Announcement

Collapse
No announcement yet.

Polyester vil ikke feste seg i dørpanel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Polyester vil ikke feste seg i dørpanel

    Må tilpasse høytalerfestene litt pga jeg skal sette inn større høytalere. Har et slags plastikkdeksel som tetter igjen det hullet i blekket på innsiden av dørpanelet. Etter litt tenking kom jeg frem til at det var best og skjære ut mdf ringer som jeg skulle støpe fast i dette plastikkdekselet. Problemet er at polyestern ikke fester seg. Kan enkelt skrelle den av etter herding. Vet ikke hva slags stoff dette "plastdekselet" er laget av, derfor jeg spør her. Er det noe annet en polyester jeg kan støpe med?

  • #2
    har du pusset dekselet med grovt sandpapir først

    mvh kim

    Comment


    • #3
      Nei, jeg støpte rett på som det var. Kan gi det et forsøk.

      Comment


      • #4
        Jeg ville heller skrudd fast ringene evt i kombinasjon med f.eks tech7.
        never enough!

        Comment


        • #5
          Planen var egentlig å stive av hele plastdekslet ved å legge glassfiber som jeg støpte fast på baksiden. Prøvde å pusse nå, men ser fortsatt ut til å feste seg dårlig. Er ikke "flatt" der høytalerne skal festes så hvis jeg ikke støper vil det ikke bli tett heller.

          Comment


          • #6
            Jeg mente dropp plasten/plastringen hvis du kan, mdf ring rett mot karroseri.
            Søk på youtube så finner du noen guides. Er nok ikke bare bare å få polyesterstøyp til å sitte mot stålet, dog har jg ikke prøvd det selv. Dempematter kan også bidra til å jevne ut og tette overflate og overgang mdf-stål.
            never enough!

            Comment


            • #7
              Hvis jeg skal feste i stålet uten å borre må jeg fjerne det plastdekselet som sitter der fra før. Tette igjen hele dette hullet med mdf går ikke pga buer osv. Dessuten sitter motoren til vindusheis osv i dette plastdekslet.

              Har prøvd en ny løsning nå, har brukt plastdekslet som form så skal jeg støpe et nytt deksel i polyester som jeg fester mdf ringen i. Bør bli stivt nok hvis jeg legger et par lag.

              Comment


              • #8
                http://postimg.org/image/7d13bcdzv/

                Her er et bilde av fremdøren, som viser hva jeg mener. Fremdørene har jeg allerede løst med å bruke adaptere, men bakdørene er litt annerledes.

                Høytalerplassen var for liten, så måtte skjære ut, så har egentlig allerede ødelagt hele dekslet.

                Comment


                • #9
                  Skru fast mdf-ringen i plasten med f.eks Tech-7 mellom, og legg et lag dempematte på både mdf-ring og plasplata. Dempematta bør/skal tette de glipene som evt blir.
                  Mathias.... Soundman is alive
                  Acting normal for some time, but it was so booooring, i went back to be myself.
                  Gammel 124-drosje,Clarion ADCS-1, McIntosh amp(s), JBL GTi 408 og 600, og 2 GTi 1200. Loud & clear

                  Comment


                  • #10
                    Har allerede støpt hele "plastdekslet" i glassfiber. Ble ikke så pent, men ble ihvertfall tett og stivt. Ene dørpanelet fikk jeg ikke på igjen ordentlig etterpå, men skal vel klare å ordne det etterhvert. Fordelen med å støpe istedet for å feste ringen i plasten er at det blir mye stivere. Men det var såpass mye jobb at jeg lar fremdørene være.

                    Comment

                    Working...
                    X