Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vurderer nytt frontsett, trenger litt tilbakemelding

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vurderer nytt frontsett, trenger litt tilbakemelding

    Jeg vurderer å kjøpe meg nytt frontsett. I dag har jeg ett system 340 dynaudio frontsett som forsåvidt funker ganske bra. Men dette er nok mer SQ elementer, og jeg er ute etter mer lydtrykk.

    Jeg har en RF power T8004 forsterker som jeg ønsker å utnytte i størst mulig grad, og vurderer å sette på to frontsett av typen JBL C608GTI. Noen som har formening om dette er ett godt valg eller ikke? Eventuellt andre forslag? Skal sies at jeg ikke har lyst til å miste lydkvaliteten helt, men jeg er ingen hifi freak som hører forskjell på cd og 256bitrate mp3 (spiller somregel kun mp3 i bilen)

  • #2
    Har sjekket litt mer angående forsterkeren min. I følge databladet så har den følgende specs

    4ohm Load Per Channel 50 Watts x 4
    2ohm Load Per Channel 100 Watts x 4
    1ohm Load Per Channel 200 Watts x 4
    4ohm Load Bridged 200 Watts x 2
    2ohm Load Bridged 400 Watts x 2


    Tenkte eventuellt også å kjøpe 3 sett 5" (må gå ned til 5" med tre elementer pga plass). Hva vil være mest effektivt av å kjøre.

    3 stk 5" i 1.33 ohm, ikke bridged og med diskantene på egen kanal kontra 2stk 6" i bridged og diskantene med passiv deling? (mener da altså pr side)
    Eventuellt 2 stk 6" ikke bridged,og aktiv deling på diskantene, men da blir jo effekten vesentlig lavere pga impedansen blir 2 ohm.
    Last edited by trustno1; 23-04-2010, 13:02.

    Comment


    • #3
      tror eg ville lasta den i 2 ohm, tror kansje ikke det vil bli så fin lyd når du tyner den så mye.. og du vil vell belaste den mer i 1 ohm en 2 ohm..

      Har du vurdert RF høyttalere? Dei spille nok ganske rått, og dei reklamere jo for at dei skal ha hifi lyd..
      Rock Ford T1652S disse vil du klare å kjøre i 2 ohm.
      Audi A6.
      Alpine IVA-D106R/iPod classic, Infinity Kappa 65.9CS, Infinity Reference 7541a, dynaBel PA1880, PRS-D3000SPL

      Comment


      • #4
        Jeg trodde kanskje at 2 ohm bridged belasetet mer enn 1.33 ohm ikke bridged siden forsterkeren kun kan lastes ned til 2 ohm bridged, mens den er 1 ohm stabil ikke-bridged.

        Angående hvilke elementer jeg skal gå for, så er vel det forholdsvis åpent, men jeg har lest litt om jbl elementene nå, og det var stort sett positivt, samt jeg så de var å få ganske billig på ebay

        Budsjettet mitt til frontsettet begrenser seg oppad til ca 5000 kr

        Comment


        • #5
          Blir det salg på Dynaudio settet da?
          Pris eventuelt?
          Runar E. Olsen ~ Moderator
          Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
          http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

          Comment


          • #6
            Ikke utenkelig at jeg kommertil å selge det nei, men det blir ikke før jeg har fått nytt frontsett, samt støpt ferdig de nye dørsidene som disse skal stå i.

            Midrangene mine har fått noen mindre bulker, så de ser ikke helt perfekte ut (men ikke værre enn at det bør la seg kunne rette ut). Men det er ikke fare for at det rører selve elementet.

            Pris er jeg usikker på. Søkte litt på nettet og ser ut som det settet jeg har er gått ut, men system 342 har tatt over og ligger på rundt $1100 +mva/frakt nytt.

            Er jeg langt på jordet om jeg ber om 3500,- for disse?

            Comment


            • #8
              ^ Hadde kanskje testa det GZ Nuclear settet elutstyr.no anbefaler - virker interessant.
              Skal kunne spille vvveldig høyt (på papiret hvertfall, med 2x 150w rms og 92,5 i følsomhet),
              og jeg har også hørt at de GZ-settene spiller også veldig pent. Det stemmer det eller, El?
              ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
              Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

              Comment


              • #9
                Er vel det som er faren med å be om tips på nye ting på forum.. Kommer like mange meniger som det er brukere :P

                Det er litt vanskelig for meg å avgjøre hva som er best ut i fra specs. Noen som faktisk har erfaring med jbl elementene jeg først hadde sett meg ut, og da argumentere enten for eller i mot? Eller er det noen som vet om en god side som faktisk gjør objektive tester element mot element?

                Jeg er ute etter å plassere inn ett dobbelt (eventuellt trippelt) frontsett, og kommer mest sannsynligvis til å bestille i fra utlandet da det i de fleste tilfeller blir billigst.

                Comment


                • #10
                  Kan anbefale Earthquake FC5.2
                  Spiller høyt og klart, selv kun fra MOSFET ampen i cd-spillern.
                  Runar E. Olsen ~ Moderator
                  Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                  http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

                  Comment


                  • #11
                    Originally posted by trustno1 View Post
                    Er vel det som er faren med å be om tips på nye ting på forum.. Kommer like mange meniger som det er brukere :P

                    Det er litt vanskelig for meg å avgjøre hva som er best ut i fra specs. Noen som faktisk har erfaring med jbl elementene jeg først hadde sett meg ut, og da argumentere enten for eller i mot? Eller er det noen som vet om en god side som faktisk gjør objektive tester element mot element?

                    Jeg er ute etter å plassere inn ett dobbelt (eventuellt trippelt) frontsett, og kommer mest sannsynligvis til å bestille i fra utlandet da det i de fleste tilfeller blir billigst.
                    Hvis du skal ha tre like sett, så kan det jo være at du kan få en veldig god pris med oss. Så har du jo garanti om noe skulle skje :-)

                    Comment

                    Working...
                    X