Announcement

Collapse
No announcement yet.

+ - på focal krx2 diskanta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • + - på focal krx2 diskanta

    hei, eg lurte på om noken veit ka som er pluss og minus kablel på focal krx2 diskanta?
    det er 2 kabla. den ein er sølvfarga. og den andre har 2 farga. sølv og rød.

  • #2
    Den som er merket er pluss. Altså rød.

    Comment


    • #3
      Gjelder det alle diskanter? På min Polk-diskant er den ene merka med en rød stripe, er det da pluss?? Jeg trodde det alltid var - som var merka...?
      ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
      Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

      Comment


      • #4
        Det skal gjelde alle høyttalerkabler ja.

        Men det finnes jo alltid noen som kobler det motsatt. Fabrikkmontert skal det likevel gjøres etter standarden

        Strømførende kabel skal alltid være merket.

        Comment


        • #5
          Så på vanlige høytalerkabler, hvertfall på mine, er det skrift (f.eks. "2x 1.5mm^2" osv.) på den ene kabelen, og dette er da + ? Har alltid trodd det var -
          ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
          Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

          Comment


          • #6
            det er det samme hvordan man kobler på høyttalere så lenge man gjør det likt hele veien. Men normalt så er plussen den som er merket
            Mvh Tony
            - The only road to take is perfection itself

            Comment


            • #7
              Originally posted by Typhon View Post
              det er det samme hvordan man kobler på høyttalere så lenge man gjør det likt hele veien. Men normalt så er plussen den som er merket
              Ok ja det vet jeg. Men da må jeg ut og bytte + og - fra tweeter til delefilter, osv.
              ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
              Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

              Comment


              • #8
                Originally posted by TakeTheTime View Post
                Ok ja det vet jeg. Men da må jeg ut og bytte + og - fra tweeter til delefilter, osv.
                ikke nødvendigvis, om du har vert konsekvent å koblet + og - feil på begge sider er det ikke sikkert det blir noe bedre om du bytter om, kan faktisk hende det låter bedre slik det er nå. Er bare en måte å finne ut det på. prøv og lytt, så velger du den løsningen du liker best
                Steffen Hammersgård
                Alpine - Mosconi
                Min prosjekt tråd

                Comment


                • #9
                  Originally posted by shammers View Post
                  ikke nødvendigvis, om du har vert konsekvent å koblet + og - feil på begge sider er det ikke sikkert det blir noe bedre om du bytter om, kan faktisk hende det låter bedre slik det er nå. Er bare en måte å finne ut det på. prøv og lytt, så velger du den løsningen du liker best
                  Ok. Kan prøve/lytte imorgen! Synes bare det er litt rart at - på diskanten kan spille best i + på delefilteret.
                  ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                  Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                  Comment

                  Working...
                  X