replied
    Originally posted by phoenix gold View Post
    det beste er jo plansliping/porting,trimkam og frese ut til større ventiler.

    skal selv gjøre det nå på toppen min,går fra 136hk til 180-190hk,innsprutet klarer ikke mere.
    bygger jeg om til throttle boddies og datasprut,så får jeg 230hk,nesten 100hk mere en orginalt.

    men throttle boddies,og datasprut får komme til neste år,ettersom bare det kommer på 20-30k

    ellers så koster plansliping,porting,trimkam,og alt som er av deler på toppen ca 21k
    og da ser motoren helt orginal ut utvendig,så skal biltilsynet oppdage at den er trimmet,så må den benkes

    vet ikke hvor stor motor du har,men en på vw/audi klubben har en audi 80 med 1,8 på 90 hk,den er benket til over 183hk.

    hør med velox motor om hvor mye du kan hente ut av motoren din.
    Problemet er at biltilsynet i Trondheim, Mo i Rana og en plass på vestlandet har nå gått til innkjøp av bremsebenk.
    Allerede 1 eller 2 stk i Trondheim som er tatt..

    Og til deg Tore: Istede for å trimme en sugemotor, bygg heller om til 1.8T. ny turbo, manifold og annen eksos, større dyser og mapping så har du fort 280-300hk med orginal innmat.
    Ta deg en tur på www.034motorsport.com og se. Mye bra oppsett til 1.8T der..

    Leave a comment:


  • biffen071278
    replied
    er jo det at å trimme en sugemotor er så dyrt så ikke mye man skal gjøre før man like godt kan hive i en 1.8t

    Leave a comment:


  • Tufte
    replied
    Originally posted by LLH View Post
    tore, er ikke bilen din en 2001 modell?

    JO, det er den

    Leave a comment:


  • LLH
    replied
    tore, er ikke bilen din en 2001 modell?

    Leave a comment:


  • phoenix gold
    replied
    det beste er jo plansliping/porting,trimkam og frese ut til større ventiler.

    skal selv gjøre det nå på toppen min,går fra 136hk til 180-190hk,innsprutet klarer ikke mere.
    bygger jeg om til throttle boddies og datasprut,så får jeg 230hk,nesten 100hk mere en orginalt.

    men throttle boddies,og datasprut får komme til neste år,ettersom bare det kommer på 20-30k

    ellers så koster plansliping,porting,trimkam,og alt som er av deler på toppen ca 21k
    og da ser motoren helt orginal ut utvendig,så skal biltilsynet oppdage at den er trimmet,så må den benkes

    vet ikke hvor stor motor du har,men en på vw/audi klubben har en audi 80 med 1,8 på 90 hk,den er benket til over 183hk.

    hør med velox motor om hvor mye du kan hente ut av motoren din.

    Leave a comment:


  • biffen071278
    replied
    ang motor så tror jeg ikke det ville vært noe problem med trimkam. koster vel ca 3000kr hos km kams. gir ca 10-15hk mer og kan brukes med orginalt innsprut. alternativt er jo 1.8t motor som jeg selv håpte å få satt i til vinteren. Ikke noe problem å få godkjent så lenge man tar bremser/fjærbein fra en gti
    Last edited by biffen071278; 28-05-2009, 17:22.

    Leave a comment:


  • Tufte
    replied
    Originally posted by Nilsh View Post
    Uff detta høres ut som mye arbe.....
    Hva sier den uniformerte broderen? , eller
    har undersøkt med han i forkant ja og var et prosjekt han ikke ville ha gått på, men er ikke i Elverum jeg har tenkt til å vise bilen heller for å si det sånn......hehe

    Leave a comment:

Working...
X