Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bilstereo pakke SQ - max 10 000,- noen tips?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    da må du eventuellt gjøre slik som jeg gjorde for å få plass til 6,5"
    jeg lagde en form av det originale dekselet og bygde ut det nye dekselet slik at 6,5 passet rett inn uten noen modifisering av dørsidene.
    eneste som jeg modifisert var det originale dekselet foran høyttaleren.
    har dessverre ikke noen bilder av hvordan det ble.

    det eneste minuset var at jeg måtte bygge litt ut slik at høyttaleren kom på linje med plastikkdekselet vedsiden av panseråpneren.

    dette kan løses ved å kjøpe noen kompsett som bygger lite.

    utstyret jeg brukte var 6,5" mdf ring, Irma(fleece pledd), polyester, glassfiber og glassfiber sparkel

    ved å bygge på denne måten slipper du å bygge om hele dørsidene.
    og det er enkelt å skifte tilbake til originalt ved å skru ut igjen "podsene" som er festet med de samme skruene som original dekselet.
    du bør også finne på en måte å feste podsene i oppkant da det ikke er skruer der for å holde det på plass.

    håper du skjønner hva jeg mener (er håpløs på å forklare hvordan jeg gjør ting selv)
    Mvh Tony Andrè
    Alpine Focal B2 Audio Pioneer dynaBel
    Opel Astra G 1999 Stv bilstereo prosjekt

    Comment


    • #17
      Originally posted by Toby91 View Post
      da må du eventuellt gjøre slik som jeg gjorde for å få plass til 6,5"
      jeg lagde en form av det originale dekselet og bygde ut det nye dekselet slik at 6,5 passet rett inn uten noen modifisering av dørsidene.
      eneste som jeg modifisert var det originale dekselet foran høyttaleren.
      har dessverre ikke noen bilder av hvordan det ble.

      det eneste minuset var at jeg måtte bygge litt ut slik at høyttaleren kom på linje med plastikkdekselet vedsiden av panseråpneren.

      dette kan løses ved å kjøpe noen kompsett som bygger lite.

      utstyret jeg brukte var 6,5" mdf ring, Irma(fleece pledd), polyester, glassfiber og glassfiber sparkel

      ved å bygge på denne måten slipper du å bygge om hele dørsidene.
      og det er enkelt å skifte tilbake til originalt ved å skru ut igjen "podsene" som er festet med de samme skruene som original dekselet.
      du bør også finne på en måte å feste podsene i oppkant da det ikke er skruer der for å holde det på plass.

      håper du skjønner hva jeg mener (er håpløs på å forklare hvordan jeg gjør ting selv)
      ja, skjønner noe av det du prøver å forklare..
      har vel noen ide så , vi få se hva som vil skje.. først må han finne ustyr han liker

      Comment


      • #18
        hehe ja er en fordel å vite hva man skal ha av utstyr før man begynner å bygge.

        dere får ha lykke til ihvertfall.

        kan ihvertfall anbefale disse merkene.
        B2 Audio
        Focal
        Dynabel
        Alpine
        dette er merker jeg har litt erfaring med produkt messig.
        Mvh Tony Andrè
        Alpine Focal B2 Audio Pioneer dynaBel
        Opel Astra G 1999 Stv bilstereo prosjekt

        Comment


        • #19
          Hei , liten update! 29.06-2010


          Alt er kjøpt inn og delvis i montering

          Spiller: Pioneer DEH-P88RSII (ny)

          Forsterker: Soundstream Da Vinci (brukt)

          Front-høyttalere: Seas Lotus Ref 2way (ny u/filter)

          Bak-høyttalere: Kenwood KFCX712 - 7x10 (ny)

          Basser: 1x Seas lotus SW250 (ny)

          Signal-kabel: Connection (2par ny)

          Høyttalere-kabel: Supra Ply 3.4 (ny - til alt)

          Kondensator: Tsunami 5 Farad Hybrid (ny - tilbud)

          gleder meg til å hjelpe litt med innstillinger etc.. hør hvordan dette funker sammen.. Alt kommer deles i spilleren og bak-høytt deles i forsterkeren på en spesielt filter del.
          Last edited by Soundboy; 29-06-2010, 21:12. Reason: systemet som ble endelig - alt er kjøpt inn!

          Comment


          • #20
            Ikke sikkert du får mer fyldig bass av bakhøyttalerne om de får kasse. Kanskje motsatt. Avhenger av elementene.

            Comment


            • #21
              Originally posted by Miniboom View Post
              Ikke sikkert du får mer fyldig bass av bakhøyttalerne om de får kasse. Kanskje motsatt. Avhenger av elementene.
              Jeg vil si motsatt med Kenwoods 7x10". De spiller klart best i open air
              Mvh
              Pål Andréas Bryng
              Bilstereosenteret.no
              Vi forhandler bl.a.:
              Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
              Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


              Følg oss på Facebook
              Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

              Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

              Comment

              Working...
              X