Announcement

Collapse
No announcement yet.

nye høytalere foran og bak

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • nye høytalere foran og bak

    hei, har en honda civic 97mode HB som skal ha ny høytalere i døra og bak ved bagasjerommmet - foran er det 5,25" og bak har en følelse på 6x9 om jeg ikke tar feil?

    pris alt fra 600kr til 2000kr tenkte komponentsett foran og cox bak men for se an litt.

    kom med høytaler forslag, de skal foressten kombineres med 1 eller 2 15"HS b2 audio har ikke helt funnet ut noe enda.
    Last edited by daywalk3r; 24-01-2010, 20:26.
    Må bare Beklage skrivefeil her og der, men jeg har faktisk lese og skrivevansker[/SIZE]

  • #2
    Hvorfor skal du ha høytalere bak, sammen med sub? Bedre å bruke mer penger på bare et skikkelig sett foran Eksempel.
    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
    Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

    Comment


    • #3
      litt pga at jeg ønsker den surround lyden :P også for de kompisene mine som sitter bak hører noe annet en kun bass :P
      Må bare Beklage skrivefeil her og der, men jeg har faktisk lese og skrivevansker[/SIZE]

      Comment


      • #4
        Er noen høytalere til deg her :

        http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=8845

        Kjøper du det som pakke er prisen latterlig billig iforhold til hva du selv må gi om du skulle ha kjøpt fra elutstyr. Du kan jo bygge en brakket så du får plass til 4" bak eller utvide hullet så du får plass til 6.5"
        LIB ¤ Pioneer ¤ dynaBel ¤ Apollo

        Comment


        • #5
          Jeg bruker Infinity Kappa Perfect høyttalere, jeg syns de lager en veldig fin og behagelig lyd. Og har ikke planer om å bytte med det første.

          Jeg selger et slikt sett med Infinity Kappa Perfect 6.1 høyttalere som har kun blitt testet for å se at de fungerer slik de skal. Hadde planer å bruke dem bak sammen med like Perfect 6.1 høyttalere framme, men ombestemte meg og gikk for aktivt frontsett.

          Se salgstråden min her: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?p=106231
          Mvh. Damir

          Comment


          • #6
            Originally posted by daywalk3r View Post
            litt pga at jeg ønsker den surround lyden :P også for de kompisene mine som sitter bak hører noe annet en kun bass :P
            Skjønner, jeg tenkte sånn før selv. Men lydbildet ble mye bedre og mye mer riktig da jeg fjerna høytalere bak.
            Snakker av erfaring her altså Monterer du et komponentsett foran riktig, med høy plassering av diskant osv,
            og ikke stiller bass-EQ så inmari høyt, vil de i baksetet også få veldig god lyd! Jeg syntes faktisk det ble bedre!
            Og husk at musikken vi hører på er lagd for å spille i stereo, ikke surround som i film. Så det blir litt feil synes jeg.

            Kjør f.eks. på med et av de Focal-settene som ble linka til og prøv deg frem med montering da vel?
            Kan sette deg i baksetet og høre, og hvis du ikke blir fornøyd kan du kjøpe ett par coax'er til?
            ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
            Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

            Comment


            • #7
              kan si meg enig og uenig på det du mener, etter egen erfaring så har lyden bak like mye og si som bak, jeg kaller det "surround" alle (eller de fleste jeg har sett) har bass bak, dette flytter seg framover til kupeen, med tanke på at planen er 2 eller 1 hs15" b2audio, basser så vil mye av diskant og mellomtonen foran forsvinne til de som sitter bak og foran - men som sagt spørs på kvaliteten på komponentsettet foran og selvfølgelig.
              Last edited by daywalk3r; 24-01-2010, 21:31.
              Må bare Beklage skrivefeil her og der, men jeg har faktisk lese og skrivevansker[/SIZE]

              Comment


              • #8
                kikka litt på disse:

                http://www.elutstyr.no/product_info....oducts_id=3972

                http://www.elutstyr.no/product_info....oducts_id=2621

                http://www.elutstyr.no/product_info....oducts_id=1611

                http://www.elutstyr.no/product_info....roducts_id=577

                kom gjerne med fler tips folkens
                Må bare Beklage skrivefeil her og der, men jeg har faktisk lese og skrivevansker[/SIZE]

                Comment


                • #9
                  Originally posted by daywalk3r View Post
                  kan si meg enig og uenig på det du mener, etter egen erfaring så har lyden bak like mye og si som bak, jeg kaller det "surround" alle (eller de fleste jeg har sett) har bass bak, dette flytter seg framover til kupeen, med tanke på at planen er 2 eller 1 hs15" b2audio, basser så vil mye av diskant og mellomtonen foran forsvinne til de som sitter bak og foran - men som sagt spørs på kvaliteten på komponentsettet foran og selvfølgelig.
                  Ja. Skjønner poenget ditt Og jeg har ingen høytalere bak, så da håper jeg komponentsettet mitt er bra nok
                  ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                  Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                  Comment


                  • #10
                    Et tips til: Alpine - hadde disse før. Mye for penga
                    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                    Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                    Comment


                    • #11
                      så lenge du ikke går for S-type, ikke så bra lyd spør du meg.

                      Andre høyttalere som en kan ta en titt på er Polk Audio, lager også en fin lyd. Men før du kjøper så bør du selvsagt få deg en lytteprøve.
                      Mvh. Damir

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Dammed View Post
                        så lenge du ikke går for S-type, ikke så bra lyd spør du meg.

                        Andre høyttalere som en kan ta en titt på er Polk Audio, lager også en fin lyd. Men før du kjøper så bør du selvsagt få deg en lytteprøve.
                        S-type? Sikker på at du ikke mener R eller X? Har hørt at G-type skal være bedre enn S-type...

                        Polk er kvalitet ja Jeg ville kjøpt ett av disse: .
                        3500,- høres kanskje litt mye ut, men like gjerne å investere i ett skikkelig sett med en gang.
                        Så slipper du å bytte ut på en god stund. Dessuten koster de egentlig 8k!! Jeg har kjøpt ett sånt,
                        og driver fortsatt med montering av de. Ferdig iløpet av et par dager, da kan jeg gi en lydrapport
                        ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                        Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                        Comment


                        • #13
                          S-type mener jeg, er en serie som de hadde før. Blitt kuttet ut, var hakket under R-type.
                          Mvh. Damir

                          Comment


                          • #14
                            Takk for innspill folkens, begrenset hva jeg tjener som lærling selvfølgelig men er ute etter kvalitet og god lyd! Så det etter vurderinger så er disse som står på lista foreløbig Focal,morel,RF,polk og Hertz - fikk lest litt tester osv men noen vet om det kommer noe nytt som er verdt å prøve kan jeg verve meg som forsøkskanin :P
                            Må bare Beklage skrivefeil her og der, men jeg har faktisk lese og skrivevansker[/SIZE]

                            Comment


                            • #15
                              Noengang sittet i en bil som kun har 6x9-tommere i hattehylla? Der hører man som oftest mer enn nok av mellomtone og diskant (EDIT: når man sitter foran, skulle det selvsagt stå). Ville ikke bekymra meg for at baksetpassasjerene ikke hørte nok

                              MEN! Dersom du selv liker lyd bakfra også må du jo "få lov" til det. Uansett ville jeg lagt alle pengene i et godt frontsett først, og heller kjøpt noe billigere til hattehylla senere. Det gir helt klart best valuta for pengene, ettersom det ikke er like store krav til høyttalerne bak.
                              Last edited by epifant; 25-01-2010, 02:38.

                              Comment

                              Working...
                              X