Announcement

Collapse
No announcement yet.

Roar's 91 civic stereo prosjekt!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Roar's 91 civic stereo prosjekt!

    Hei godt folk!

    Etter å ha skrevet ferdig hele prosjektet, så mista jeg nettet og alt forsvant. Så derfor blir en lang historie kort.

    Vil først og fremst takke Elutstyr i Molde for gode priser, og Lars Ove for gode tips! Og ikke minst takk for hjelpa fra Jan Ove når Lars ikke er til stede
    En butikk som anbefales på det sterkeste!

    Dette er det jeg har utstyr, og som er oppkoblet.
    Alpine CDE-9880R
    Hertz HSK130
    Hertz HCX165
    GZRW 30 SPL
    Dynabel BI7378
    Dynabel BF1702
    Dynabel BF4501
    GZPK35
    Audison BBC 41P
    Audison BBC 41N
    Vibroplast

    Er jo diverse som trengs enda, men det er sånn jeg tar etterhvert som jeg får råd til det.
    Har alt testet ut DY9412 med 2 forskjellige dynabel kasser (lukket og portet) i bilen min, og siden jeg ikke har et komplett dempa bagasjerom, så mister jeg ufattelig mye trykk i vibrasjoner. Og jeg var egentlig ute etter mest mulig SPL, så da kjøpte jeg meg GZRW 30 SPL i stede, som skal stå i bandpass med port rett ut i hatthylla. Jeg har vært i kontakt med Werner (berniebp87) og vi har blitt enig om pris på kassebygg for meg. Så da får jeg bare smøre meg med litt mere tolmodighet og vente til jeg får lønn igjen

    Jeg har generelt lite peil på bil stereo, og dette er mitt første bygge noen sinne!
    Jeg har jo alt sprengt budsjettet jeg hadde satt til stereo men det får våge seg, for det er jo morro og en hobby må en ha!
    Bilen var egentlig ikke ment som stereo bil, men det ble jo bare en gang sånn, og når går jeg ikke tilbake. Bilen er mere show enn noe annet, altså det er veldig lite function! *hint* jeg må virkelig planlegge kjøreruta om jeg skal noen steder.

    Har ikke vært kjempe flink å dokumentert med bilder, men har jo litt jeg kan dele med dere.
    Det startet noe sånn som dette:




    Den "gamle" pioneer spillern ble bytta ut med Alpnie, i samme slengen så kjøpte jeg litt ekstra stasj som jeg mangla på den tid:


    Gulvplata i bagasjen var på plass, og jeg hadde noen ideer (dette er med dynabel sin lukka kasse):


    Helt til jeg ikke var spes fornøyd med lukka kasse, og kjøpte meg portet kasse, oi! kassa ville ikke under hatt hylla, og jeg hadde mindre plass en forvanta! Så endringer i planen.


    Og dermed tok BF1702 en annen plassering, og litt patent må til for å få dette til å se noen lunde bra ut:


    Etter dette så har jeg faktisk ingen bilder som viser mere enn dette, men i morgen er det på tide å ta litt bilder for å vise frem litt mere tenker jeg. Eneste et bilde av plassering av volum kontroll av BF4501 som jeg ble litt fornøyd med:


    Har et par filmer liggende ute på youtube av greia mi og, men dette er også enda jeg har DY9412 i bilen:

    Hatthylla får gjennomgå:
    http://www.youtube.com/watch?v=rbhSqrNJ5r0

    Resten av bilen får gjennomgå litt:
    http://www.youtube.com/watch?v=TeAcTSkqaPk


    Også et bilde av bilen og den høyde for jeg avslutter.
    4cm bakkeklaring er tingen:






    Det er det jeg har å bidra med så langt
    Last edited by Androctonus; 09-06-2010, 23:13.
    Alpine - Hertz - Dynabel - Ground Zero
    91 ED3 Civic Low'n Slow
    Roar M. Stene
    Dj-androctonus @ Soundcloud.com

  • #2
    Originally posted by GENEXXA
    Det første bildet av Dynabel subben var drit kult Fet bilde.

