Announcement

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 4B Avant Prosjekt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Audi A6 4B Avant Prosjekt

    Har aldri laget en prosjekt tråd her inne på forumet, men får vel begynne med det jeg også da. Er jo litt morsomt dette her.
    Bilen jeg har kjøpt inn nå er en Audi A6 Avant 4B loaded.
    Blir ikke akkurat det største, råeste eller mest avanserte prosjektet jeg har lagd dette her, men blir sikkert greit nok

    Blir ikke noe brukt utstyr i denne bilen, kun nytt. Noe har jeg hatt liggende på loftet en god stund, så på tide og ta det i bruk før det blir rene old school oppsettet

    Ting som skal i bilen:
    Headunit: Kenwood KDC-BT61U
    Komponentsett: Gladen SQL165 Dual
    2 kanaler: dynaBel BF2252
    Monoblokk: MTX Thunder TA81001
    Subwoofere: MTX Thunder 8000 T815-44, 2 stk 15"
    Strøm og jordingskabler: LIB
    Signalkabler: Connection Best
    Remote og høyttalerkabler: Stinger Pro/HPM
    Batterier: Biltema AGM, 2 stk 70ah
    Dynamo: Orginal Audi 140A bosch
    Demping: STP
    Sikringsholdere: Tsunami
    ANL sikringer: The Install Bay
    Krympestrømper: 3M
    Kabelsko/bolter/etc... Wurth
    Batteripolsko: Selvlagde i skikkelig kobber, 10mm tykk
    Høyttalerpanel: Lager jeg ikke selv denne gangen, men kjøpt ferdige hos dynaBel. Poket PMS038

    Varene er kjøpt inn hos Bilstereosenteret - Biltema Stoa - Bilxtra Stoa - Boomcar - dynaBel - Hop Audio - Judys Bilstereo






    Last edited by Heen Audio; 30-10-2012, 17:50.
    Mvh
    Ole Heen

    Link til kjøp og salg feedback tråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=15926

  • #2
    tøffe ting
    FI SP4
    LIB
    Hagalien's projekt: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=18182
    DD4LIFE

    Comment


    • #3
      Spennende oppsett dette her Heen, masse snadder komponenter her av høy kvalitet. Blir vel ikke akkurat et lite prosjekt ut av alt dette her
      Gleder meg til og følge med her
      1 stk Rockford Fosgate T15KW - 2 stk Alpine PDX-4.150 - 2 stk Earthquake Holees 15 - 2 par Alpine SPX-17PRO - Pioneer DEX P99RS - 4 stk 350A Excessive Amperage - 12 stk Ritar RA12-200D

      Comment


      • #4
        stilig valg av ting her, dette blir meget spennende Ole

        Nå har vi samme bilen også, konge og bygge stereo i
        Last edited by Sound Quality; 15-10-2012, 01:38.
        Audi A6 Helix: Pioneer DEX-P99RS - 3 stk Helix P200 Precision - Helix RS6.3 Competition - Helix SPXL 1000 - Helix SPXL 12"
        Audi S6 Brax: Pioneer DEX-P99RS - Brax Matrix PP 6.5" - Brax Matrix X4 - Brax X2000.2 - 2 stk Brax Matrix 10.1

        Comment


        • #5
          Originally posted by Hagalien View Post
          tøffe ting
          Originally posted by Didrik Desibel View Post
          Spennende oppsett dette her Heen, masse snadder komponenter her av høy kvalitet. Blir vel ikke akkurat et lite prosjekt ut av alt dette her
          Gleder meg til og følge med her
          Originally posted by Sound Quality View Post
          stilig valg av ting her, dette blir meget spennende Ole

          Nå har vi samme bilen også, konge og bygge stereo i
          Takker gutter, blir spennende og se åssen denne komboen her blir

          Audi er fine biler og få lyd i ja
          Mvh
          Ole Heen

          Link til kjøp og salg feedback tråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=15926

          Comment


          • #6
            Noen bilder av dempingen bak i bilen, skulle gjerne tatt bilder av tak, dører og gulv også, men glemte rett og slett det før jeg monterte ting i sammen igjen





            Mvh
            Ole Heen

            Link til kjøp og salg feedback tråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=15926

            Comment


            • #7
              Moro! Er 4b karrosseriet det med innfelt skjær i dasjen? Hva tenker du da gjøre med headuniten? Hanskerommet?

              Comment


              • #8
                Høyttalerepanelene er jeg også ferdig med i dag.Var ikke så mye jobb egentlig. Delefilterene er plassert inne i dørene skrudd fast i en ramme i dørtrekket. Diskantene fikk jeg etter litt jobb tilpasset og plassert i orginaldiskanthullene
                Spilleren er også på plass etter mye om og men, det var det virkelig trangt. Men alt går til slutt.
                Mikofonen til spilleren er montert opp ved instrumentpanelen i midten der, ble bra kan sees på bildene den også. Bassremoten ser dere også på bildene. Fin plassering til slutt på den også. USB'en til spilleren la jeg inn i hanskerommet.





