Announcement

Collapse
No announcement yet.

Øke bredden på forumet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Øke bredden på forumet?

    Altså... ikke bredden sånn emnemessig, men hvor mye plass den tar på skjermen. Sitter her med 22" bredskjerm på jobben og forumet dekker kanskje halve bildet. Topp format for telefoner og nettbrett, men på PC føler jeg at plassen kunne vært bedre utnyttet.

    Går det an på forumet å ha en dynamisk bredde? Smalt når du bruker telefon eller nettbrett, og bredere når man bruker en vanlig pc?

    Vet ikke om dette har blitt tatt opp før?
    Mvh Tony
    - The only road to take is perfection itself

  • #2
    Ctrl + scroll opp
    Mvh
    Pål Andréas Bryng
    Bilstereosenteret.no
    Vi forhandler bl.a.:
    Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
    Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


    Følg oss på Facebook
    Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

    Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

    Comment


    • #3
      Originally posted by Bilstereosenteret.no View Post
      Ctrl + scroll opp
      Ække så lett for de som jobber med data vettu.. hihi
      [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
      [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
      [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

      Comment


      • #4
        Haha, det er selvfølgelig fult mulig å fikse med CSS
        Litt forskjellige stilark avhengig av oppløsning/type enhet. http://lesscss.org/
        Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
        [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
        Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

        Comment


        • #5
          Nå vil jeg si at dette forumet er noe av de bedre forumene jeg bruke sånn overskitsmessig
          Kudos
          Det som jeg har sett nå når jeg ble "aktiv" igjen etter 3år`s opphold, er at aktiviteten her inne har dabbet av noe veldig
          Ser det er mange poster her som daterer tilbake til 2013 som siste aktivitet.

          Hva med å heller gå sammen å satse på mer reklamering av siden slik at det er flere som finner veien hit?
          Har anbefalt denne siden til mange jeg kjenner som aldri før har hørt om dette.
          |HonkyTonky
          |Pioneer||Rockford-Fosgate
          |Rockford-Wall in Progress

          Comment


          • #6
            Jeg har drevet dette forumet pro bono publico fra dag èn. Så det er ikke brukt penger på markedsføring, av noen sort. Det vil heller ikke bli gjort, fra min side, i og med jeg taper penger på dette forumet, hvert år.

            Men om noen vil gjøre en innsats ved å linke til forumet fra andre bilforum el.l, så er det bare hyggelig. Vi kunne trenge å få tilbake mangfoldet her inne
            Mvh
            Pål Andréas Bryng
            Bilstereosenteret.no
            Vi forhandler bl.a.:
            Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
            Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


            Følg oss på Facebook
            Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

            Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

            Comment


            • #7
              Og kudos for det du har lagt inn i og for dette forumet

              Personlig så har jeg godt kunnet ha betalt en slags "kontigent" for å være med å holde siden oppe, og samlet fått til ett overskudd som kan gå til markedsføring myntet til dette forumet.
              Blir jo selvfølgelig opp til hver og en å betale inn en "kontigent", men jeg ser absolutt ingen vanskelighet med å betale denne "kontigenten".
              Er jo mange som har veldig god nytte av dette forumet og veldig mange faste brukere også, så det har jo vært en mulighet å satt ut en avstemning på dette for å se interessen?

              Er klar over kostnadene ved leie av domene, og det er kun nylig private har kunnet tatt .no, så dette vil jo si at domenet er registrert på firma.
              Er nok mange her som ikke er klar over dette.

              Summen for denne "kontigenten" må jo settes slik at det i all hovedsak går i null, men muligheten for et overskudd som kan gå til direkte markedsføring for forumet ser jeg på som en god mulighet da.
              Er tross-alt Norges største forum dedikert til bilstereo.

              Kun mine personlige tanker
              |HonkyTonky
              |Pioneer||Rockford-Fosgate
              |Rockford-Wall in Progress

              Comment


              • #8
                Det kan jo lages stickers/streamers etc der overskuddet går til å drifte siden. Da blir det både mer eksponering utad, kroner til å dekke kostnader samt noe igjen til brukerene mer enn å betale en kontigent/donasjon etc.

                For eksempel?
                [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Haakon O View Post
                  Det kan jo lages stickers/streamers etc der overskuddet går til å drifte siden. Da blir det både mer eksponering utad, kroner til å dekke kostnader samt noe igjen til brukerene mer enn å betale en kontigent/donasjon etc.

                  For eksempel?
                  Flott eksempel Haakon

                  Dette er jo så absolutt gjennomførbart mener no jeg, og disse kan også fornyes vært år for å skape årlig "inntekt"
                  Da får jo forumet sin logo/web-adresse/navn på bilene til brukerne, og dette vil jo vises hvor enn man kjører

                  Dette forslaget er jeg virkelig for



                  Dette forslaget krever jo en "administrasjon" som tar hånd om fordelingen av beløpene og samt er til å stole på, men for all del så er jo det en vinn-vinn situasjon for oss alle Sett at Haakon ser seg tid til å produsere dette og samtidig med Pål får pengene på de rette stedene
                  Last edited by honkytonky; 15-04-2014, 17:04.
                  |HonkyTonky
                  |Pioneer||Rockford-Fosgate
                  |Rockford-Wall in Progress

                  Comment


                  • #10
                    Klistremerker hadde vært kult. Det kunne vi distribuert til alle som handler i nettbutikken vår, f.eks. Det er noen tusen pakker som går ut hvert år og en fin mulighet for å få profilert forumet.

                    Men først så må vi ha penger til å lage klistremerker. Og en måte er jo å sette opp en PayPal donasjonskonto. Vet andre forum bruker dette med stort hell.
                    Skal vi ha det så må det være slik at folk kan gi akkurat hvor mye eller lite de ønsker, og at de ikke gir mer enn at de ikke krever å få noe igjen for pengene, annet enn det forumet allerede gir. For blir det ikke mange nok som donerer, blir det heller ikke penger til å gjøre tiltak.
                    Mvh
                    Pål Andréas Bryng
                    Bilstereosenteret.no
                    Vi forhandler bl.a.:
                    Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                    Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                    Følg oss på Facebook
                    Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                    Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Bilstereosenteret.no View Post
                      Klistremerker hadde vært kult. Det kunne vi distribuert til alle som handler i nettbutikken vår, f.eks. Det er noen tusen pakker som går ut hvert år og en fin mulighet for å få profilert forumet.

                      Men først så må vi ha penger til å lage klistremerker. Og en måte er jo å sette opp en PayPal donasjonskonto. Vet andre forum bruker dette med stort hell.
                      Skal vi ha det så må det være slik at folk kan gi akkurat hvor mye eller lite de ønsker, og at de ikke gir mer enn at de ikke krever å få noe igjen for pengene, annet enn det forumet allerede gir. For blir det ikke mange nok som donerer, blir det heller ikke penger til å gjøre tiltak.
                      Min tanke er : give it a try !! Du fortjener også i mine øyne uansett noe tilbake for alle årene du har driftet siden
                      Subaru Forester: | Pioneer | 2x DD 9918 - DD Vo M8 - DD Vo B1 |
                      | Gladen 75c6 - DD m4a |
                      | 5 x Odyssey PC2150 | EA 250a alt | 154.2 I ruta , 149.9 I setet |

                      Comment


                      • #12
                        Bare for å slenge noen tanker ut i lufta, så er min erfaring med slike donasjonskontoer at de fort blir en "one hit wonder".
                        Hva med å skape noe som gir en sikrere trøst om at siden går i null++?

                        Du Haakon har jo peiling på hva dette kan komme til å koste med tanke på fabrikkeringen av disse klistremerkene.
                        Hva om du mekker sammen noen tall på hva (for eksempel) 300stk ville ha kostet per sticker med noe normal størrelse. 10x20cm for eksempel. Så kan denne summen brukes som utgangspunkt i en avstemning om hva medlemmene mener?
                        Eventuelt så kan Pål gi Haakon prisen på domene-leie i året, dele dette på antall klistremerker og bruke den summen?
                        Da er jo muligheten for å eventuelt fornye med nytt design hvert år og som igjen kan gi en litt sikrere "inntekt" til drift av siden?
                        Samtidig så kan noen mindre merker bli produsert med dekning fra en slik donasjonskonto som du Pål sier her som kan medfølge kjøp gjort fra nettbutikken?
                        Tror nok iallefall de fleste her ville ha kjørt med et slikt merke på bilen med stolthet, og for å vise sin interesse og seriøsitet innenfor bilstereo som igjen kan få flere til å se denne noe "skjulte" samfunnet som tar bilstereo på alvår.

                        Blir fort ivrig når det er snakk om slike saker som gagner oss alle, og som også vil være med på å vise vår seriøsitet på mindre arenaer enn de store bilmessene og norgeseliten Vi må da skille oss litt ut vi på dette forumet også
                        |HonkyTonky
                        |Pioneer||Rockford-Fosgate
                        |Rockford-Wall in Progress

                        Comment

                        Working...
                        X