Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trenger jeg forsterker?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Trenger jeg forsterker?

    Hei

    Jeg har en Clarion DXZ858RMP, jeg lurer på om den klarer å gi Alpine SPS 690A nok strøm? Har 2 stykker av 5.12" høytalere i dørene også. Takker for alle svar

    Spes Alpine sps690a:
    Specifications
    Sensitivity 92 dB at 1 watt
    Frequency Response 30 - 30k Hz
    RMS Power Range (Watts) 2-50
    Peak Power Handling (Watts) 250
    Impedance (Ohms) 4
    Top-mount Depth (Inches) 3
    Bottom-mount Depth (Inches) 3 3/8
    Last edited by samye83; 09-08-2011, 19:18.

  • #2
    Du kan kjøre det på spilleren,men med en større forsterker blir det noe helt annet
    Lasse Bass Tala
    Proud to be LOUD!!!

    Comment


    • #3
      en ting er sikkert... du vil få lyd uten forsterker... kobla rett på spilleren kan du høre på musikk. Det vil nok bli litt bedre med egen forsterker og det kommer ann på hvilke krav du stiller. Prøv først å koble de rett på spilleren å hør om DU synes det er bra, for det er egentlig det eneste som teller at du siom skal bruke det er fornøyd
      Steffen Hammersgård
      Alpine - Mosconi
      Min prosjekt tråd

      Comment


      • #4
        Takker for svar, skal det være forsterker, så må jeg trekke mye kabel. Har aldri gjort det før, så i den første omgang så blir det kun spilleren som drar høytalerne. Jeg har hørt at høytalere i hattehylla gir dårlig lyd. Gjelder det alle slags høytaler?

        Comment


        • #5
          vi hadde 2 slike i russebilen som var koblet på en cd spiller, helt ålreit, men var litt lite bass. Er jo bare å prøve og se om du liker det.
          Mvh. Damir

          Comment


          • #6
            Originally posted by samye83 View Post
            Takker for svar, skal det være forsterker, så må jeg trekke mye kabel. Har aldri gjort det før, så i den første omgang så blir det kun spilleren som drar høytalerne. Jeg har hørt at høytalere i hattehylla gir dårlig lyd. Gjelder det alle slags høytaler?

            Er vel litt smak og behag, men hele poenget med og si det er dårlig og ha høytalere bak er vel at du sitter framme i bilen, vokalisten skal stå forran deg, ikke bak deg.

            Mulig jeg forklarte dårlig men

            Comment


            • #7
              Høyttalere i hattehylla KAN være helt ok. Klipp ledningene til mellomtone og diskant, del bass-delen på ~80hz og la heller 5-tommerne foran spille mellomtone og diskant. Da får du ganske mye og dyp bass samtidig som artistene står foran deg å spiller og det er lite hindringer mellom ørene dine og høyttalerne.

              Ville latt være å dele fronthøyttalerne i første omgang. Vrenger det når du spiller høyt kan du heller tenke på det

              Comment


              • #8
                Tusen takk for forslagene. Da skal jeg teste ut høytalerne når hattehylla er ferdig montert. Dette her blir spennende.

                Comment

                Working...
                X