Announcement

Collapse
No announcement yet.

Touran Varebil

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Touran Varebil

    Får straks en ny VW Touran varebil, som jeg har lyst å pakke litt stereo i, men er ganske blank på hva som er bra for tiden, både av merker og metoder.

    Fakta:
    2011 Touran Varebil
    Hovedenhet navigasjon RNS 315 med DAB og Telefon.
    Ikke noe oppgradert høytalere fra fabrikk.
    Bilen skal brukes som varebil, og bygges om til 5 seter om 3år.

    Ønsker:
    Mest mulig skult anlegg med sub i reservehjulsbrønnen
    Liker å spille høyt! Mest Rock og pop musikk.


    Budsjett
    10-20.000,-

    Har sett litt på inifinty kappa og Rockford Fosgate power, men vet ikke om det er noe å satse på.

    Tar gjerne i mot forslag til produkter og til montering

  • #2
    Ett godt komp. sett og en god sub burde tilfredstille kravene Er vel fint plass til 8" i dørene foran. Begrenser seg vel heller på dybden.Sjekk ut denne tråden http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=75
    Når det kommer til komp.sett hva med å prøve DLS? http://www.judysbilstereo.no/frontsett/65/dls-r63 f.eks. Har 8" komp. sett og men da blir budsjett vanskelig å holde Vet ikke om du har tenkt på 2 el 3 veis?
    En fin sub er f.eks denne http://www.judysbilstereo.no/subwoof...-designs-2510b
    Ogå vet jeg ikke om du har tenkt på høytalere i bakdørene? Dynabel har forøvrig veldig fin pris på sin 6 kanaler denne uka. Ett kupp vil jeg nå si. Og så bør du ha en bulk pakke med silent coat så du får dempet litt. spes. dørene. http://www.judysbilstereo.no/demping...-4m-pakke-bulk
    Ole Petter Holelien
    Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
    Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
    Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

    Comment


    • #3
      joda har tenkt å ta bakdørene også.

      Comment


      • #4
        Det finnes et par måter

        Du kan f.eks bruke 3 veis komponentsett foran, med 8" i dørene og liten mellomtone og diskant i dashbordet. Eller 2 veis med 8" eller 6,5" i dørene og diskant i dashbordet. I den bilen vil jeg si at 3 veis er det som klart fungerer best. Og behovet for bass er nesten ikke-eksisterende. Evt en basskasse støpt ned i fotbrønnene i baksetet. Varebilgulvet baki bør dempes skikkelig, da det er helt flate blekkplater som skrangler voldsomt.

        Focal 165KRX3 er perfekt, men dyrt. Og evt Ground Zero GZMW 200 NEO i dørene bak, som ren bass.
        Mvh
        Pål Andréas Bryng
        Bilstereosenteret.no
        Vi forhandler bl.a.:
        Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
        Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


        Følg oss på Facebook
        Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

        Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

        Comment


        • #5
          Tenker du da nede i brønnene, under golvet der føttene skal være plassert i en 5 seter? Blir litt liten plass tror jeg. Kan lett ofre reservehjulsbrønn.

          Focal 165KRX var litt dyr ja, er det noen andre løsninger. Er det originalt plass mellomtone og diskant i dashbordet eller bare diskant? Er usikker på hvor mange høytaller plasser det var der. Har ikke sett dashbordet enda, får bilen først i overmorgen.


          Er det plass fysisk til 8 tommere i dørene uten å må modifisere alt for masse på dørtrekk osv?

          Comment


          • #6
            Det er masse plass under det nye gulvet som nå er varebilgulvet. Støper du ned i de små oppbevaringsrommene og helt opp til ramma på gulvet, så får du mange liter. Ville heller dempet bakdørene skikkelig og montert 8" bass i hver av dørene. Det funker utrolig bra, og tar ikke opp noe plass.

            Jeg har aldri sett annet enn diskant i dashbordet, men det er ikke noe problem å få inn mellomtone og diskant, ved å lage pods av grillene.

            Du har budsjett inntil 20K, da er ikke KRX3 for dyrt. Du får en god pakkepris om du handler alt på samme sted

            F.eks Eton ECC 600.2, så har du 2x280 watt til fronthøyttalerne og ECC 1200.1D, med inntil 1035 watt til bass.

            Behold orginal spiller, og bruk Connection SLI4 for integrasjon av forsterkerne.

            2x Connection BT2 550 signalkabler + Tsunami AMP02 kabelkit til forsterkerne

            Adaptere for høyttalere i dørene foran, og evt bak, kr 230 pr par.

            Totalt kr 18.666,-
            Pakkepris kr 15.500 ink frakt til deg.

            Sender du grillene på dashbordet ned til meg, så kan jeg bygge pods til mellomtone og diskantene dine. Det tar jeg 1500 kr for.
            Mvh
            Pål Andréas Bryng
            Bilstereosenteret.no
            Vi forhandler bl.a.:
            Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
            Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


            Følg oss på Facebook
            Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

            Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

            Comment


            • #7
              Skal bygge om bilen til personbil om 3-4år, da vil jeg at stereoen skal kunne brukes uten store modifiseringer.
              Mister jeg ikke litt "rom-følelse" med å ikke ha ett fullverdig sett i bakdørene?

              Comment


              • #8
                Lyd skal jo helst komme fra front og gå bakover. Løsningen til Pål er absolutt beste forslaget inntil videre, blir sikkert også beste forslag uansett sett i forhold til budsjettet ditt.
                Mvh
                J. Holm
                www.b2audio.com
                http://facebook.com/b2audio

                Comment


                • #9
                  Romfølelse har du i stua, med surround. Ikke i en bil. Der skal du ha perspektiv og dybde. Vokalisten skal høres ut som han står foran på panseret, ikke at han sitter midt i bilen. Hvis du skjønner
                  Mvh
                  Pål Andréas Bryng
                  Bilstereosenteret.no
                  Vi forhandler bl.a.:
                  Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                  Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                  Følg oss på Facebook
                  Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                  Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by robertn View Post
                    Focal 165KRX var litt dyr ja, er det noen andre løsninger. Er det originalt plass mellomtone og diskant i dashbordet eller bare diskant? Er usikker på hvor mange høytaller plasser det var der. Har ikke sett dashbordet enda, får bilen først i overmorgen.

                    165 krx3 er kanskje "dyr", men absolutt verdt pengene. Har det skjøl i bilen å er super fornøyd!

                    Anbefaler Focal uansett hvordan prisklasse du havner i.

                    Ta turen innom Lyd på Hjul så får du gode råd til hva du burde kjøpe. Bjørn-Inge har vært i bransjen leeeeenge og vet hva som fungerer i så og si alle biler.
                    Mvh Morten
                    - Subaru Impreza '10 -Prosjekttråd
                    Lyd på Hjul - Focal, Alpine F#1, TSW, H&R, Dynamat
                    Bad Sound Kills Good Music!

                    Comment

                    Working...
                    X