Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sikring blåser ved veldig lavt volum

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Sikring blåser ved veldig lavt volum

    Kan dette skyldes dårlig jording, evt andre feil? 80A sikring går på "normalt" lyttenivå. Med sub justert nesten så den ikke høres, frontsettet drives av en Audison lrx 4.1k
    [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
    Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

  • #2
    Originally posted by Defus View Post
    Kan dette skyldes dårlig jording, evt andre feil? 80A sikring går på "normalt" lyttenivå. Med sub justert nesten så den ikke høres, frontsettet drives av en Audison lrx 4.1k
    Hvilken sikring har du (merke, type), hvilken kabeldimensjon, og hvilken sub har du? Andre forsterkere?

    lrx 4.1 kan teoretisk trekke 1100w alene.

    Comment


    • #3
      Har en no name sikringsholder, bruker 80A AGU sikringer. Stinger 33mm kabel, 5,5 meter. Audison lrx4.1k på et alpine 17pro frontsett, biamper igjennom originale delefiltre. Subbene er 2 stk hertz 10" i energy serien, drives av en fusion 2 kanaler på 460watt rms. Men subbene er stilt så mye ned at man bare såvidt hører dem. Har blåst to sikringer nå, å har ikke flere igjen å blåse...
      [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
      Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

      Comment


      • #4
        Når skjedde dette? Skjedde det i sammenheng med oppgradering/forandring i oppsettet?

        Har du alltid brukt de samme sikringene før? Har det funket fint før med de samme sikringene? Eller har du brukt andre typer sikringer før?

        Comment


        • #5
          Har ikke hadd audison + frontsett før, og har byttet til en tykkere strømkabel.. Det rare er at sikringen går ikke med engang, men etter 5-10 sekunder på samme volum hvis jeg skrur litt opp. Spiller da ikke så høyt at den burde trekke så voldsomt med strøm.. Så lurer på at det kan være noe feil, kanskje med forsterkeren. Kjøpe den brukt av en her på forumet, men den skal være i orden. All kablingen er helt rett fram..
          [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
          Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

          Comment


          • #6
            Da ville jeg testet frontsettet og forsterkeren i en annen bil :-)

            Comment


            • #7
              Kjøper meg en 150A automatsikring og slenger under huven så kan jeg prøve meg litt fram og koble til å fra diverse for å se.. Må man ta en vanntett automatsikring når den skal stå ved siden av batteriet? I passaten er batteriet i et eget "rom" under vinduet
              [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
              Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

              Comment


              • #8
                Hva laster du subbene i?

                Comment


                • #9
                  Hvordan sikringer du har her kan også spille inn litt. Sikringene i gamlebilen min røyk i hytt og pine, brukte da 80amp agu sikringer fra biltema. Byttet disse til stinger og problemet var løst. Ikke sikkert det er problemet hos deg. men det er verdt og teste...
                  Spiller: Pioneer p6600DVD
                  Frontsett: Seas Lotus Performance
                  Sub:Morel Elate Sw10

                  Comment


                  • #10
                    Bare for å avslutte tråden da! Fjernet et par linjekabler til forsterkeren, slik at den bare for Front signal fra spilleren. Så mekket jeg til delefiltrene på forsterkeren, og koblet elementene til frontsettet rett på forsterkeren, uten de passive delefiltrene som fulgte med frontsettet. Etter en god del justering og lytting å finjustering på alle knappene på denne fine forsterkeren, låter det kjempebra. Jeg fikk i nøden tak i en 50A sikring en kompis hadde liggende, og kan spille så høyt jeg vil uten at den ryker. Forsterkeren blir ikke varm lenger heller!

                    Forsterkeren har input for høytaler par A og B. Den har en knapp man kan bruke hvis man vil bruke signal som går til par A på par B også.

                    Så igrunn merkelig. Kanskje det var feil på den ene signalkabelen, eller på terminalene, for det var litt spraking der når jeg rørte på kabelen. Men det var det med den andre kabelen også så det må være terminalene. Ellers kan det jo ha vært de passive delefiltrene som fulgte med frontsettet, men det er jo veldig veldig merkelig hvis det er tilfelle.. Tror ikke sikringen har noe med saken å gjøre, forsterkeren blir ikke varm mer heller så NOE har skjedd! Når det blir varmere i været skal jeg prøve å finne ut av det. Men per nå fungerer det utmerket!
                    [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
                    Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

                    Comment


                    • #11
                      kan det være at når du BIampet så hadde du glemt å fjerne forbindelse mellom høyt/lav delen i delefiltren?... det er det som forklarer den feilen du hadde isåfall

                      når du klusser til utgangene kan du få merkelige reaksjoner i jordings punktene pga endrede interne sløyfer, men godt det ble bra nå
                      --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
                      -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

                      Comment


                      • #12
                        Very interesting
                        [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
                        Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

                        Comment

                        Working...
                        X