Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjemmelaget aktiv subwoofer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hjemmelaget aktiv subwoofer

    Halla. Driver å bygger et lite hjemmekino anlegg hjemme, og mangler som sagt en aktiv sub for komplett 5.1 surround. Så var jeg inne på dynabelsiden, og fant en subforsterker til bruk for aktiv sub. Nemmelig denne: http://www.mamut.net/dynabel/brosjyr...os-800-web.jpg (nederst på siden). Hvilken element hadde passet her mon tro? Noen Hertz elementer? Eller vil det bli feil å bruke et bilelement til aktiv sub for inne bruk? Noen forslag?
    VW/Audi ende-tusi-ast!

  • #2
    Originally posted by Tommen View Post
    Halla. Driver å bygger et lite hjemmekino anlegg hjemme, og mangler som sagt en aktiv sub for komplett 5.1 surround. Så var jeg inne på dynabelsiden, og fant en subforsterker til bruk for aktiv sub. Nemmelig denne: http://www.mamut.net/dynabel/brosjyr...os-800-web.jpg (nederst på siden). Hvilken element hadde passet her mon tro? Noen Hertz elementer? Eller vil det bli feil å bruke et bilelement til aktiv sub for inne bruk? Noen forslag?
    Hvorfor ikke bare bruke den som følger med kittet?? 500,- ekstra bare..
    Øyvind Kalbækken

    Alpine F#1, Mosconi, Scan-Speak Revelator, Soundstream XXX-15, Supra, Connection, Northstar.

    Comment


    • #3
      Du bør nok finne noe med lavere FS enn bilelementer. Eltek har jo mange elementer, Peerless XLS er jo et alternativ.
      Alpine
      Audison
      Hertz
      Soundstream

      Comment


      • #4
        Originally posted by spade View Post
        Du bør nok finne noe med lavere FS enn bilelementer. Eltek har jo mange elementer, Peerless XLS er jo et alternativ.
        Ja, du har jo også XXLS som står i Brontesen.. Vet ikke helt hva forskjellen er men..
        Øyvind Kalbækken

        Alpine F#1, Mosconi, Scan-Speak Revelator, Soundstream XXX-15, Supra, Connection, Northstar.

        Comment


        • #5
          Originally posted by Øyvind View Post
          Hvorfor ikke bare bruke den som følger med kittet?? 500,- ekstra bare..
          Vil helst ikke benytte meg av Dynabel element. Da blir det heller peerless.
          VW/Audi ende-tusi-ast!

          Comment


          • #6
            står jo at finishen ikke følger med da hehe
            Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

            Comment


            • #7
              Originally posted by Tommen
              Ser du fargen på kassa eller?
              Du får ikke kjøpt den ferdig... Kassa skal du bygge sjøl, du må kjøpe materialer. Det som følger med kittet er alt du trenger bortsett fra kassa...... Hvis du leser
              Øyvind Kalbækken

              Alpine F#1, Mosconi, Scan-Speak Revelator, Soundstream XXX-15, Supra, Connection, Northstar.

              Comment


              • #8
                Originally posted by Øyvind View Post
                Du får ikke kjøpt den ferdig... Kassa skal du bygge sjøl, du må kjøpe materialer. Det som følger med kittet er alt du trenger bortsett fra kassa...... Hvis du leser
                Så det ikke før etterpå, beklager..
                VW/Audi ende-tusi-ast!

                Comment


                • #9
                  Men det er ikke noe dårlig valg.. Jeg har hørt den, og den er veldig bra i forhold til pris.
                  Øyvind Kalbækken

                  Alpine F#1, Mosconi, Scan-Speak Revelator, Soundstream XXX-15, Supra, Connection, Northstar.

                  Comment


                  • #10
                    jeg har brontesen med xls element. den brumler meeeget bra! forskjellen fra xls og xxls er lenger slaglengde
                    den kan anbefales
                    Prosjekt SQ Audi A3

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by hc_tk View Post
                      jeg har brontesen med xls element. den brumler meeeget bra! forskjellen fra xls og xxls er lenger slaglengde
                      den kan anbefales
                      Den er da så forbanna dyr..Tenker på noe bruk jeg fra 2000-3500,-
                      VW/Audi ende-tusi-ast!

                      Comment


                      • #12
                        Kanskje dette kan være av interesse? Ellers har forsterkerene fra O Audio fått mye skryt. Når det gjelder elementvalg, så burde du kanskje si mer om de andre høyttalerene og gjerne hvliken størrelse du tåler på kassen.

                        Frode

                        Comment


                        • #13
                          Dali 808 frem, Dali R1000 bak, Dali Concept senter frem og helt Dali sub, men som sagt tidligere kan jeg karnsje bygge meg en kasse selv, hvis prisen blir rett..Og den pakka du kom med virka veldig intressang.
                          VW/Audi ende-tusi-ast!

                          Comment


                          • #14
                            Jeg har en Hypex HS200 som bare står og kjeder seg.. hadde tenkt meg halv pris av nypris, 1500,-.

                            Comment


                            • #15
                              http://avforum.no/forum/powerbuy-fel...nkurranse.html

                              Dette kan jo være et bra selvbyggerprosjekt, spekulerer fælt selv, men har egentlig ikke penger til dette nå
                              Alpine
                              Audison
                              Hertz
                              Soundstream

                              Comment

                              Working...
                              X