Announcement

Collapse
No announcement yet.

et merke - all the way - hva skal jeg velge ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by melancool View Post
    Hvilken bil skal dette inn i ? hva slags anlegg vil du ha. skal du ha sub , skal du bygge selv, skal du dempe og gjøre det skikkelig eller bare best mulig lyd installert på en kort helg. ?

    Skal du spille litt høyt og pent så må du bruke litt tid og penger på demping av dører etc. Har du er budsjett ? Hva slags musikk er viktist at det spiler bra. ?

    Hvis du skal ha alt i et merke ville jeg godt for Alpine uten tvil. Pioneer er et alternativ nummer to, men de lager så utolig dølle diskanter, hvis du da ikke har stort budsjett og kan kjøpe odr diskantene til pioneer, da funker det. Ser mange foreslår focal, men de har ikke spillere og da må du blande merker, noe du ikke vil.
    Enig, Alpine har noe som funker på alle områder, e.m.m.
    Eneste jeg ikke har prøvd er subwoofer fra dem, men har
    hørt god-ord om Type X'en - samme som 6.5" Pro frontsett.
    Men ville nok styrt unna PDX-forsterkerne altså, bare min erfaring....
    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
    Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

    Comment


    • #17
      Som du ser så anbefaller egentlig folk alle mulige slags merker, er ingen fasit der, det meste fungerer bra.
      Et tips kan være å kjøpre en 'relativt' ny spiller, dvs. ikke en fra '83 med kassettbånd..
      Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
      [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
      Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

      Comment


      • #18
        Originally posted by TakeTheTime View Post
        Enig, Alpine har noe som funker på alle områder, e.m.m.
        Eneste jeg ikke har prøvd er subwoofer fra dem, men har
        hørt god-ord om Type X'en - samme som 6.5" Pro frontsett.
        Men ville nok styrt unna PDX-forsterkerne altså, bare min erfaring....
        Jøss , det har jeg ikke hørt før. Hva er galt med pdx forsterkerne ? trodde de var bra. Har hørt at de blir fryktelig varme , men at de tåler det og spiller fint.

        Utdyp gjerne jeg trenger å høre om dårliige erfaringer også.

        Comment


        • #19
          Forslag fra meg:

          Spiller: Alpine 9887r
          Frontsett: Type X Pro (6.5")
          Subwoofer: Alpine Type-X SWX-1242D
          Forsterkere: MRP firekanaler og monoblokk

          Det kan låte ganske greit tror jeg...

          Originally posted by melancool View Post
          Jøss , det har jeg ikke hørt før. Hva er galt med pdx forsterkerne ? trodde de var bra. Har hørt at de blir fryktelig varme , men at de tåler det og spiller fint.

          Utdyp gjerne jeg trenger å høre om dårliige erfaringer også.
          Se på denne siden og de neste, så skjønner du hvorfor: Link
          Last edited by TakeTheTime; 09-06-2010, 00:40.
          ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
          Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

          Comment


          • #20
            Overraskende..

            Huff da. Da skal jeg ikke anbefale den til noen. Men du syntes at den funker til sub ? Funker den som mid forsterker ?

            Comment


            • #21
              Nå er det kanskje litt OT, men ja jeg vil tro den funker meget bra til sub fordi klasse D er akseptabelt i mono bass, ikke mid nei, 1-2khz ble ubehagelig...
              ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
              Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

              Comment


              • #22
                Dynabel har tilbud på flagskipet til pioneer i billig-klassen av spillere. Pioneer P88RSII.

                Jeg anbefaler Image Dynamics til sub.
                Min har kun overrasket meg. Spiller utrolig pent om den vil, og høyt om den vil det. (1x10" klarte jeg 137.8db med)
                Runar E. Olsen ~ Moderator
                Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

                Comment


                • #23
                  Mid ved 1,2khz !!!!???

                  Originally posted by TakeTheTime View Post
                  Nå er det kanskje litt OT, men ja jeg vil tro den funker meget bra til sub fordi klasse D er akseptabelt i mono bass, ikke mid nei, 1-2khz ble ubehagelig...
                  Mid i bil er vel heller fra 60 til 150 hz. Men du mener kanskje at den ikke duger til midbass som også skal spille mellomtone. Vil tro at du ikke får problemer med aktiv deling å øvre delefrekvens under 300hz.

                  Fint å vite at de suger balle når det gjelder mellomtone.

                  Comment


                  • #24
                    ALPINE! det er kvalitet!

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by melancool View Post
                      Mid i bil er vel heller fra 60 til 150 hz. Men du mener kanskje at den ikke duger til midbass som også skal spille mellomtone. Vil tro at du ikke får problemer med aktiv deling å øvre delefrekvens under 300hz.

                      Fint å vite at de suger balle når det gjelder mellomtone.
                      Du har faktisk quotet ham på at han skrev 1-2kHz, ikke 1,2kHz. Og han skriver også mid, ikke midbass.

                      Mid = midrange.

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by melancool View Post
                        Mid i bil er vel heller fra 60 til 150 hz. Men du mener kanskje at den ikke duger til midbass som også skal spille mellomtone. Vil tro at du ikke får problemer med aktiv deling å øvre delefrekvens under 300hz.

                        Fint å vite at de suger balle når det gjelder mellomtone.
                        Åja du mente midbass, ikke bare mid(range)? Ja midbassen på frontsettet 50-200 hz var veldig bra, mellomtone 1-2khz som var problemet...
                        ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                        Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by melancool View Post
                          Hvilken bil skal dette inn i ? hva slags anlegg vil du ha. skal du ha sub , skal du bygge selv, skal du dempe og gjøre det skikkelig eller bare best mulig lyd installert på en kort helg. ?

                          Skal du spille litt høyt og pent så må du bruke litt tid og penger på demping av dører etc. Har du er budsjett ? Hva slags musikk er viktist at det spiler bra. ?

                          Hvis du skal ha alt i et merke ville jeg godt for Alpine uten tvil. Pioneer er et alternativ nummer to, men de lager så utolig dølle diskanter, hvis du da ikke har stort budsjett og kan kjøpe odr diskantene til pioneer, da funker det. Ser mange foreslår focal, men de har ikke spillere og da må du blande merker, noe du ikke vil.
                          Det skal inn i en mondeo sedan, skal ha et pent spillende anlegg, men sier ikke nei til *litt trøkk* Dørene har jeg dempet allerede. Budsjettet srekker seg mellom 35 og 40 000 kr

                          å jeg trenger ikke ha alt i ett merke var bare et tips jeg fikk :-P

                          Comment


                          • #28
                            Jeg tror egentlig du skal prøve deg litt fram, prøve litt forskjellige merker.
                            Se hva du liker av lyd.

                            Vi har alle begynt på bunnen, så er ikke dumt å begynne lavt så for å utvikle seg

                            Anbefaler iallfall P88RS2 som dynabel har til 2498,-
                            Knall god spiller.

                            Til lyd inni bilen hadde jeg gått for Focal.
                            Gjør lite om det er litt forskjell å merkene.
                            ¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
                            Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen

                            Comment

                            Working...
                            X