Announcement

Collapse
No announcement yet.

Utløst alarm med anlegget mitt??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Utløst alarm med anlegget mitt??

    Igår skulle jeg på jobb, og fant ut at jeg måtte parkere et litt uvanlig sted.
    Var alene i bilen, og da hører jeg selvfølgelig på musikk - forholdsvis høyt.
    Jeg rygga inn ved siden av en stor varebil, og i det jeg rygger inn ved
    siden av bilen så utløses alarmen til bilen. Er 100% sikker på at jeg
    ikke var borti bilen, og det var veldig god klaring. Ganske åpen plass.
    Spørsmålet er da om det var jeg som utløste alarmen pga. høy musikk?

    Jeg vet at kraftige bassere osv. kan utløse bilalarmer, men ikke min??
    Kan det ha vært tilfeldig at den ble utløst? Trodde ikke noen var SÅ følsomme...
    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
    Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

  • #2
    Dette er ikke ett ukjent fenomen nei, hehe...

    Audiocomgutta utløste vel nok alarmer under NM når de kjørte gjennom Hamar haha

    Comment


    • #3
      Det er mulig å utløse alarmer med bass ja, utløste en god del med 18" BTL`ene
      Mvh Werner Harstad

      Comment


      • #4
        Hehe jada. Men min 12"-sub med 400w rms??
        ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
        Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

        Comment


        • #5
          Jeg utløser alarmer veldig ofte, jeg har bare dobbel kicker L5 i orginal kasse :P

          Men det kan hende det var ettermontert jalla alarm, som er ultra følsom.
          Kompis av meg har en gammel opel omega med frieksos, og han utløste alarm på en gammel mercedes 190e, som var ettermontert :P

          Comment


          • #6
            Jeg klarte å utløse fabrikkmontert alarmen til en kamerat med på bilen min. Flexrøret på eksosen delte seg i to, slik at jeg hadde frieksos rett etter grenrøra...

            Jeg lo ganske bra da. Men ja, er mulig med 400W rms, men lite trolig.
            Mvh. Damir

            Comment


            • #7
              Blir jo 600w rms tilsammen da, og den Pioneer'en min er litt vel høylytt noen ganger. Tror jeg skal kjøpe ny snart, litt lei av den
              ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
              Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

              Comment


              • #8
                Det går fint ann å utløse alarm med ett litt heftig stereoanlegg Har selv klart dette på mange biler på en parkeringsplass.

                Comment


                • #9
                  Skal huske å skru ned litt nesten gang.
                  ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                  Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                  Comment

                  Working...
                  X