Dette er noe som du helt klart kan få til i en Golf.
http://www.youtube.com/watch?v=GCm38PPNJkE
Og med slike subber, tror jeg du skal klare og få liv i håret ditt.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Hjelp
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Dette noe for deg?
http://www.youtube.com/watch?v=bppfU...eature=related
15" i stor kasse, og hive amper og div stash i taket
Leave a comment:
-
Ja det er sånn jeg mener ja (Haakon o)
Sånn som håret til hun jenta gjør, det vil jeg ha i min bil også
Noen som kan fikse det til meg?
Leave a comment:
-
13 måneder? Haha. Hvis jeg hadde måttet vente i 13 mnd da hadde jeg sendt dem en diplom i posten.Originally posted by TheCharger View PostBare et lite tips når det gjelder styling. Ikke kjøp billig glassfiberstyling!
Ja de er rimeligere i innkjøp, men det kan bli mye dyrere enn antatt når du skal ha det på bilen. Spesielt om du ikke kan tilpasse og montere det selv.
Billig styling krever som regel en del tilpassing. Noe du som oftest må betale timepris på, og det kan fort bli noen ekstra tusen bare på tilpassing.
I tillegg så er ikke glassfiber serlig egnet til norske vei/klimaforhold. Det sprekker lett og da får du merkostnader når det skal lappes og lakkeres på nytt.
Ikke handle med bs-bildeler. De klarer nesten aldri å holde lovnadene om når varene leveres. Har selv opplevd å måtte vente 13 mnd på levering.
Lykke til med prosjektet.
Leave a comment:
-
Bare et lite tips når det gjelder styling. Ikke kjøp billig glassfiberstyling!
Ja de er rimeligere i innkjøp, men det kan bli mye dyrere enn antatt når du skal ha det på bilen. Spesielt om du ikke kan tilpasse og montere det selv.
Billig styling krever som regel en del tilpassing. Noe du som oftest må betale timepris på, og det kan fort bli noen ekstra tusen bare på tilpassing.
I tillegg så er ikke glassfiber serlig egnet til norske vei/klimaforhold. Det sprekker lett og da får du merkostnader når det skal lappes og lakkeres på nytt.
Ikke handle med bs-bildeler. De klarer nesten aldri å holde lovnadene om når varene leveres. Har selv opplevd å måtte vente 13 mnd på levering.
Lykke til med prosjektet.
Leave a comment:
-
Slik du mener?Originally posted by babe89 View PostTakk igjen
Hmmm hvor mye bass er enkelt og svare på. Håret skal gå opp og ned, og jeg skal kunne skremme bort sosser som tror dem har så bra annlegg, og tror at jeg ikke kan ha noe bra annlegg siden jeg er jente, jeg skal vise dem at jenter faktisk kan ha ting som fungerer bedre en dems.
http://www.youtube.com/watch?v=Wr8PC...eature=related
Leave a comment:
-
Styling, kanskje bjørnstad bil på orkanger på orkanger kan være behjelpelig.
Bor jo på orkanger, å har sett mange fete biler rullet ut derifra
Risting, kan man fjerne med dempematter, har det i bilen min, å den rista omtrent ikke noe med en jævel av en sub.
å når det ikke rister i en OPEL, da funker det ;p
Leave a comment:
-
Hei.
Har sjøl Golf 4 men stv,disse er lett å plassere anlegg i.hadde jeg hatt så mye cash å bruke på anlegg,hadde jeg nok tatt en prat med KennethB på www.installbay.no avd på Hamar.Han har noen flotte installasjoner.
Eller:
www.fidod.no
www.audio-art.no
Per
Leave a comment:
-
Takk igjen
Hmmm hvor mye bass er enkelt og svare på. Håret skal gå opp og ned, og jeg skal kunne skremme bort sosser som tror dem har så bra annlegg, og tror at jeg ikke kan ha noe bra annlegg siden jeg er jente, jeg skal vise dem at jenter faktisk kan ha ting som fungerer bedre en dems.
Men jeg skal gjøre som dere annbefaler, titte litt rundt på andre sine annlegg
Går det an og ikke ha ristelyder altså
da ser du hvor på jorde jeg egentlig er
Men da skal jeg ha uten ristelyder jeg å
Hvor får mann kjøpt evnt subber og sånn som ikke rister da?
Leave a comment:
-
Det er ingen problem å få en basskasse til å matche bilen, er bare å lakke den i samme farge som bilen. Her ser du en basskasse som har blitt lakka for en golf: http://www.youtube.com/watch?v=wzAgN5A3S7Q
Finn ut hvor mye bass du vil ha, sjekk litt rundt i andres biler og tenk på lydtrykket du opplever i bilen, når du finner en bil som har passe nok med bass for deg så skriver du ned hvilke forsterker/forsterkere, subber, basskassetype og bil det er og så kome rher og fortell oss.
