Announcement

Collapse
No announcement yet.

oddove: Rockford/Focal anlegg i passat stv

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• oddove
    replied
    Her er elementene satt i:

Leave a comment:

• oddove
    replied
    Originally posted by chin View Post
    Dette ser sykt spenstig ut fin plan med den forsterkeren på toppen og mellomtonen bak på siden, men tror kanskje du bør revurdere plasseringen av kondensatoren. Dette er min personlige mening, men jeg tror det vil ødelegge litt for helhetsintrykket om den blir plassert på selve kassen midt mellom elementene. Bør kanskje vurdere om det finnes en annen løsning eller plassering?

Da igjen, personlig mening, ikke noe annet. Ellers så det bra ut.
    Takker for kommentar!
    Har selv tenkt litt på det med kondensatoren....Det blir lite med plass også ser du mellom subbene! Lurte litt på å bare flytte den til den andre luken i trunken, motsatt av der batteriet blir!

Leave a comment:

• chin
    replied
    Dette ser sykt spenstig ut fin plan med den forsterkeren på toppen og mellomtonen bak på siden, men tror kanskje du bør revurdere plasseringen av kondensatoren. Dette er min personlige mening, men jeg tror det vil ødelegge litt for helhetsintrykket om den blir plassert på selve kassen midt mellom elementene. Bør kanskje vurdere om det finnes en annen løsning eller plassering?

Da igjen, personlig mening, ikke noe annet. Ellers så det bra ut.

Leave a comment:

• oddove
    replied
    Beklager de siste dårlige mobilbildene men hadde ikke kameraet der å da!

Leave a comment:

• oddove
    replied
    Har begynt å trekke kassa nå:

Leave a comment:

• oddove
    replied
    Originally posted by MariusFa View Post
    slot port er vel den typen port du har laget, hvis jeg ikke bommer helt.. altså ikke en vanlig rund en, men en smal avlang sak enten i sidene eller som du har gjort da..

hva er planene for finish på kassa?
    Å ok! Jeg har hørt navnet L-port også men vet ikke om det stemmer!:-)

Jeg skal først og fremst montere forsterkeren på toppen av kassen å så lage til et lokk som jeg freser ut et hull like stort som forsterkeren + at 6,5" bakhøyttalerene skal monteres på hver sin side og vinkles innover mot kupeen og lager da dette i glasssfiber. Alt skal etter planen til slutt trekkes i sort stoff bare sånn som jeg har i framdørene. Batteriet skal være i den ene luken i siden bak. Kondensatoren skal etter planen monteres mellom subbene i fronten av kassen.

Leave a comment:

• MariusFa
    replied
    slot port er vel den typen port du har laget, hvis jeg ikke bommer helt.. altså ikke en vanlig rund en, men en smal avlang sak enten i sidene eller som du har gjort da..

hva er planene for finish på kassa?

Leave a comment:

• oddove
    replied
    Originally posted by MariusFa View Post
    fet den bilen din.. digger blå biler med hvite felger

hvordan fungerer det med en slik port? får du en annen frekvens kurve eller er det bare for utseende? sett noen kasser med slot porter på sidene, men den metoden din var fin..
    Takker:-) Grillen er også malt hvit nå og venter på takvinge så blir den sånn for vinteren iallefall!
    Funker meget bra med den porten faktisk! Det var Rockford Fosgate som anbefalte den på sine sider så jeg bestemte meg for å prøve dette! Men om frekvenskurven blir annerledes pga av dette har jeg ikke peiling på...Noen som har??
    Hva er forresten slot port?

Leave a comment:

• MariusFa
    replied
    fet den bilen din.. digger blå biler med hvite felger

hvordan fungerer det med en slik port? får du en annen frekvens kurve eller er det bare for utseende? sett noen kasser med slot porter på sidene, men den metoden din var fin..

Leave a comment:

• oddove
    replied
    Originally posted by ZyNc View Post
    Konge, hvor mange liter ble kassa di da?
    106 liter tror jeg. Porten opptar ca 20 liter av disse.

Leave a comment:

• ZyNc
    replied
    Konge, hvor mange liter ble kassa di da?

Leave a comment:

• oddove
    replied
    Slik ser det ut i bilen for øyeblikket. Her ser du at det er montert et Focal 165v2 frontsett i lukene bak (ble gjort slik i sommer pga få masse lyd ut av bilen på festivalene :-) ), dette skal monteres på toppen av kassen sammen med forsterkeren. Beklager dårlig mobilbilde.

Leave a comment:

• oddove
    replied
    Hvor blir det av flere bilder da? Vil se hvordan det ble inne i bilen
    Åjavisst ja!
    Skal ha en økt ikveld, skal ta bilder da! Men det er jo uten trekk å bare halvferdig så

Leave a comment:

• ZyNc
    replied
    Hvor blir det av flere bilder da? Vil se hvordan det ble inne i bilen

Leave a comment:

• oddove
    replied
    Stasjonsvogn åja da blir det nok bra lyd
    Jepp:-) På Boomcar i Grimstad der jeg handlet anlegget spurte de hva slags bil jeg skulle ha det i å likte det veldig godt da det var en stasjonsvogn!:-)

Leave a comment:

Working...
X