Announcement

Collapse
No announcement yet.

Billige "greie" HT

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Billige "greie" HT

    Hei. Har en Volvo 340DL stående som jeg tenkte kjerringa skulle få når hun fyller 18. Det må jo selvfølgelig inn litt grei lyd i denne. Ikke noe bra saker, men iallefall akseptabelt slik at man ikke blir direkte irritert av å høre på, og slik at hun får litt lyd når hun er ute og kjører bil.

    Er også et pluss hvis jeg kan låne kjerra (esabsperre på denne) og grisekjøre på vinteren med litt musikk i bilen.

    Kan velge mellom å enten ha 5x7" i kickpanel eller muligens få presset inn 5.25" i døra (tror det skal være mulig). Hvis jeg skal ha 5.25" i døra kan de ihvertfall ikke bygge dypere enn 6cm. Har allerede barbert bort mye stål inni døra for å få inn HT med 6cm innbyggingsdybde (bilen er også dempet i dørene med vibroplast, splen mm, dette var et bilstereoprosjekt en gang i tiden).

    Dette skal være billig, men bedre enn Biltema/Clas O.-kvalitet. Skal drives rett fra spilleren tenker jeg, med en Pioneer DEH-P6900UB jeg har liggende. Skal også ha en sub baki der, har mange liggende så det er ikke noe problem (og har allerede trekt kabler osv. så litt dumt å ikke bruke dem).

    Veit ikke helt om jeg skal ha koax eller komponentsett. Tror koax ville vært greit nok da de blir montert ganske høyt oppe. Men hvis det er utrolig mye mer å hente ved å montere kompsett gjør jeg heller det..

    Er en fordel med en litt varm klang som er lett å like. Hun hører mye på vanlig pop-rock greier, og er overhodet ikke kresen på lyd, bare det ikke blir "skarpt" å høre på. Ikke spiller hun høyt heller.


    Tenkte litt på Soundstream Tarantula SST 5.25 som Engen selger til 800 da folk skryter mye av disse, men lurer litt på innbyggingsdybden. Jeg kan lage (eller kanskje kjøpe) en MDF-ring eller to da, så det er kanskje ikke noe reellt problem allikevel.. ?

    Eller dynaBel-alternativene:
    http://www.mamut.net/dynabel/subdet596.htm (disse skal passe ihht. tabell på websiden)
    http://www.mamut.net/dynabel/subdet371.htm (litt billig? større diskant da, og synes disse var penest)

    Her må man også gjette seg til innbyggingsdybde. Går jo an å spørre.


    Noen synspunkter?
    Last edited by Pappa; 08-04-2008, 22:49.
Working...
X