Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ny spiller, nytt frontsett og (kanskje) 2-kanaler...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ny spiller, nytt frontsett og (kanskje) 2-kanaler...

    God kveld/natt!

    Skal hjelpe min mor med litt anlegg til bilen. Jeg skal hjelpe hu med å finne et greit frontsett,
    i tillegg til en grei spiller (og muligens en liten 2-kanaler) til å drive det. Skal inn i en Audi A4
    (sedan, 1999-mod.), og hun ville ikke at jeg skulle modifisere noe - så jeg må skaffe noe
    som passer rett inn i dørene. Så på det idag, og jeg kan kjøpe 4" komponentsett til hu.

    Så jeg driver å titter på gode spillere (til en billig penge),
    samt et frontsett, med forsterker hvis budsjettet strekker til...

    Budsjett på mellom 4000 og 5000.
    Har sett litt på følgende greier:

    Spiller: Alpine 9880r - fordi jeg har den selv,
    vet at den gir god lyd og vil passe bra inn i A4'en.

    Frontsett: Enten Focal 100KRS (uten forsterker)
    eller Ground Zero GZRC 10X (med forsterker da).
    Eventuellt DLS Reference PS4 (med forsterker).

    Forsterker: Focal solid

    ...hva tror dere? Hun skal kunne spille forholdsvis høyt samtidig som pent.
    Budsjettet er såpass knapt at hu må klare seg uten forsterker hvis det blir 100KRS.
    Hvis noen har noe bedre forslag, så er det bare å spytte ut. Jeg er åpen for gode forslag.
    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
    Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

  • #2
    Fant forresten en brukt forsterker, denne - moren min har ikke noe imot å kjøpe noe av det brukt.
    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
    Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

    Comment


    • #3
      Det går 5.25" i den uten mod btw

      Hva med og sjekke ut Engen Audio sitt flytte salg?
      Runar E. Olsen ~ Moderator
      Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
      http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

      Comment


      • #4
        Originally posted by GENEXXA View Post
        Det går 5.25" i den uten mod btw

        Hva med og sjekke ut Engen Audio sitt flytte salg?
        Eh, nei jeg tror det går dårlig med 5.25" desverre.
        Bak dekslet der var det rimelig trangt, og jeg målte
        den høyttaleren som var stappa inn der - 100 mm...

        Engen Audio ja, takk for tipset!
        ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
        Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

        Comment


        • #5
          Hmm, da er det ikke noe standarer på 1999 mod A4 sedan. Sjekket str på www.metraonline.com
          Runar E. Olsen ~ Moderator
          Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
          http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

          Comment


          • #6
            Nei ok, men det var hvertfall trangt og kjipt nedi dekslene der... Men grei plass for diskant høyt oppe i døra da - heldig med den.
            ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
            Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

            Comment


            • #7
              Er 5.25" som går inn i framdørene i bilen
              http://www.bilradiospes.no/m/shop/?p...436&id=&vn=736

              Da har du jo litt fleire høgtalere å velge imellom.
              Med litt trøkk i dørene, vil dei kanskje skrangle litt? (so det kan fort bli litt meir omfattande! )

              Comment


              • #8
                Hvis du handler alt hos oss sparer du mye i frakt, fremfor å bestille alt 3 forskjellige plasser :-)

                Comment


                • #9
                  Originally posted by todleif View Post
                  Er 5.25" som går inn i framdørene i bilen
                  http://www.bilradiospes.no/m/shop/?p...436&id=&vn=736

                  Da har du jo litt fleire høgtalere å velge imellom.
                  Med litt trøkk i dørene, vil dei kanskje skrangle litt? (so det kan fort bli litt meir omfattande! )
                  Interessant, men det er inmari trangt - så jeg er redd det vil gå inntil deksler og sånt
                  (siden det skal se originalt ut så må jeg bruke oriniale deksle/griller osv.) Slik ser det ut:



                  ^ Det ser ikke så trangt ut, men bak grillen der så er det veldig trangt...

                  Originally posted by Elutstyr.no View Post
                  Hvis du handler alt hos oss sparer du mye i frakt, fremfor å bestille alt 3 forskjellige plasser :-)
                  Ja jeg tenkte på det, har titta litt på siden din (som forresten er veldig ryddig og bra satt opp!) Hva med dette?:

                  Hovedenhet: Har du bare Kenwood? :/
                  Frontsett: Ground Zero ("4)
                  2-kanaler: Ground Zero GZTA
                  ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                  Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                  Comment


                  • #10
                    Heey! Der har du jo en gylden mulighet til å finansiere "ønskespilleren" til deg selv! Selg den du har til morradi' og slå til på en P88RS som er på supertilbud flere steder nå..

                    Har sett den helt nede i 2.695,- faktisk...
                    [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
                    [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
                    [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

                    Comment


                    • #11
                      Fant forresten Alpine 9880r! Det blir da ca 4600,- tilsammen men da får jeg jo ikke fri frakt? Har du noe bedre forslag til ca 5000,- ?
                      ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                      Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Joakim View Post
                        Heey! Der har du jo en gylden mulighet til å finansiere "ønskespilleren" til deg selv! Selg den du har til morradi' og slå til på en P88RS som er på supertilbud flere steder nå..

                        Har sett den helt nede i 2.695,- faktisk...
                        Haha, men jeg kjøpte den for 1000,- (noen måneder brukt) da. Jeg kan da ikke si at "hey, kjøp denne - den er verd 2k"! Hvor så du det??
                        ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                        Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by TakeTheTime View Post
                          Fant forresten Alpine 9880r! Det blir da ca 4600,- tilsammen men da får jeg jo ikke fri frakt? Har du noe bedre forslag til ca 5000,- ?
                          Alternativet er jo en dyrere spiller, men frakten blir vel neppe på mer enn 130,- uansett, om du ikke bestiller i oppkrav, og med noe veldig tungt.

                          Du sparer jo uansett i forhold til å betale 130-150,- i frakt 3 steder

                          Comment


                          • #14
                            Jah. Vi får se hva det blir til. Men hva synes du om "frontsett-pakka" jeg valgte?? Vil det låte bra?
                            ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                            Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                            Comment

                            Working...
                            X