Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bytte batteri på bilen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bytte batteri på bilen

    Jeg merker at det originale batteriet på bilen begynner å bli svakt. Så jeg må snart kjøpe nytt.
    Jeg vil vel ikke få noe problem om jeg bytter ut det originale batteriet med et AGM batteri? Et AGM batteri virker på ca samme måte som et vanlig batteri det? Bare at det tåler litt mer?
    Last edited by T-Karlsen85; 29-03-2015, 22:28.

  • #2
    Originally posted by T-Karlsen85 View Post
    Jeg merker at det originale batteriet på bilen begynner å bli svakt. Så jeg må snart kjøpe nytt.
    Jeg vil vel ikke få noe problem om jeg bytter ut det originale batteriet med et AGM batteri? Et AGM batteri virker på ca samme måte som et vanlig batteri det? Bare at det tåler litt mer?

    Sålenge dynamoen er i bra stand og fungerer så er det ingen problem !

    Comment


    • #3
      Så lenge motoren er i gang og dynamoen ruller så er det bra med lys og ingen tegn til dårlig batteri. Nå har jeg ikke sjekket ladinga, men dynamoen tror jeg er i bra stand. Er kun da jeg skal starte bilen jeg merker batteriet faller fort

      Comment


      • #4
        Så lenge dynamoen din aldri lader over 14,4 volt, så kan du fin kjøre med AGM. Men lader den over det, så risikerer du å koke batteriet. Noe som vil føre til deformering av batterikassa og potensielt kortsluttnng mellom cellene.

        Bare bruk et multimeter og mål spenning over polene, med ltt turtall på motoren. Holder den seg under 14,4, kjør på
        Mvh
        Pål Andréas Bryng
        Bilstereosenteret.no
        Vi forhandler bl.a.:
        Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
        Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


        Følg oss på Facebook
        Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

        Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

        Comment


        • #5
          Det er vel gel som ikke skal over 14,4. Agm kan vel ha fra 14.2-14.7 volt ladespenning. Men uansett alt over 14,2 er jo bra
          Bare å rette på meg hvis jeg tar feil
          Men har du sjekket lade spenningen fra dynamo med multimeter?
          Vil også anbefale deg å sette inn et lite voltmeter for å overvåke spenning.
          Da har man full oversikt

          Mvh Kim
          Last edited by kimafro; 31-03-2015, 16:25. Reason: skriveleif

          Comment

          Working...
          X