    Menne, hvorfor i allverden skal du ha en så lav bil? Vi bor i Norge. Som har verdens dårligste veier...
    Takker for det, har det i større format om det ønskes!
    Som sagt, bilen er show og zero function, selv om det går latterlig bra å kjøre med selv om bilen er så lav som den er. Hjulbuer skal valses, og 16x8" eller 16x9" felger skal på, og da heiser jeg den litt igjen
    Alpine - Hertz - Dynabel - Ground Zero
    91 ED3 Civic Low'n Slow
    Roar M. Stene
    Dj-androctonus @ Soundcloud.com

    Comment


    • #3
      Originally posted by GENEXXA
      Okei. Til show så funker alt
      Du klarer ikke og presse 17"ere der?

      Er pansert helt på? (På det første bilde av bilen). Ser ut som det er hevet i bakkant.
      Om jeg tør spørre, hvorfor skal jeg presse på 17"ere? :P er det noe jeg er lei, så er det felger som er alt for store i forhold til bilen, bilene der ser ikke bra ut på mils avstand med 17" (ikke frekt ment).
      Jeg er litt lei den standard stilen som har pågått siste 10 åra, derfor gjør jeg det litt utenom norsk standard på bilen her Noe jeg synes flere skal gjøre.

      Ja, panseret er heva i bakenden, ikke for noen annen grunn at jeg kjører på med annen stil, igjen 0 function

      Detta, et av mine forbilder i bilmiljøet! han kjører på den dimensjonen jeg vil ha på bilen min, 16x9 med 0 innpress på 195/40 dekk
      Alpine - Hertz - Dynabel - Ground Zero
      91 ED3 Civic Low'n Slow
      Roar M. Stene
      Dj-androctonus @ Soundcloud.com

      Comment


      • #4
        syntes vindavviserne passa bra jeg, er en del cleane biler i japseverdenen nå og et gemensamt tegn på at man har blanda clean og luksus er ofte akkurat vindavvisere hele veien
        når du får på dine så må f..n ikke lakkere dem, ser såå mye bedre ut i sort. og til slutt: poeng til deg for bilvalget, er litt lei av opp-plasta audi a3-4 og golf som er blitt litt vel mainstream hvordan motor er det i denne forresten?
        Last edited by omegadti; 13-05-2010, 08:24.
        Celestion_Jbl_Pioneer_Orion_Phoenix Gold_Tang Band_Stinger

        Comment


        • #5
          Lovende prosjekt. Liker spesielt spilleren din, og Dynabel monoblokka. Bruker for tiden selv storebroren BF7501, og den funker fjell! Bare låner den, men har litt lyst på en slik en selv og isåfall blir det nok den du har fordi jeg egentlig ikke trenger så mye som 1400w rms på subben min.

          Stilig bil også forresten! Felgene/hjulene ser litt skjeve ut bare, synsbedrag? Følger med her...
          ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
          Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

          Comment


          • #6
            Noen biler har en tendens til å få en rimelig heftig negativ camber bak ved litt over "normal" senking, et godt eksempel er å se på en god gammel boble bak, der snakker vi negativ camber Er ikke akkurat personlig fan av biltypen du har, men jeg liker felg dim valget ditt. Få bilen nærmere asfalten og få på noen små breie felger. Mindre enn 80mm senk er for feiginger Folk er litt for redde for å ha litt bredde på felgene sine, mange er mest ute etter å ha størst felg men driter i om de ser ut som sykkel hjul =) Ville nok ha gått for 9" bak på bilen din også kan du leike deg litt med hva slags innpress som passer. En liten trøtt halvveis off topic fra Nils =)

            Comment


            • #7
              Vindavisere har jeg liggende, men de jeg har kjøpt er for korte fremme (er til hatchback) så må kjøpe meg noen nye når jeg gidder.
              Men det er akkurat det, 16" masse kant ser helt perfekt ut på disse bilene syns jeg, hadde det vært 17" så hadde det sett dumt ut, civic på stylter er ikke kult
              Til den som lurer på camber vinklene mine, så er alt av understell på bilen min justerbart, både høyde, stivhet og camber vinkler. Så camber vinklene er satt sånn, kan rette opp om jeg vil, men da får jeg ikke bilen så lav. Om jeg ikke hadde justert vinklene så hadde bilen sett ut som dette



