Announcement

Collapse
No announcement yet.

NeDD: Prosjekt Ford Mondeo ungdoms/lydbil

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    de fleste andre på forumet inkler de mens de har lyd på de da og vinkler seg frem til der det låter best..
    www.eirikaspaas.com

    Comment


    • #77
      Og noen finner ut i ettertid at de godt kunne vært vinklet annerledes........ (les: meg).

      Mitt er vinklet ganske som ditt nå, og venstre mellomtone lider av dårlige spredning mot fører, jeg kommer definitivt til å vinkle den mer mot førerposisjon.
      Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

      Comment


      • #78
        Kan altså ikke stille lyden riktig med dsp´n, tidskomp osv?

        Er ikke helt oppdatert når det gjelder vinkling og instilling.
        Alpine - Dynamat - Hertz - Installbay - JL Audio - Monstercables - Stinger
        Prosjekt tråd: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1084
        Update 15.05.09. Kenneth Ueland, Rogaland

        Comment


        • #79
          Du kan rette opp i mye grums med dsp ja, men det kan fort bli ganske innviklet. Jeg mener det beste er å gjøre grunnarbeidet bra, og slippe mest mulig fremtidige problemer.

          Sånn teoretisk sett, så sprer de fleste mellomtoner (og diskanter) mye mer nedover i frekvens enn i øvre frekvenser. Med en veldig off-axis vridning kan det gjøre at du må benytte mye EQ på de øvre frekvensene, kanskje spesiellt på den nærmest lytteposisjon. Men mye beror også på designet av elementene, noen fungerer off-axis, med andre kan det bli katastrofe.

          Men lytt til det, er mange faktorer i bilen som gjør at det ikke finnes fasit-svar. Så noe som fungerer i en bil kan vise seg å være katastrofe i din bil.
          Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

          Comment


          • #80
            Okei, ble litt klokere nå. Da kommer jeg til å teste hvordan stolplene fungerer først, så heller bygge nye om jeg ikke blir fornøyd.
            Tweeterne blir on-axis.

            Holdt på litt igår også.. Har et lite spørsmål ang den gule limen til Installbay.. Er det sprøyten som er fu*ka når limen klumper seg i luften og blir til litt småstore perler når den treffer det du sprøyter på? Måtte ha 2 forsøk før jeg fikk det til, men da var det jo rene snipershootingen med sprøyta for at det ikke skulle blir store perler som la seg og trakk gjennom hele CS´n. Ristet limen godt på forhånd.. Minst 30 sek.

            Rensket sprøyta etterpå og prøvde med vann, da ble spruten veldig mye finere og fordelt.
            Alpine - Dynamat - Hertz - Installbay - JL Audio - Monstercables - Stinger
            Prosjekt tråd: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1084
            Update 15.05.09. Kenneth Ueland, Rogaland

            Comment


            • #81
              Jeg opplever nok litt det samme som deg. Jeg tror at du må ha høyere trykk fra kompressor, det er hvertfall det logiske i mitt tilfelle
              Mvh Tony
              - The only road to take is perfection itself

              Comment


              • #82
                Jeg brukte en standard 2/2,5hk som sikkert har gjort sitt... he he.. Gikk et par lengder med pistol/smelte lim rundt kantene og på baksiden på B-stolpen før jeg ble fornøyd.

                Men kjipt å handle en kompressor for å trekke noe i bilen da.. Enda kjipere å reise til Hamar for å få gjort det mot betaling.
                Alpine - Dynamat - Hertz - Installbay - JL Audio - Monstercables - Stinger
                Prosjekt tråd: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1084
                Update 15.05.09. Kenneth Ueland, Rogaland

                Comment


                • #83
                  Nå er vel ikke de i hamar de eneste som trekker her i landet heller da
                  Mvh Tony
                  - The only road to take is perfection itself

                  Comment


                  • #84
                    Hadde vertfall aldri levert inn noe til BRS.. Så da blir vell nærmeste stopp.... Tønsberg for meg, men de har jo ikke startet opp enda
                    Alpine - Dynamat - Hertz - Installbay - JL Audio - Monstercables - Stinger
                    Prosjekt tråd: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1084
                    Update 15.05.09. Kenneth Ueland, Rogaland

                    Comment


                    • #85
                      *kremt*

                      Drammen
                      Mvh Tony
                      - The only road to take is perfection itself

                      Comment


                      • #86
                        Fortsatt litt langt Typhon.

                        Fikk gjort litt med speilhusene igår, men gjorde en liiiten feil som vil vise når jeg får lastet opp bildene.. Regner med at updaten er på plass til lunsjtider.

                        Hvilken grovhet bruker folket når de pusser fiberspakelet? Eller generelt i forkant av trekking? Føler jeg sitter med alt for fint papir...
                        Alpine - Dynamat - Hertz - Installbay - JL Audio - Monstercables - Stinger
                        Prosjekt tråd: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1084
                        Update 15.05.09. Kenneth Ueland, Rogaland

                        Comment


                        • #87
                          Originally posted by NeDD View Post
                          Fortsatt litt langt Typhon.

                          Fikk gjort litt med speilhusene igår, men gjorde en liiiten feil som vil vise når jeg får lastet opp bildene.. Regner med at updaten er på plass til lunsjtider.

                          Hvilken grovhet bruker folket når de pusser fiberspakelet? Eller generelt i forkant av trekking? Føler jeg sitter med alt for fint papir...
                          Bruker for det meste 80 korning, og 120 til sluttfinish

                          Comment


                          • #88
                            Kult prosjekt.
                            Er sikker på at det blir helt konge når du er ferdig.
                            Mvh
                            Evy Anita Kristiansen
                            Frøya, Sør-Trøndelag

                            Comment


                            • #89
                              Takker.
                              Håper det samme selv.
                              Alpine - Dynamat - Hertz - Installbay - JL Audio - Monstercables - Stinger
                              Prosjekt tråd: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1084
                              Update 15.05.09. Kenneth Ueland, Rogaland

                              Comment


                              • #90
                                Originally posted by NeDD


                                Laget meg endèl arbeid her... Så regner med at fortsettelsen blir i neste uke, da helgen blir prioritert i skibakken og afterski`en

                                Comments?

                                "Håper på respons, innspill, ris og ros Alt for at jeg/resultatet kan bli bedre."
                                Hmmm med den bildevinklingen der, ser det ut som om afterskien allerede har startet
                                Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
                                Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
                                Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
                                -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

                                Comment

                                Working...
                                X