                På bildene ser bilen nesten blåaktig ut i interiøret, men det er den ikke, den er sort og grå.
                Nå skal jeg til og få vasket bilen skikkelig rein inni etter alt rotet
                Last edited by Heen Audio; 15-10-2012, 20:53.
                Mvh
                Ole Heen

                Link til kjøp og salg feedback tråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=15926

                Comment


                • #9
                  ser jo at jeg blander her. Er det denne modellen som kom etter min er det ikke? http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=17054

                  Comment


                  • #10
                    Fin S6 du har kjøpt, elsker de bilene der. Savner V8'en min nå ja, men vanvittig gøy og rå lyd i den turbo femmeren
                    Er karosseriet etter din jeg har ja. De gikk fra 1998-2005. Skal se om jeg kan få lagt ut noen bilder av bilen utvendig også etterhvert som jeg husker det
                    Skal til og farge opp skinninteriøret i løpet av uken også før det blir sår i det.
                    Fin jobb du har gjort med bilstereobyggingen også, likte det
                    Mvh
                    Ole Heen

                    Link til kjøp og salg feedback tråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=15926

                    Comment


                    • #11
                      Kult prosjekt med stilige valg av komponenter. Det du har gjort til nå er rett og slett lekkert gjort. Syns du sa et lite prosjekt tidligere her i tråden
                      Masse jobb og timer som er lagt ned her allerede ser jeg, men da blir det jo vanvittig bra også da
                      Gleder meg til og følge med videre på dette prosjektet, nice

                      Comment


                      • #12
                        WOW, dette blir jo kanonbra lækkert mister
                        Dette har du brukt myyyyye tid på, for det er jo hermetisk lukket og trangt over alt i disse bilene og tonnevis med kabler over alt
                        Dette blir jo ikke akkurat et lite prosjekt
                        De høyttalepanelene var knallfine, og kult at du fikk diskantene inn i orginalhullene. Utrolig at du har fått plass til delefiltrene i dørene, thumbs up
                        Kul plassering av mikrofonen til spilleren, og fin plassering av bassremoten og veldig praktisk og ha usb i hanskerommet.
                        Kanonbra så langt Ole, gleder med til og se høre dette når du er ferdig
                        Audi A6 Helix: Pioneer DEX-P99RS - 3 stk Helix P200 Precision - Helix RS6.3 Competition - Helix SPXL 1000 - Helix SPXL 12"
                        Audi S6 Brax: Pioneer DEX-P99RS - Brax Matrix PP 6.5" - Brax Matrix X4 - Brax X2000.2 - 2 stk Brax Matrix 10.1

                        Comment


                        • #13
                          Etter å ha bygd i min egen audi stv vet jeg at dette kommer til å funke! Bassen får god driv frem til føreren i den lange bilen. Jo lenger bak med elementene jo bedre blir det.. Har du tenkt til å lage kassen i brønnen?

                          Comment


                          • #14
                            nam nam
                            Dette blir bra, har du jobbet døgnet rundt siden i går Ole
                            Bare si ifra om du har tid til overs, har en masse glassfiberjobber til deg som jeg kan trenge hjelp til med i astroen og mercedesen. Betaler selvsagt godt også. Glemmer aldri Mercedes din, den var insane rå. Makan til glassfiber jobb har jeg aldri sett verken før eller etter Ikke vanskelig og se at du har jobbet med tømring, formbygging og støyping i 20 år
                            Ta og ring meg en av de nærmeste dagene da så ser vi.
                            1 stk Rockford Fosgate T15KW - 2 stk Alpine PDX-4.150 - 2 stk Earthquake Holees 15 - 2 par Alpine SPX-17PRO - Pioneer DEX P99RS - 4 stk 350A Excessive Amperage - 12 stk Ritar RA12-200D

                            Comment


                            • #15
                              Takker for all den gode responsen alle sammen.

                              Thunder & Lightning: Har brukt noen timer til sammen nå ja, må innrømme det

                              Sound Quality: Det tok litt tid og rigge til delefiltrene i dørene, men var absolutt verdt det arbeidet og tiden det tok. Du skal selvsagt få høre på det når det er ferdig vettu

                              Audun: Jeg har jo hatt ute alt sammen av bilen så da er det fin arbeidsplass og lett og få rigget til mikrofonen i midten av instrumentpanelet. Blir fint plass til stor kasse, forsterkerene og ekstrabatteriet bak og likevel ha plass til fiskeutstyret når sjøøretten og laksen skal til pers

                              Amarok: Godt og høre at det kommer til og funke, tror også det ja Kassen kommer ikke brønnen. Har laget en bassreflekskasse på 150 liter delt opp i 2 seperate kammer på 75 liter til hver sub. Kassen står og tørker ferdig nå og kommer i bilen i dag.

                              Didrik Desibel: Har blitt noen timer i strekk nå, er jo sykemeldt så har plutselig endel tid og slå ihjel.
                              Kan sikkert hjelpe deg med det vettu. Mercedesen gikk det noen hundre timer på kan du si, savner den bilen for og si det mildt, men når en får så kolossalt godt betalt for det måtte jeg selge til den "gale" tyskeren
                              Angrer på at jeg ikke fikk tatt noen bilder av den da, skulle gjerne hatt noe og mimre til av og til. Får ikke tak i han nede i Dortmund heller lenger, han har vel fått nytt nummer eller noe. Like greit det så er det mulig og glemme den etterhvert kanskje.
                              Har sluttet med tømreryrket og plastyrket, jobber som vaktmester og vekter nå. Forandring fryder.
                              Ringer deg i slutten av uka.
                              Last edited by Heen Audio; 16-10-2012, 12:42.
                              Mvh
                              Ole Heen

                              Link til kjøp og salg feedback tråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=15926

                              Comment

                              Working...
                              X