For det umulig å anbefale et anlegg for deg uten at vi vet hvor mye bass du vil ha.
Leave a comment:
-
SKRANGLING ER til å unngå. Tro meg! :-)Originally posted by babe89 View PostHei Gutta!
Tusen takk for mange gode råd
Skal se litt rundt, og forhøre meg med flere, som dere annbefaler.
Men når dere snakker om subb navn og forsterkernavn osv... om hva som er bra og div... da forstår jeg ikke en dritt for å være helt ærlig.
Så det er derfor jeg vil ha hjelp til dette.
Ja jeg hadde tenkt meg et annlegg i 50,000 kr klassen, og resten på styling. jeg har fått bilen lakert nå da
så den er perfekt.
Finnes det subber i samme farge som bilen? Og kan jeg trekke opp kassen osv i hvilken som helst farge jeg vil ha? Vil at det skal se stilrent ut. Og jeg vil ikke ha masse ledninger som henger og slenger rundt i bilen. Det er det styggeste jeg ser.
Og som en av dere nevnte ovenfor, så vil jeg ikke ha skrangling i bilen, men det er vel ikke til og unngå. Har aldri hørt en bil med et bra annlegg som ikke skrangler.
Men det er dere som er proffene
Bruker litt tid på og svare, går skole og jobber, så tiden strekker ikke alltid til.
Men som sagt tusen takk for hjelpen
Og jeg setter veldig pris at det er så mange som vil hjelpe meg privat, kommer til og benytte meg av dette tror jeg.
I LOVE YOU BOYS

Hvis du har brukt 50 000,- på anlegg og bilen SKRANGLER, da har du gjort et dårlig kjøp :-)
Leave a comment:
-
Hei! Det er klart du kan lakkere basskassene dine utenpå? Det er jo bare kasser
Selve subwooferen er jo inni kassa.
Helt enig i at masse løse kabler ser stygt ut. Men det skal stort sett gå veldig fint å skjule det under matter, lister, osv.
Har et forslag til noe du kan ha foran i bilen,
som er noe av det viktigste av anlegget (imo)...
Frontsett: Polk Audio Signature Reference SR6500 (6.5")
Forsterker: Polk/MOMO (2 kanaler til venstre/høyre foran)
Leave a comment:
-
Dere kan foresten legge meg til på msn, er oftere på der, og det er lettere og prate
Golfbabe89@hotmail.com
Leave a comment:
-
Hei Gutta!
Tusen takk for mange gode råd
Skal se litt rundt, og forhøre meg med flere, som dere annbefaler.
Men når dere snakker om subb navn og forsterkernavn osv... om hva som er bra og div... da forstår jeg ikke en dritt for å være helt ærlig.
Så det er derfor jeg vil ha hjelp til dette.
Ja jeg hadde tenkt meg et annlegg i 50,000 kr klassen, og resten på styling. jeg har fått bilen lakert nå da
så den er perfekt.
Finnes det subber i samme farge som bilen? Og kan jeg trekke opp kassen osv i hvilken som helst farge jeg vil ha? Vil at det skal se stilrent ut. Og jeg vil ikke ha masse ledninger som henger og slenger rundt i bilen. Det er det styggeste jeg ser.
Og som en av dere nevnte ovenfor, så vil jeg ikke ha skrangling i bilen, men det er vel ikke til og unngå. Har aldri hørt en bil med et bra annlegg som ikke skrangler.
Men det er dere som er proffene
Bruker litt tid på og svare, går skole og jobber, så tiden strekker ikke alltid til.
Men som sagt tusen takk for hjelpen
Og jeg setter veldig pris at det er så mange som vil hjelpe meg privat, kommer til og benytte meg av dette tror jeg.
I LOVE YOU BOYS
Leave a comment:
-
Det er ihvertfall penger å spare på å handle på nettet og montere det selv, ekspertise koster. Kanskje du har en kompis som kan hjelpe deg.
Det spørs hvilket resultat du vil ha også. Skal anlegget låte pent eller se pent ut? Skal man til med glassfiber/neonlys speil og krom, ja du skjønner tegninga, så koster det ofte en del i arbeid. Men resultatet kan bli VELDIG bra, om noen som kan jobben sin bygger for deg.
Hvis du vil montere det selv, så skal jeg gi deg et godt tilbud, bare ta kontakt :-)
Leave a comment:
Leave a comment: