Announcement

Collapse
No announcement yet.

dynamo støy/ generell støy fra høyttalerene

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • dynamo støy/ generell støy fra høyttalerene

    Hei, har akk montert anlegg i bilen min nå, pioneer deh-x6600bt mener jeg, Harman Kardon CA-470 4 kanals forsterker, og lagt opp 2.5mm2 strømledning til spiller, 2.5mm2 jordingsledning til spiller, 16mm2 strømkabel og jording til forsterker! og jeg har prøvd 6 forskjellige signalkabler både forskjellige plasser og en lagt ut vinduet og inn bak men det er forsatt støy fra dynamoen når bilen går, og ubehagelig suse/skrurre/snølyd med bilen av, lyden blir enda værre om jeg tar ut den ekstra jordingen jeg la til i "karosseriet" på spilleren, så det hjelper litt ihvertfall, har prøvd å legge en jordingskabel rett på rca jordingen, da blir det helt stille! hva som kan gjøre dette? noen erfaringer/tips/råd ? Takk for svar og hjelp!

  • #2
    Gåen pico sikring i Pioneer spilleren, da blir det sånn som du beskriver. Dette er en sikring ryker når man f.eks har koblet fra jording på en forsterker mens signalkablene mellom forsterker og spiller fremdeles er tilkoblet. Må sendes inn på verksted for å fikses (om man ikke er flink å reparere elektronikk selv).
    [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

    Comment


    • #3
      Originally posted by Haakon O View Post
      Gåen pico sikring i Pioneer spilleren, da blir det sånn som du beskriver. Dette er en sikring ryker når man f.eks har koblet fra jording på en forsterker mens signalkablene mellom forsterker og spiller fremdeles er tilkoblet. Må sendes inn på verksted for å fikses (om man ikke er flink å reparere elektronikk selv).
      Oi, fan, det er faktisk mulig! helvette! kan lodde og skru selv, men er ikke så flink på feilsøking osv, men vist det kun er en sannsynlig ting som en Pico sikring som du nevner så burde det ikke være umulig å fikse det for meg! Tusen takk! skal teste spilleren i en annen bil bare for å være sikker! hvordan vet jeg hvilken verdi sikringen har? hvordan ser den eventuelt ut? Tusen takk for bra svar!

      Comment


      • #4
        Testa den nå i en annen bil, var støy der å! men jeg prøvde en annen spiller i bilen min og der bråkte det forsatt!

        Comment


        • #5
          Den ligger midt inni spilleren, så hele spilleren må demonteres, ut med CD-drev etc. Du bør vel ha tilgang til full servicemanual etc. Koster fort en tusenlapp om man sender den inn, så på billigspillere så er det ofte like greit å legge pengene i ny spiller.

          Men sikringen ser iallfall sånn ut (den bittelille prikken inni den gule firkanten):
          [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

          Comment


          • #6
            Kan du lodde og ikke redd for å skru noen skruer er dette en enkel affære. Jeg tar 500,- for en sånn jobb, der kunde dekker frakt begge veier. Blir fort noen kroner.
            Mvh Tony
            - The only road to take is perfection itself

            Comment


            • #7
              Originally posted by Haakon O View Post
              Den ligger midt inni spilleren, så hele spilleren må demonteres, ut med CD-drev etc. Du bør vel ha tilgang til full servicemanual etc. Koster fort en tusenlapp om man sender den inn, så på billigspillere så er det ofte like greit å legge pengene i ny spiller.

              Men sikringen ser iallfall sånn ut (den bittelille prikken inni den gule firkanten):
              dææ, det var en liten søt sikring! skal se hva jeg får gjort, vil først avdekke hvorfor det forsatt støyer i bilen med en annen spiller i! det som er så spesielt! har liksom prøvd så mye rart men ingenting hjelper untatt å jorde rcaen rett i karosseriet på spilleren!

              Comment


              • #8
                Originally posted by Tony View Post
                Kan du lodde og ikke redd for å skru noen skruer er dette en enkel affære. Jeg tar 500,- for en sånn jobb, der kunde dekker frakt begge veier. Blir fort noen kroner.
                jepp, vil noke prøve selv, men er du dyktig innen slikt da? har en Jbl GTO 24001 forsterker som har noen gåen motstander og dioder, som jeg kunne tenkt meg å fått fiksa da den var dyr og god! tørr ikke å lodde så mye på den selv, har demontert hele forsterkeren da!

                Comment


                • #9
                  ingen ?? :/

                  Comment


                  • #10
                    prøvde igjen med ny spiller, er forsatt bråk, får bensinpumpe lyd i høyttalerene også, skjer kun når rcaen er kobla til i spilleren

                    Comment


                    • #11
                      Sjekk jording i alle ender. Med voltmeter, ikke prøvelampe. Ikke ta for gitt at jord er jord. Jeg målte 6.34V på en jordkabel foran ved spilleren så sjekk alltid alt igjen.

                      Comment


                      • #12
                        Var pico sikringen, den har røket på alle 3 pioneer spillerene jeg prøvde men funka knall med kenwood spilleren!

                        Comment


                        • #13
                          Da er det bare å lodde, men først: fiks all jording i bilen!! Det er grunnen til at den ryker!
                          Mvh Tony
                          - The only road to take is perfection itself

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Tony View Post
                            Da er det bare å lodde, men først: fiks all jording i bilen!! Det er grunnen til at den ryker!
                            har prøvd alle slags jordings oppgraderinger nå, tenkte siste steg som var å legge en jordingskabel fra forsterkeren og inn på spilleren må jeg lodde eller kan jeg bare jorde rcaen i karosseriet på spilleren? er så mye duppeditter og flexkabel greier i den Pioneer Deh-P7000ub spilleren att jeg vet faktisk ikke om jeg tørr

                            Comment


                            • #15
                              Uten å lese meg opp: hvordan er forsterker jordet?

                              Dersom støyen forsvinner når du jorder rca til chassiset så er det like greit
                              Mvh Tony
                              - The only road to take is perfection itself

                              Comment

                              Working...
                              X