Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ola Donk`s Sephia Zeppliner

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ola Donk`s Sephia Zeppliner

    *denne er død*
    Last edited by OlaDonk; 06-01-2009, 00:39. Reason: *død*

  • #2
    hei

    Originally posted by OlaDonk View Post
    God dag\God natt

    Skal begynne og bygge nytt anlegg i bilen etter Nyttår og tenkte dermed og lage ein tråd her på forumet.

    Bilen det skal bygges anlegg i er ein Kia Sephia GTX 1995

    har ikkje tatt noko bilder av bilen enda men kommer!

    Har følgjande lyddeler som skal inn i bilen:

    1. stk kicker ZX700.5
    1. sett JBL (hugser ikkje navnet) 7x10 250W Hattehøgtallara (vurderer og byttes ut.)
    1. sett JBL SP4 Frontsett
    haug med ledningar!

    under bestilling:

    1. stykk Kicker 10" L7 sub


    planane så langt(kan bli endringar):

    frontsettet skal monterast i døra der dei originale stod tweeterane skal støypast in i dørramma mellom døra og frontruta.
    planane for høgtalarane var og montera dei på hattehylla men er blitt usikker kanskje dei blir montert i siedørane bak.
    suben og forsterkaren skal monterast inn i bagasjeromet endå usikker på korleis det skal gjera :P blir lettare når bildene kjem.

    STAY TUNED

    *Update 1.*

    Trenger litt råd og tips !!

    Skal rive ut teppet i gulvet og taket og isolere og deretter legge nytt teppe farge: vanilje alla farge

    Kva er br og bruke til demping? veit Dynamat er bra men er ikkje det billigste heller.

    Kva stoff skal eller kan brukes til golv og tak teppe?

    Eventuelt kor får ein kjøpt slik teppeting :P

    tenke på og berre lime det oppå det gamle teppet eller ta av isoleringa som er under det gamle teppet og legga det under mange muligheiter...

    edit: etter litt søking fant eg ut at det og kappe til og legga nytt teppe vart for vanskelig og dyrt men kom gjerne med inspel på dette kanskje eg har missforstått
    -----------
    Kjetil
    ----------
    Eventuelt kor får ein kjøpt slik teppeting :P

    Hvor bor du i landet da? jeg har nettopp kjøpt teppe til gulv i poloen. dette er orginal teppe som blir brukt i alle nye biler. men dette er da kjøpt på dokka. Det som jeg skal gjøre som jeg fikk beskjed om er å bare legge det inn i bilen. varme det med varmepistol så former dette seg etter bilens fasong. så da trenger man ikke å lime det til det gamle. dette var også veldig billig. mener å huske at jeg betalte 320 kr for 2x2m teppe. dette er i lys sort da. men de skaffer andre farger også. men tror ikke det er så lett å få tak i vanilja farge teppe. men det går ann å spørre.

    Comment


    • #3
      hei

      jeg skal prøve å ta et bilde av teppet når jeg får rullet det ut. så kan du få se hvordan det er. det var ikke dyrt heller. de har det teppet på jernia på dokka. det er på det senteret hvor kiwi og europris holder til.

      Comment


      • #4
        Originally posted by Joboo View Post
        jeg skal prøve å ta et bilde av teppet når jeg får rullet det ut. så kan du få se hvordan det er. det var ikke dyrt heller. de har det teppet på jernia på dokka. det er på det senteret hvor kiwi og europris holder til.
        Det hadde vore flott

        Skal ned til sentrum i morra og kjøpe litt dynamat til framdørene til bilen og ny håndbrems wire (rauk forrige veka utan forvarsell .

        Dynamaten kan berre hivast rett på døra med ein gong (etter at du har vaska dei så klart) du trenger ikkje pusse ned døra? eventuelt kva vaskemiddel funker bra? enkelt husvaskemddell?

        slenger opp noko bilder av bilen i morra .

        ---------
        Mr.B
        --------

        Comment


        • #5
          Vask med noe som ikke legger igjen fettspor. Salmiakk er gullende godt Stort sett det jeg bruker.
          Dette er det eneste du trenger å tenke på før du skal dempe.
          Mvh Tony
          - The only road to take is perfection itself

          Comment


          • #6
            Tar salmiakk fett og slikt, om det er masse mener jeg? Jeg husker fremdørene mine var helt innsauset i fett av noe slag, sikkert det samme i bilen til trådstarter. Salmiakk lukter jo hest også.
            Jeg brukte bremserens, og det tar fettet bra - men det tar også lakk, så i tilfelle bruk det med forsiktighet. Rødsprit funker også, men tar lenger tid enn bremserens.
            Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

            Comment


            • #7
              Tjaa... det blir da grundig rent av det jeg har opplevd Mulig jeg ikke har vært borti det fettet du hadde der. Men var det sånn seig gulaktig guffe? Isåfall er det bare å vaske overflaten på det og legge dempinga rett oppå.
              Mvh Tony
              - The only road to take is perfection itself

              Comment


              • #8
                Den var blank i mitt tilfelle, og er fett. Konsistens alla vaselin. Forøvrig var hele bagasjen guffet inn med samme stoff (mulig derfor jeg ikke fant en eneste rustflekk). Prøvde med litt kraftig såpevann til å begynne med, men måtte gnukke i evigheter, så jeg gikk heller for kraftigere saker
                Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

                Comment

                Working...
                X