              Jeg kjøpte meg k-sport coilovere for å komme meg så lavt som mulig, men jeg kom meg ikke lavt nok fremme, så kjøpte meg noe som heter for "drop forks". Som senker 40mm ekstra. Coiloverene senker 120mm på maks

              En av dere sa det ganske greit, mainstream er ikke så kult lenger, og jeg synes det er veldig kjedlig at de fleste går mainstream Selv om mange mainstream biler skiller seg ut på sin måte, men ikke nok for meg.
              Alpine - Hertz - Dynabel - Ground Zero
              91 ED3 Civic Low'n Slow
              Roar M. Stene
              Dj-androctonus @ Soundcloud.com

              Comment


              • #8
                Nydelig stuk på bilen! Meget bra camber også, negativt liker vi
                Jeg syns IKKE du burde gå opp i felg str. Det er meget rått det du har der nå.
                Eneste jeg ville gjort er og space ut litt
                Og bilen din må være såpass lav, ellers blir alt ødelagt! Og at lav bil ikke passer i norge er "svada" det er bare og tilpasse kjørestilen! Fartsdumper og inn og ut av ferger er vel den største utfordringa.
                VW Corrado - Prosjekt bil
                Mitsubushi Lancer - Bruksbil
                It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
                I´m BANKRUPT - A G60 owner

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Oekern View Post
                  Nydelig stuk på bilen! Meget bra camber også, negativt liker vi
                  Jeg syns IKKE du burde gå opp i felg str. Det er meget rått det du har der nå.
                  Eneste jeg ville gjort er og space ut litt
                  Og bilen din må være såpass lav, ellers blir alt ødelagt! Og at lav bil ikke passer i norge er "svada" det er bare og tilpasse kjørestilen! Fartsdumper og inn og ut av ferger er vel den største utfordringa.
                  rikti rikti ! Så lenge du kjører på skrå over vanskelige ''hinder'' så går alt bra
                  Mvh
                  Andreas Moen Sæterbø
                  Golf mk2
                  Focus Acoustics ~ /////ALPINE ~ Northstar ~ Kenwood ~ MTX

                  Comment


                  • #10
                    Har tatt litt bilder i dag

                    Har vært ute å tatt litt bilder i dag, lenge siden det har blitt posta noen skikkelige bilder

                    Ground Zero Vs Dynabel, hvem vinner? GZ for sure! gleder meg til bandpass kasse!












                    Klaring har vi ikke peil på hva det er her i gården.












                    Alpine - Hertz - Dynabel - Ground Zero
                    91 ED3 Civic Low'n Slow
                    Roar M. Stene
                    Dj-androctonus @ Soundcloud.com

                    Comment


                    • #11
                      Du tar meget bra bilder! Alt ser jo strøkent ut.
                      ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                      Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                      Comment


                      • #12
                        liker virkelig stuket på denne bilen
                        mvh Sindre Carlsen

                        Comment


                        • #13
                          den stilen på biler er rått shabyy stayl low and loud

                          Comment


                          • #14
                            virkelig tøff bil dette. morsomt å se en litt annen type bil enn hva som er vanlig i ommrådet her
                            Cerwin Vega! Pioneer

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by TakeTheTime View Post
                              Du tar meget bra bilder! Alt ser jo strøkent ut.
                              Takker!

                              Originally posted by sicarlse View Post
                              liker virkelig stuket på denne bilen
                              Originally posted by jone87 View Post
                              den stilen på biler er rått shabyy stayl low and loud
                              Liker stilen selv jeg altså! Bare gjenstår å få den perfekt!

                              Originally posted by GENEXXA
                              Hva er den lilla greia på bakfangern?
                              Det er en towhook, pluss jeg er glad i farger og vil egentlig bare gjøre litt imot det de fleste ville ha gjort

                              Originally posted by Reimers View Post
                              virkelig tøff bil dette. morsomt å se en litt annen type bil enn hva som er vanlig i ommrådet her
                              Takker! Hvor i fræna holder du til?
                              Alpine - Hertz - Dynabel - Ground Zero
                              91 ED3 Civic Low'n Slow
                              Roar M. Stene
                              Dj-androctonus @ Soundcloud.com

                              Comment

                              Working...
                              X