Announcement

Collapse
No announcement yet.

Chevrolet Beauville russebil strømløsning

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Chevrolet Beauville russebil strømløsning

    Heisann! er en russegjeng på 7 som har kjøpt oss en finfin chevrolet beauville. Det vi har satt inn av utstyr er:

    -pioneer 9300SD
    -70kv kabel fra tussa installasjon fra batteri fremme til bak

    -2 stk digital designs redline 715 som blir kjørt på hver sin monoblokk i 1 ohm
    -2 stk dynabel bf7501 monoblokker (til subbene)

    -4 stk digital designs vo m8" mellomtoner som blir kjørt i 2 ohm på hver sin kanal (2kanaler)
    -1stk dynabel bf1502 (til mellomtonene)

    -2 stk digital designs vo b2 diskanter
    -1 stk rockford fosgate p2002 (gammel modell, til diskantene)

    Så lurte jeg på hva vi burde gjøre mtp strøm! Er usikker på hvor stor dynamo det er på denne originalt, men forventer ikke allverden. Så hva ville vært den beste løsningen? 2 ekstra batteri bak, eller sette inn en ekstra dynamo på rundt 100amp (det er god plass i motorrommet til en til) og så bare ha ett ekstra batteri?

    Batteriene jeg hadde sett meg ut er biltema 95ah agm, da jeg har dette i bruksbulen min og er fint fornøyd
    Kommer til å bruke 6kv kabel til subbene og har allerede lagt opp 2,5kv til hver mellomtone og hver diskant.
    Sikringer og alt slikt er ferdig bestemt, så ikke tenk på det, og alle kabler blir godt terminerte med gode jordingspunkt.
    Skal også gjøre TB3 i nærmeste fremtid.

    Russetiden nærmer seg farlig fort, så setter pris på alle svar her
    Mitsubishi Galant 'Avance' 97-Mod
    Pioneer
    Digital Designs
    Ground Zero

  • #2
    Hadde tre batteri på hver 95 amph (biltema) selv i russetiden, men problemet vi fikk var at dynamo ikke klarte å lade opp batteriene. Så det endte opp med lading på nattestid. Jo flere batteri jo lengre tid tar det å lade batteriene opp med den samme dynamoen. En ekstra dynamo eller aggregat hadde nok vært en bedre løsning. Skulle selv brukt aggregat og sørga for at jeg hadde nok strøm til å drive anlegget over tid. Evnt: Lage til en løsning med aggregat foran bilen og lagt opp ledninger til batteriet i front.

    Comment


    • #3
      Har hatt erfaring med flere russebiler opp igjennom årene og problemet med ALLE av dem har vært elendig lading fra dynamo. Har dere mulighet til å montere en ekstra dynamo hadde det absolutt vært å anbefale. Men for all del, skal dere først montere en ekstra dynamo, prøv å få montert en som er større en 100A.
      Med en ekstra dynamo på rundt 200A, batteri i motorrommet, så skal dere komme greit unna med 2-3 biltema 95Ah baki.
      Dere kan gjerne legge to strekk med 70mm2 bak for å minst mulig spenningsfall. Alt kommer ann på hvor mye tid og penger dere vil legge i dette.
      Da jeg var russ hadde ikke vi nok strøm til å drive en Rockford t1500 en gang. Så 6x12" var helt unødvendig da vi ikke fikk skrudd opp nok før forsterkeren gikk i protect. Så gjør en skikkelig jobb nå før russetiden begynner og kos dere mens den er igang.

      Comment


      • #4
        Skal prøve å skaffe en dynamo på 2-300A og lake brakett til den vedsiden av org dynamo, så begge blir i bruk. Har lagt opp ett strekk 70 kvadrat bak, og kommer til å bruke ett 95ah batteri der, satser på det holder. Er ett 84ah batteri under panseret fra før
        Mitsubishi Galant 'Avance' 97-Mod
        Pioneer
        Digital Designs
        Ground Zero

        Comment

        Working...
        X