Announcement

Collapse
No announcement yet.

Er Odyssey bra?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Er Odyssey bra?

    Heisann!

    Har lenge pekt ut Odyssey PC1700 som mitt neste batteri. Men snakket med en batteriforhandler idag, og han sa at Odyssey ikke tålte så mye utladninger, og ble fort "slitt".

    Hva mener dere? Er det waste å bruke 3,5k på et slikt batteri?
    Toyota Celica T20 (Earthquake, Fusion, Connection, Pioneer)

    Brenden Consulting:
    - Lager websider

  • #2
    Ja vel... Skal jeg gjette vilt så hadde denne forhandleren ikke Odyssey men ett eller annet merke ?

    Hva var grunnen han oppga for at Odyssey ikke er bra ?
    Mvh
    Lars Engen

    Comment


    • #3
      Kan ikke se for meg at så mange hadde anbefalt Odyssey her inne, om det egentlig ikke var brukbart.

      Høres for min del mer ut som om "Mr Batteriforhandler" var ute etter å rakke ned på batterier han selv ikke forhandlet.

      Edit: Damn, too slow
      Alpine 137BTi
      B² Audio = Lyd


      '97 E39 528

      Comment


      • #4
        Hvilket batterimerke selger eller anbefaler denne leverandøren da?

        Har ikke hørt annet enn at Odyssey er kjempebra bortsett fra bittelitt stiv pris
        Tidligere importør for Digital Designs,
        overtatt av www.dynaBel.no.

        Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

        Comment


        • #5
          Det samme tenkte jeg også, når han begynte på den måten der. Han forhandler Sønnak batterier.

          Han mente at Odyssey ikke tålte så mange dyptutladninger som oppgitt, blant annet.

          Så jeg vil gjerne vite hva som er rett og galt her. Virker jo som Odyssey er et godt merke, men greit å finne ut hva annet markedet har å by på, til lavere priser.

          EDIT: Og Lars, gidder du å svare på mailen min eller?
          Toyota Celica T20 (Earthquake, Fusion, Connection, Pioneer)

          Brenden Consulting:
          - Lager websider

          Comment


          • #6
            Jeg er ihvertfall VELDIG fornøyd med mitt PC1500!
            Andreas Dibbern
            Ford Fiesta
            Takk til B2Audio
            B2 HD12 - B2 M5 - Hertz EP4 -B2 C6.1 - Alpine 9880R - Odessey PC1500

            Comment


            • #7
              Du får det du betaler for, hvorfor skal odyssey koste MER om det er DÅRLIGERE?

              Comment


              • #8
                Odyssey er ett kjempebra batteri synes jeg
                Mvh Werner Harstad

                Comment


                • #9
                  Vi har solgt Odyssey i flere år og til dags dato har vi kun hatt to reklamasjoner. Om det skyldes brukerfeil eller produksjonsfeil vet vi ikke. Det er blitt erstattet av importør i begge tilfeller.
                  Mvh
                  Pål Andréas Bryng
                  Bilstereosenteret.no
                  Vi forhandler bl.a.:
                  Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                  Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                  Følg oss på Facebook
                  Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                  Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                  Comment


                  • #10
                    Mitt PC1700 er ca 5 år gammelt, det har blitt dypt utladet så mange ganger at jeg ikke kan huske det. Det har også fått 18v ved flere anledninger for å vekke det til live igjen par ganger, og det lever fortsatt i beste velgående og i daglig drift

                    Comment


                    • #11
                      Okay, høres bra ut! Men er det dumt å sette dette foran? Med tanke på starter osv som muligens kan få litt for mye strøm når jeg skal starte osv?
                      Toyota Celica T20 (Earthquake, Fusion, Connection, Pioneer)

                      Brenden Consulting:
                      - Lager websider

                      Comment


                      • #12
                        Det er ikke noe problem å sette dette forran. Og starteren får ikke for mye strøm! Starteren trekker så mye strøm (A) som den trenger, som alt annet utstyr som forsterkere, lyspærer osv.

                        Comment


                        • #13
                          Skjønner!

                          Fikk godt tilbud på Exide Maxxima 900 på 1000kr. Er dette et bra batteri vs Odyssey PC1700? Hva ville dere ha valgt?
                          Toyota Celica T20 (Earthquake, Fusion, Connection, Pioneer)

                          Brenden Consulting:
                          - Lager websider

                          Comment


                          • #14
                            Maxxima 900 og PC1700 er batterier i to helt forskjellige nivåer. Til prisen er sikkert Maxxima er godt kjøp. Men om du skal ha det beste, så er PC1700 valget.
                            Mvh
                            Pål Andréas Bryng
                            Bilstereosenteret.no
                            Vi forhandler bl.a.:
                            Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                            Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                            Følg oss på Facebook
                            Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                            Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                            Comment

                            Working...
                            X